Gå til innhold

Er markedspris/spotpris det beste?

KjellV

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne en konklusjon på hva som er best av markedspris/spotpris og standard variabel pris. Noen med erfaring/kunnskap om feltet? Det er snakk om bolig på vestlandet, så man løper ikke samme risikoen for ekstrempriser som i Midt-Norge.

Lurer også på "avgift" for strømmåler. Jeg har aldri hørt om dette før, men min far nevnte at de betaler kr 1650 pr år pr strømavleser (3 strømavlesere = 4950kr/år), men at en selger fra norgesenergi sa de bare måtte betale totalt kr 99 pr måned (totalt 1188kr/år) hvis de registrerte målerene på et organisasjonsnummer (min far er bonde, så han har organisasjonsnummer). Jeg finner ikke informasjon om dette på noen av strømleverandørene sine internettsider, er det jeg som har misforstått min far? Er det en form for nettleie, slik at det er uavhengig av strømleverandør? Jeg skjønner enkelt og greit ikke hva dette er :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder avgift på strømmåler har jeg ikke hørt om det.

Tror det siktes til fastprisdelen av nettleia, som det jo er ett av på hvert abonnement, og et abonnement for hver måler. At det går an å ha flere anlegg/målere på ett (bedrifts)abonnement, og slippe unna med en nettleie er noe jeg ikke har hørt om før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...