Izex Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Kan noen som har peil på vannkjøling komentere denne shoppinglista fra microplex.no please. (Hvilke Y split rør og koblinger trenger jeg for dette opplegget) Jeg vil helst ikke blåse 2781,00 Kr på no dårlig...om det ikke er BEST men BRA så holder det sikkert for min AMD XP2400+ på Epox 8RDA+ AC21013 1 stk. Aqua Computer vannblokk, CPU, "cuplex" 495,00 AC23225 1 stk. Aqua Computer vannblokk,Chip/GPU "twinplex" 395,00 AC41002 1 stk. Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe 470,00 AC41021 1 stk. Fester, vibrasjonsisolerende 59,00 BLACKICE2 1 stk. Hardw. Labs radiator, "BlackIce II" 495,00 AC34312 1 stk. Aqua Computer vanntank, "aquainject", Plexi 395,00 MM5554K16 12 stk 10cm, Slange PVC "Tygon", 3/8"ID (10mm) 96,00 4412FGML 2 stk. Papst vifte, 114m³/time, 32 dB(A) 376,00 Totalt uten frakt 2781,00 Kr Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 http://forum.hardware.no/viewforum.php?f=103 :wink: Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Tenkte meg liksom ikke om før jeg plasserte posten her...At det ligger andre under "Overklokking" er greit nokk, men ikke alle som har vannkjøling overklokker vetu...Kanskje moderator kan flytte på denne etterhvert takk Men jeg tar gjerne komentarer tips uansett hvor denne posten er plassert! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Kan noen som har peil på vannkjøling komentere denne shoppinglista fra microplex.no please. (Hvilke Y split rør og koblinger trenger jeg for dette opplegget) Jeg vil helst ikke blåse 2781,00 Kr på no dårlig...om det ikke er BEST men BRA så holder det sikkert for min AMD XP2400+ på Epox 8RDA+ AC21013 1 stk. Aqua Computer vannblokk, CPU, "cuplex" 495,00 AC23225 1 stk. Aqua Computer vannblokk,Chip/GPU "twinplex" 395,00 AC41002 1 stk. Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe 470,00 AC41021 1 stk. Fester, vibrasjonsisolerende 59,00 BLACKICE2 1 stk. Hardw. Labs radiator, "BlackIce II" 495,00 AC34312 1 stk. Aqua Computer vanntank, "aquainject", Plexi 395,00 MM5554K16 12 stk 10cm, Slange PVC "Tygon", 3/8"ID (10mm) 96,00 4412FGML 2 stk. Papst vifte, 114m³/time, 32 dB(A) 376,00 Totalt uten frakt 2781,00 Kr Hva skal du med Y splitt rør? Det er bare tull monter alt i serie, cpu,gpu,vannpumpe,vanntank,radiator. Husk og kjøpe med slangeklemmer der finnest en type i plast som du klemmer rundt slangen disse passer perfekt på tygonslangen. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Skal jeg la varmt vann fra CPU gå videre til GPU da? Trenger jo ettpar Y splittere for å få kaldt vann frem til CPU og GPU og returnere varmtvann i samme slange til radiatoren..eller skal jeg kobble radiatoren til mellom CPU og GPU kanskje? Ja jeg bare spørr fordi jeg ikke vet noe sikkert Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 gjør ikke noe om vannet er innom cpu før det treffer gpu, det er bare et par grader varmere når det forlater cpu blokken. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vel jeg har mitt oppsett som følger: cpu,gpu,nb,hd,pumpe,vanntank,rad. og har ingen prob med det, jeg kjører alt overklokket med en temp på under 45 grader på cpu. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Okeys, tilbake til komponentene...ingen komentarer på dem enda. Nå vet jeg bare om microplex og 3dfxcool, men vil gjerne ha tips om flere plasser de selget vannkjølings utstyr (Helst i norden) Har hørt lest lite om Aqua Cool og de høres på en måte litt "papp" ut... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Okeys, tilbake til komponentene...ingen komentarer på dem enda.Nå vet jeg bare om microplex og 3dfxcool, men vil gjerne ha tips om flere plasser de selget vannkjølings utstyr (Helst i norden) Har hørt lest lite om Aqua Cool og de høres på en måte litt "papp" ut... La ikke inn noen kommentarer på dem da de så ok ut. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det er egentlig lite å spare på å kjøre med en y splitter, da vannet er i kontakt med hverandre hele veien rundt selv om du bruker y splitter, dessuten blir vann strømmen redusert, og du får lite utbytte av dette. Det beste er å serie koble alt sammen, evt bruke 2 radiatorer. og btw. gå for EVO240 i steden for den hwlabs radiatoren. Dette fordi den er produsert av aquacomputer (som resten av utstyret ditt) og microplex har bestillt hurtig koblinger til aqua computer, så du kan bruke de senere (dessuten er evo 240 en mye bedre radiator en den w labs radiatoren). Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 http://forum.hardware.no/viewforum.php?f=103 DER skal man poste om vannavkjøling. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 DangerDen har jo god og lekker vannkjøling. Minnes at DangerDen har bedre resultater enn Aqua Computer. DangerDen kan kjøpes fra netconnection.no hvis du lurer. Har lenge gått og siklet etter vannkjøling, men har ikke hatt råd (brukte pengene på en iPod i i fjor høst i stedet ). Det jeg ville slengt inn av blokker er i alle fall DangerDen Maze 4 med peltier og matchende NB og GPU blokker. Sannsynligvis kommer jeg til å bestille enkelte deler fra microplex (hvor ble det av de gode dropsene???? Sist fikk jeg en klubbe :-( ? La også merke til at du ikke kommer til å kjøle ned NB'en din. Hvorfor? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 http://forum.hardware.no/viewforum.php?f=103 DER skal man poste om vannavkjøling. Skal ikke si at du ikke leste alt som sto i min 2. post her, men den har du steike glatt oversett...rett og slett (sikkert sommervarmen eller no ) Ellers så er den "Aqua Computer vannblokk,Chip/GPU "twinplex" passende både NB og noen GPU ettersom jeg forstod, jeg skal kjøpe nytt 3Dkort snart og orker ikke kjøpe til dette 3D-kortet enda, venter til jeg har bestemt meg for hvilket nytt grafikk kort jeg velger. Nå vet jeg ikke hvor mange ting det går ann å kjøle med vann hehe helst skulle jeg hadd Vannkjølt CPU, GPU, RAM, 3D-kort RAM, North Bridge, PSU og harddisker lol men det tør jeg ikke tenke på engang...må har flere pumper, radiatorer, vifter og tanker...blir helt villt men no sånnt, så jeg tar varme værstingene men hopper over HD kjøler denne første runden. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Ikke la vannet gå til cpu først , gpu tåler mye mindre varme hvis du skal klokke gpu så taper du mye på dette . Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Ikke la vannet gå til cpu først , gpu tåler mye mindre varme hvis du skal klokke gpu så taper du mye på dette . TULL Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 skal du vannkjøle PSU? http://www.zerofanzone.co.uk/ BladeRunner har allerede gjort det. Lær av ham Hvorfor ikke bare slenge en HD kjøler eller to på enden av sløyfen? Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hiv på 30cm til med slange, det er bedre å ha for mye enn for lite Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ikke la vannet gå til cpu først , gpu tåler mye mindre varme hvis du skal klokke gpu så taper du mye på dette . TULL Så fint da , men gpu klarer ikke mer en 40grader (ti4400) og på en var sommer dag så er det lett og passere den tempen på retur vannet , og da kan du ikke klokke gpu . Lenke til kommentar
Izex Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Ja jeg tror jeg skal hive på litt mere slange hehe...kjipt å ha for kort eeh ja jeg tenkte litt på siden... Vannkjølt PSU hmm http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC26001 Hva skal man si? Det er mulig jeg tar noen HD kjølere med, men har HD skuffer nå og tar ofte og napper ut HD fra server som laster ned og kopierer til klient HD til HD, går jo endel fortere enn over LAN Mangler det geniale...HD skuffe med vannkjølte ramme kanaler - Bør jo funke bra (i teorien ihvertfall) Vurderer EVO240 radiator isteden for BlackIce 2 pga. litt bedre tall. Også kjøleblokkene har jeg revurdert og kommet fram til Danger Den Maze 4 AMD på CPU Danger Den Z-Chip chipset blokk med metall nippler Så får jeg se om det blir Danger Den Geforce 4 / 3 vannblokk eller Danger Den ATI 9X00 vannblokk alt ettersom hvilket 3D-kort jeg kjøper (Slapp av, skal kjøpe 3D kort FØR vannkjølings komponentene blir bestillt) DYRT nokk skal det ihvertfall bli Ville priser men nå skal lommeboka på slankekur Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Slapp respons hehe, færre enn jeg trodde som hadde peil på dette tydeligvis. Jeg håper det blir bra og har nå bestillt ATI 9700pro kort så ATI kjøleren blir den utvalgte da selvf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå