Gå til innhold

Brann 2 og Brann U19

Iceman #10

7 stemmer

1. 1. Hvem er vårt beste talent p.d.d.?

• Øystein Øvretveit
    • Jonas Grønner
    • Magnus Mohus
      0
    • Kjetil Kalve
    • Kristoffer Møvik
    • Anders Næs
      0
    • Kittiphong Pluemjai
      0
    • Andre
      0

Anbefalte innlegg

Brann 2 og Brann U19

jr-lag2010brannno.jpg

Branns juniorer er blitt et hett diskusjons tema og satsingen på unge talenter i Norge har aldri vært større. Brann er ingen untak. Mange millioner av kroner er brukt på utbedring av akadamiet og satsingen på små gutter generelt. Jeg vil nå ta en titt på hva vi egentlig har. Har prøvd å følgt med på ungdomslaget til brann og delvis brann 2. Har lite å komme med når det gjelder G16 og yngre, men det ser ut som vi har mange lovende der.

Ang. u19 laget vårt så er jeg forsatt litt i tvil på hva vi har å stille med i forhold til resten av klubbene i tippeligaen. Vi har sett flere tilfeller av tippeliga klubber som stiller med mange unggutter hver kamp, og som brillierer. Men hva har vi å stille opp med? Diego og Juninho har ikke overbevist meg enda, selv om de, som de fleste andre unggutter vi har, ikke får sjangsen noe serlig. De må også kjøpes, noe som vi mest sannsynlig ikke har råd til og jeg tror nok de fleste vil se Zsolte Zsoltesen på laget vårt istede for de to brassene. Hansen er 21 og kan omtrendt ikke reknes som et talent lengre, men en spiller med mye potensial, for all del.

Jeg er ingen guru, men skal ta noen vuderinger av ungdomsspillerene vi har nå. (På det offisielle U19 laget.)

Øystein Øvretveit Keeper 1994

Dette er et av de mest lovende talentene vi har. Har vist at han er meget god og kan minne veldig mye om en ung Opdal. Håper bare han ikke stopper i framgangen slik Opdal har gjort.

Fabian Preto Keeper 1993

Har ikke imponert med i det jeg har sett av han. Kan ha potensial til å bli en OK backup til Øvretveit (om vi klarer å holde han) med årene ved riktig trening.

Christian Skaatan Forsvar 1993

Nok et talent som ikke har imponert og som jeg tror kommer sakte men sikkert til å forsvinne nedover i divisjonene.

Ståle Tveit Forsvar 1993

Var et av de beste talentene vi hadde, men har vist 0 progressjon de siste 2 årene, noe som er MEGET synd. Dør av som de fleste talentene vi produserer.

Jonas Grønner Forsvar 1994

Jonas Grønner er helt klart det vi kan kalle for et skikkelig talent. Her er det potensial som det holder. Kommer til å bli ledene i tippeligaen som han forsette som han har gjort! Spiller allerede som han skulle vært 18-19 år og håper det ikke er lenge til han er å se på A laget.

Kristoffer Kvam Forsvar 1993

Akuratt som Ståle Tveit skulle denne mannen være et super talent, men har også vist veldig lite framgang. Syns enda han er litt bedre enn Tveit (skyt meg om det er omvendt), men nå har jeg ikke sett så mye av de heller.

Jørgen Birkeland Forsvar 1993

Veldig usikker ang denne mannen. Hørt mye bra om han, men aldri sett så veldig mye.

Kim Erdal Forsvar 1994

Ikke i nærheten av Grønner. Tviler på han blir noe hit.

Magnus Mohus Forsvar 1994

Har hørt mye bra om denne mannen! Ikke sett så alt for mye, utenom G16 finalen. Var bra i den og håper å tror han han kan bli en grei spiller med tiden. Forsatt meget ung!

Fernando Morales Pizarro Midtbane 1993

For det meste skuffende. Ikke spessielt rask og tviler på han kommer til å slå igjenom som noen wing da fart er noe som må utvikles veldig tidlig. Håper han motbeviser meg.

Thyago Fernandes Midtbane 1991

Denne Florø gutten var veldig spennende da han kom, men ser ikke ut som han har noe fremtid i klubben. Begynner å bli "gammel".

Henrik Gjesdal Midtbane 1993

Vet ikke. Ikke sett nok av Gjesdal til å gi en vurdering.

Kjetil Kalve Midtbane 1994

Kalve er meget spennende! God fysikk allerede og spiller bra på landslaget. Håper og tror denne kiden blir god! Ny Helge Haugen kanskje.

Nicholas Kristiansen Midtbane 1992

Sett lite til Kristiansen. 92 modell. Har mine tvil.

Kristoffer Barmen Midtbane 1993

Barmen tror jeg heller ikke kommer til å slå igjenom. Vet dog lite om han.

Morten Kvist Midtbane 1994

God i G16 finalen. God fysikk. Kan bli bra.

Kristoffer Møvik Midtbane 1993

Har hørt at han vist nok er bedre enn broren allerede så er veldig spent på han. Spilte relativt godt mtp. forholdene mot Leeds og håper han slår igjenom! Gi han for all del spilletid på a-laget snart! Trenger det.

Anders Næs Midtbane/angrep 1992

Den spilleren jeg gleder meg mest til å se! Må få kamper ilag med Haugen neste sesong! Spilt mot Næs for mange år siden og husker han var meget god. Har også vist seg som en god spiller for brann sitt jr og 2 lag. Har vell også vunnet talent priser?

Eirik Birkelund Midtbane/angrep 1994

Nok en spiller jeg er meget usikker på. Har sett lite av han, så tiden får vise.

Kittiphong Pluemjai Angrep 1993

Super spiss talentet vårt! Rask, smidig og begynner å bygge litt muskler. Har troen på denne karen! Imponerte stort i pre-season, blandt annet med målet mot Løvene. Håper på utlån neste sesong.

Muhammed Kanneh Angrep 1991

Har spilt mot Kanneh og må si jeg ble meget overrasket da jeg såg han på Brann. M. Møvik er mye bedre.

Som jeg har sagt før. Jeg er ingen guru. Mine ord er bare mine meninger og tar det utifra mine erfaringer.

Kort oppsummert: Vi har 6 talenter som viser veldig bra potensial. Dette er iforseg ganske bra, men ingen har fått prøvd seg mot skikkelig motstand og det er først da vi kan se hvordan det går. Tror ikke vi kommer til å vinne gull med dette laget heller. Tror Grønner og Næs kommer til å reise til større klubber når de blir litt eldre. Om vi ser på lag som feks. Godset så har de flere unge spillere på førstelaget sitt enn vi har talenter så vi må ikke bli alt for "opphisset" over talentene våre.

Kom med innspill. Rett på meg. Sleng meg full i drit. Diskuter.

Ps. Sikkert mye skrivefeil og script feil, men gidder ikke rette på det nå.

Endret av Iceman #10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det endte foresten med 4 plass for Brann 2 i 3 divisjon, noe som er en smule skuffende. Fint å fått de opp til 2. div så ung guttene kunne fått litt bedre matching.

Junior laget endte meget skuffende på en 7 plass på vårsesongen og en 8 plass på høsten. Syns virkelig at de burde kunne prestert bedre, men mange av de beste talentene spiller jo såklart for Brann 2.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

så langt ser det ut som at du tok feil med Barmen og Birkelund...hva går det i med å bruke stråmyhr-terminologi? tror ikke spillere liker å bli kalt gamle når de er 91-spillere :p

ellers gleder jeg meg til å se hvordan det går med Brann i

Junior-NM neste år. Vi begynner etterhvert å få ett slagkraftig lag der med Øvretveit, Grønner, Møvik2, Haugen, Næs, Kalve og Finne, m.fler...Og det som er gledelig er at de garantert kommer til å bli benyttet bedre enn gullaget hvor det kun er smuler igjen i Brann. samtidig så kan man jo spekulere i hvor bra de egentlig var når så mange datt av elitelasset...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har spilt mot alle 94-spillerne som er listet opp. Grønner, Birkelund, Kalve og Øvretveit er på landslaget, mens Mohus er nærmt.

Birkelund har god fysikk og strålende teknikk. Han vant også VG sin triksekonkuranse for noen år siden

Kalve er rask, teknisk og har god fysikk. Typisk kantspiller og god på frispark.

Kan kanskje slenge på Kristoffer Larsen på den listen? Ble hentet fra Vestsiden Askøy, og har vært på treningsopphold hos AC Milan. Utrolig teknikk.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Brann vil la rekruttene fikse opprykket selv

NEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEINEI!

Helge Nilsen:Ta og se til å kom deg til h...... vekk fra Brann! du har ødelagt så mange opprykk for oss fra før. Nå har du ødelagt to matchballer i år og så når vi MÅ vinne, så vil du la rekruttene spille kampen...Det har gått til helvete før. skal du aldri lære?! Læring for faen?! det får de masse av når de rykker opp!!!Bruk alle A-lagsspillere du kan få med deg! Vi MÅ ha andrelaget opp i 2.divisjon! Ikke at jeg skjønner hvordan i helvete du har klart å beholde jobben din etter å ha ødelagt så mange opprykkssjanser for oss...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Antakelig så reddet spillerne opprykket på egenhånd.

Men kan ikke si at jeg er imponert over lagledelsen i dag. men fy faen, for noen talentløse møkkunger. det kan da være svært få av disse småjævlene som kommer opp til A-laget etter å ha rotet bort cupfinalen...Det er en tabbe av Øvretveit det første målet og så står vi passivt på det andre. For en sjansesløsing og en haug med feilvalg.

Dog, Nysæther virker lovende og han tror jeg har en fremtid i tillegg til de som har vært nevnt i forbindelse med A-laget+de som allerede er der selvsagt.

Når jeg så Nysæther, så skjønte jeg egentlig ikke hvorfor han ikke spilte fra start. En plasseringssterk, duellsterk Helge Haugen som er god med ballen i beina og med gode pasninger. Skal ikke se bort fra at han spiller med A-laget i den nærmeste fremtid...

Lenke til kommentar

Sant nok, forutsetningene selv med den normale jr.stallen var veldig gode med tanke på cupgull. Nextgen har utentvil samlet et stort antall store klubber, så det er immponerende å se at man har muligheter til avensament fra gruppespillet. Det blir vel tett kamp med Villa om andre plassen i gruppe skulle man tru.

Det vokser godt når man er Norges beste juniorlag selv uten de to største stjernene, Henriksen og Svensson, ja. Tipper vi får se de to nevnte, i tillegg til Bakenga, i auksjon i Nextgen i november, mens den 3 uker lange pausen i TL pågår. Tre kamper spilles i den perioden, faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...