Gå til innhold

Hvordan få laget disse tingene ?

Anbefalte innlegg

Hei. Driver for tiden med å lage movie props fra filmer. Har kun en vanlig printer som printer a4 ark. Bare lurer på hvordan det er mulig og få til disse tingene her ut fysisk ?

Kan ta denne først :

Hvordan får man til å lage plastikk uten på ? Finnes det et nettsted hvor man kan bestille bilder med sånn plastik på uten å kjøpe utstyr selv ? Isåfall hvordan utstyr trenger man for å få til dette ?

post-164716-1288044299,3073_thumb.jpg

Hvordan får man til det glinse greiene på bilde pengen der ?

post-164716-1288044309,0602_thumb.jpg

Hvordan får man et så stort avis utklipp som dette ?

post-164716-1288044327,1306_thumb.jpg

Og til slutt denne

post-164716-1288044661,3823_thumb.jpg

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plastikk utenpå gjøres med lamineringsmaskiner.

De trenger ikke nødvendigvis være så dyre:

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Maskiner/Lamineringsmaskin/

Glinsegreier og vannmerker er jo laget for å være ekstremt vanskelig å etterlikne.

Avhengig av kvalitet som er nødvendig kan man jo alltid kjøpe glinsepapir hos en hobbybutikk og være pinlig nøyaktig med saks og lim.

Store ark får man med stor printer. Hør med din lokale kopibutikk for priser. Vær obs på at priser varierer veldig og kan variere fra tikronere til hundrelapper, så man sparer litt på å undersøke forskjellige alternativ.

Lenke til kommentar

Plastikk utenpå gjøres med lamineringsmaskiner.

De trenger ikke nødvendigvis være så dyre:

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Maskiner/Lamineringsmaskin/

Glinsegreier og vannmerker er jo laget for å være ekstremt vanskelig å etterlikne.

Avhengig av kvalitet som er nødvendig kan man jo alltid kjøpe glinsepapir hos en hobbybutikk og være pinlig nøyaktig med saks og lim.

Store ark får man med stor printer. Hør med din lokale kopibutikk for priser. Vær obs på at priser varierer veldig og kan variere fra tikronere til hundrelapper, så man sparer litt på å undersøke forskjellige alternativ.

Tusen takk for gode svar! :) Der fikk jeg jo egentlig svar på alt jeg lurte på, bortsett fra den nederste tingen. Da skal jeg hvertfall skaffe meg en sånn lamenerings maskin, de var jo tross alt ikke så dyre som jeg fryktet. Hvordan fungerer dem egentlig ?

Skjønte ikke det helt.

Lenke til kommentar

Du har en plastfolder "A4" som du legger arket imellom,varmen i lamineringsmaskin limer alt sammen.

Hva er du ute etter i det nederste bildet,strekkoden ?

Bare vær klar over at myntfalskneri kan gi opptil 7 års fengsel,så hvis du lager sedler må du lage et stort skriftfelt som klart og tydelig indikerer at dette er en rekvisitt på den ene siden av sedlene.

Og lage falske US-dollar gir livstid i USA,uansett hvor i verden du produserer de.Problemene oppstår den dagen du besøker USA.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du har en plastfolder "A4" som du legger arket imellom,varmen i lamineringsmaskin limer alt sammen.

Hva er du ute etter i det nederste bildet,strekkoden ?

Bare vær klar over at myntfalskneri kan gi opptil 7 års fengsel,så hvis du lager sedler må du lage et stort skriftfelt som klart og tydelig indikerer at dette er en rekvisitt på den ene siden av sedlene.

Og lage falske US-dollar gir livstid i USA,uansett hvor i verden du produserer de.Problemene oppstår den dagen du besøker USA.

Dollar pengene er bilde av en av hoved personene i filmen, og i fra 2020 så det skal nok ikke være noe problem. :)

Men når jeg kjøper sånn lameneringsmaskin, må jeg kjøpe sånne plastfolder siden av da ?

og ja mener den plastikk greia som er gjenomsiktig.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Fant noe på nettet vedr. etterligninger (forfalskninger) av US sedler:

Secret Service webpage:

The Counterfeit Detection Act of 1992, Public Law 102-550, in Section 411 of Title 31 of the Code of Federal Regulations, permits color illustrations of U.S. currency provided:

the illustration is of a size less than three-fourths or more than one and one-half, in linear dimension, of each part of the item illustrated;

the illustration is one-sided; and

all negatives, plates, positives, digitized storage medium, graphic files, magnetic medium, optical storage devices, and any other thing used in the making of the illustration that contain an image of the illustration or any part thereof are destroyed and/or deleted or erased after their final use.

Title 18, United States Code, Section 504 permits black and white reproductions of currency and other obligations, provided such reproductions meet the size requirement.

Med hensyn til laminering. Maskinen er en ting, plastomslaget noe annet som selges seperat. Fornuftig da du ellers måtte kjøpe ny maskin stadig vekk. Det kan imdlertid følge med noen prøveomslag sammen med maskinen.

Lenke til kommentar

Fant noe på nettet vedr. etterligninger (forfalskninger) av US sedler:

Secret Service webpage:

The Counterfeit Detection Act of 1992, Public Law 102-550, in Section 411 of Title 31 of the Code of Federal Regulations, permits color illustrations of U.S. currency provided:

the illustration is of a size less than three-fourths or more than one and one-half, in linear dimension, of each part of the item illustrated;

the illustration is one-sided; and

all negatives, plates, positives, digitized storage medium, graphic files, magnetic medium, optical storage devices, and any other thing used in the making of the illustration that contain an image of the illustration or any part thereof are destroyed and/or deleted or erased after their final use.

Title 18, United States Code, Section 504 permits black and white reproductions of currency and other obligations, provided such reproductions meet the size requirement.

Med hensyn til laminering. Maskinen er en ting, plastomslaget noe annet som selges seperat. Fornuftig da du ellers måtte kjøpe ny maskin stadig vekk. Det kan imdlertid følge med noen prøveomslag sammen med maskinen.

Takk for gode svar alle sammen. Okei. Vet du hvor jeg får kjøpt plastomslag da ? Finner ikke noe på siden til clas ohlson, men selve maskinen finner jeg der. men ikke de plastomslagene.

edit: fant denne på biltema : http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Papir/Lamineringslommer-100-stk/

Dette er 100 stk lamineringslommer. Men har ikke muligheten til å dra på biltema, og skal på clas ohlson i dag. Har dem noe slikt der også ? finner ingenting på siden dems.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Søk på "laminering" hos Clas Ohlson, så får du opp en masse treff, deriblant lamineringslommer i forskjellige størrelser :)

Hva er dette fornoe ? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154380603

Laminat.

Plast selv inn foto, medlemskort, skilt m.m., uten bruk av maskin eller spesialverktøy. 10-pack.

Uansett så fant jeg ikke de lamineringslommene, hadde du giddi og linka ? ^^

Lenke til kommentar

Søk på "laminering" hos Clas Ohlson, så får du opp en masse treff, deriblant lamineringslommer i forskjellige størrelser :)

Hva er dette fornoe ? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154380603

Laminat.

Plast selv inn foto, medlemskort, skilt m.m., uten bruk av maskin eller spesialverktøy. 10-pack.

Uansett så fant jeg ikke de lamineringslommene, hadde du giddi og linka ? ^^

Laminat = tydeligvis COs navn på lamineringslommer. Da bør du finne det du trenger på null komma svisj :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...