OdinD Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei Jeg sliter med at bildene mine blir mye mørkere når jeg eksporterer de fra lightroom til f.eks. flickr. alle skygger osv blir mye mørkere når jeg eksporterer de, jeg har prøvd å reinstallere Lr men til ingen nytte. Hadde vert ekstremt takknemmelig om noen kunne hjelpe. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvilken parameter og farge-rom bruker du ved eksport ? Lenke til kommentar
OdinD Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvilken parameter og farge-rom bruker du ved eksport ? Aner desverre ikke, hvordan sjekker jeg det? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvilken parameter og farge-rom bruker du ved eksport ? Aner desverre ikke, hvordan sjekker jeg det? Når du trykker Eksport i LR får du opp en dialogboks der du kan sette opp en mengde variabler for sluttresultatet ditt. Det er hvordan disse er satt opp du bør kikke på... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Dette er vel omtrent standard oppsettet. Lenke til kommentar
OdinD Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Nå funker det fint å eksportere til harddisk. Men det funker fremdeles meget dårlig å eksportere til flickr, bildene blir fremdeles mye mørkere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det kan ikke være at du har noen spesielle fargeinstillinger på maskinen din - en eller annen fargeprofil som endrer hvordan maskinen viser farger? Upload et av bildene i denne tråden, og link samtidig til samme bilde på Flickr. Lenke til kommentar
jzky Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Tips for eksportering fra photoshop til f.eks flickr: http://photodoto.com/preserve-your-photos-colors-on-the-web/ vet ikke om denne virker for lightroom da jeg ikke har brukt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå