Gå til innhold

Screen refresh rate (Hz)

Blib

Anbefalte innlegg

Oookay, nå begynner jeg å bli oppriktig talt bekymret. LEste akkurat en fyr som sa at han hadde blitt DÅRLIG av å kjøre en skjerm på 60Hz! Altså, jeg har ALDRI kjørt på mer enn ca. 60Hz på NOEN skjerm, max for denne er 75Hz som jeg akkurat satt den til. Jeg merker NULL forskjell. Og jeg har ingen problemer med at den står så lavt heller!

ER det faktisk skadelig å ha en skjerm på slik lav oppløsning? Og hva er forskjellen på å ha skjermen på 60Hz og 145Hz bortsett fra høyere FPS med VSync aktivert??? Hva er alt dette oppstyret med en skjerm som takler høyere Hz!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om øynene dine... som ung og sprek så merker du ikke en dritt. men når du har sittet kliss oppi en skjerm i 10 år så ekke ting de samme lenger. Synet blir faktisk ødelagt, og det er folk som blir dårlige av dårlig skjerm... masse rare symptomer.

det er ikke bare hz som er skadelig, men også stråling fra skjermen.

på en vanlig skjerm ( ikke flatskjerm for de har ikke hz ) så ville eg si at en høy hz er bra. viss din max kan presses til 75 så kjøp ny skjerm pronto og kjøp en flat en.... viss du vil spille så kjøp en med mindre enn 25ms oppdateringsting.

Eg har hørt at 100hz skal være et ganske optimalt for øynene... men det er kun spekulasjoner. men eg presset min egen opp i 100hz og det var ganske deiligt. men ikke heldig for skjermen.

...det er du som bestemmer om du vil vere en pillemisbrukende grønsak på 80 år eller ha litt av helsa tilbake når den tiden kommer... hehe

Lenke til kommentar

Er sikkert individuellt hvor mye flimring man kan merke. Prøv å fokuser blikket noe til side for skjermen, slik at du bare ser den i periferien. Vi er mye mer følsomme for flimring på sidesynet. Da burde du se forskjell på 60 og 75Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...