Smedsli_N Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei, jeg har kjøpt meg et surround-anlegg av typen Onkyo HT-R380. Jeg har sitti noen timer og prøvd å bli kjent med dette. Men får aldri innstilt receiveren slik at alle høytalerene spiller. Jeg har tilkoblet en bærbar PC og en PS3, begge med HDMI. Trur dette er et nokså vanlig problem. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 HTR380 er vel navnet på selve receiveren tenker jeg. Aller først, du må skru av Sone 2, om den står på (evt sone B). Det er ikke bare-bare å få en ps3 til å sende surroundlyd. Først må du sjekke at den sender avgårde ukodet lyd til receiveren, under audio settings. Skal være huket av for dolby digital, dts og om du har slim-ps3 - dolby truehd og dts hd master audio. Da skal du få surroundlyd i spill uten trøbbel. I film, så er det mulig du må endre til surroundlyd inne i selve bluray-spillern til sony, så start opp en film og lek litt med lydinnstilingene i spilleren (husker ikke nøyaktig). NB: Husk at surroundlyd ikke er at du får lik lyd fra alle høyttalerene, men at det er lydeffekter på gang. Sjekk også at du kjører rett lydmodus på spilleren, er ikke alle som gir lyd på alle høyttalerene. Er en større blekke du har fått med deg med bruksanvisninger og info, så ta en titt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå