Søppelsveitt Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei Just installert windows 7 på to maskiner. Funker kjempemessig. Eneste som jeg har trøbbel med er delingen mellom dem. Jeg har slått av passord og på deling. Har gitt full tilgang både lese og skrive. Begge maskinene er i samme arbeidsgruppe og i hjemmenettverk. Noen som har en løsning? (kan nevnes at jeg får tilgang til "fellesmappene", men jeg vil dele andre mapper) Jeg kommer altså inn på pc'ene, og ser hvilke mapper som er delt, men får ikke adgang til dem (sett bort fra fellesmappene). Takker for svar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Med 2 windows7 maskiner bør du sette opp en passordsikret homegroup for deling. Her er en artikkel om det: http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/share-files-and-printers-in-windows-7-with-homegroup/ Hvis du har videre problemer etter du gør gjennom dette så kom tilbake med spesifikke detaljer om hva som ikke fungerer for deg. -Stigma Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Takker for svar. Har forhørt meg med en "guru", som kom med flere tips. Bla. koble til nettverksstasjon og lik bruker og passord på begge maskinene. Problemet blir imidlertid det samme. Jeg ser den andre maskinen. Kommer inn på den, men får ikke åpnet mappene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå