Gå til innhold

Hvor mye tar du i knebøy?

franky12

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke vet sånn ca hva maksen (trenger ikke være 1RM, men f.eks 4-5RM) er, hvordan legger du i såfall opp treningen din?

Startet fra scratch i januar (tom olympiastang i alle øvelser), med lineær progresjon. 2,5kg hver treningsøkt. Fortsetter slit til jeg stagnerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vet sånn ca hva maksen (trenger ikke være 1RM, men f.eks 4-5RM) er, hvordan legger du i såfall opp treningen din?

Når man har trent en stund, så vet man vel ca hvor mye man klarer å løfte på antall reps og sett.

Verste som skjer er an første settet i et nytt program vil være en smule for tungt eller for lett, men det skal uansett ofte noe justeringer til i starten av et program.

Jeg siktet forresten til 1RM, kanskje dårlig formulert av meg. Vet nok hva min 4-5RM ligger på ;)

Lenke til kommentar

Startet fra scratch i januar (tom olympiastang i alle øvelser), med lineær progresjon. 2,5kg hver treningsøkt. Fortsetter slit til jeg stagnerer.

Ja, må også starte på scratch. Knakk leggen, og får vel ikke begynne skikkelig trening før i august. Men skal tilbake på hundretallet i 5x5.

Lenke til kommentar

Kjører 5x5 ~ 65 kg igår, har aldri maxet, men tror jeg stagnerer på neste økt (67,5).

Kjørte 65 kg på fredag og missa siste rep i siste sett (5, 5, 5, 5, 4) også var det helligdag på mandag så "fikk ikke" trent.

(Trener på jobb med 1,5 t reisevei bare 1 vei, da gadd jeg ikke). Kjørte da 65 kg igjen igår og klarte nå siste rep :D

Lenke til kommentar

*snip*

Jeg klarte økningen på fredag :D 67,5 kg - 5x5

Edit: Ett lite spm uten å måtte lage en tråd om dette.

Hvordan bør oppvarming settet være når man kjører 5x5? Frem til nå har jeg kjørt: Eksempel på 60kg

5 reps - stang (20)

5 reps - 30

5 reps - 40

5 reps - 50

også tatt 60 5x5

Men når jeg skal løfte 2,5 - 7,5, blir det litt "vanskligere" å regne. Bør man bruke % av worksettet istedet, isåfall hvor mye? :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...