Kaarerekanraadi Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Må si jeg lurer på hva han gjør på dagtid. Sitter ute og lager mat? Fisker? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Vi skulle hatt en tur traad. Kan kanskje bruke denne. Må si jeg lurer på hva han gjør på dagtid. Sitter ute og lager mat? Fisker? Har du noen gang vært på tur? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Må si jeg lurer på hva han gjør på dagtid. Sitter ute og lager mat? Fisker? Han går for det meste, kjenner Aleks veldig godt RL og vet at han er i ekstremt dårlig form så det er nok ikke langt eller i veldig lang tid av gangen, men han går videre Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Ekstremt dårlig form ja . Vel, jeg er jo i god form. Og selv med MASSE fet mat når jeg gikk i 5 dager i sommer så så jeg veldig skral ut og slanka av meg 4 kilo Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Da var man tilbake fra en heidundranes tur! Det var virkelig en fantastisk opplevelse. Som nevnt tidligere har jeg ikke den beste formen eller erfaringene. Sekken ble kanskje litt for tung så jeg var egentlig litt lei allerede den første dagen før jeg hadde funnet en camp. Var heller ikke kjempegira på å ta hele langhelga ute akkurat da. For en lengre avhandling av turen se i spoilerern. Jeg fant en plass mellom 3 trær og slo opp presenningen på mer eller mindre uprofesjonelt vis, med hjelp av gaffa. Tauet jeg hadde med viste seg og være alt for langt og det tok lang tid å tvinne det fra hverandre så jeg lagde et slags tau av gaffateip. Når det kommer til bål så har jeg også ekstremt lite erfaring. Så jeg satt meg ned med Lars Monsen boka og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre. Og det gikk greit. Øksehodet fløy av håndtaket et par ganger, men luksus skal man jo ikke ha. I ettertid merket jeg at plassen jeg hadde valgt var veldig upraktisk med tanke på hvor jeg skulle tilbringe natten. Det var nede i en grop og et tre som blokkerte for bena. Men som jeg rapporterte til Petter så fikk jeg en god natts søvn. Neste morgen pakket jeg sakene, og passet på at det så ut der jeg hadde sovet, før jeg gikk videre. Mens jeg trasket og gikk i oppoverbakkene skimtet jeg noe hvitt lenger nede i en skråning. Jeg hev sekken av meg og gikk ned. Det var en form for en myr og på andre siden et ganske høyt fjell. Jeg tenkte at å bestige det fjellet hadde vært kult og jeg gikk nærmere for å se. Joda, her nesten nederst i fjellet var det en plass jeg kunne sove. Jeg gikk tilbake og hentet sekken. Når jeg kom tilbake til fjellet tenkte jeg at jeg skulle starte et bål der jeg hadde bestemt meg for å sove. Jeg samlet masse småkvist i en liten plastikkpose jeg hadde med meg og gikk oppover. Når jeg kom til der campen skulle være så så jeg at det var en plass høyere oppe som ville være bedre å sove på. Og når jeg kom til den så, så jeg enda en bedre plass. Slik gikk det for seg at jeg til slutt endte opp på toppen av fjellet. Det var ingen enkel klatretur heller. Så var det ned å hente sekken igjen. Når den var hentet samlet jeg inn ved som det var masse av på toppen av fjellet. Jeg slo meg til ro og leste i Morgan Kane boken min. Fjellet hadde også en fantastisk utsikt. Dag 3 bestemte jeg meg for å bare tilbringe på fjellet. Jeg samlet mer ved, utforsket fjellet, var nede å hentet vann, nøt utsikten mens jeg røkte pipe og leste mer i boken min. Dette regner jeg som den beste dagen på hele turen. På kvelden i 10 tiden tilbringte jeg en hel time ved å se på den fantastiske stjernehimmelen i kombinasjon med utsikten. Dag 4 var jeg litt lei igjen, jeg kunne gå og være framme her hjemme i løpet av kvelden, men jeg hadde en natt til. Jeg gikk ned i fra fjellet og gikk en times tid i retning av der jeg kom i fra. På veien fant jeg is flere plasser så natten hadde vært kald og den neste ville mest sannsynlig bli enda kaldere. Jeg fant meg en plass og fyrte opp et bål som sluknet i et sett. Aner ikke helt hva det var, sikkert dårlig ved i kombinasjon med mine kunnskaper om bål. Jeg brukte resten av dagen på å lese ut Morgan Kane boka og startet på Jack Londons Ulvehunden. Etterhvert som kvelden kom ble det kaldere og kaldere. Halv 7 tiden gav jeg opp å lese. Jeg hadde da allerede brukt mobilen endel til å lyse med. Jeg lå og ventet på å bli søvnig til klokken 11 i mens jeg tenkte på alt mulig rart. Kjedet meg egentlig aldri. Våknet opp minst 4 ganger i løpet av natten som jeg husker og da tok det alltid minst 15 min før jeg sovnet igjen. Når jeg våknet var det frost overalt. Til og med nederst på soveposen. Og bålet ville enda ikke. Så da var det bare å gå tilbake hit igjen. De hadde egentlig ikke åpnet internatet enda, men jeg hadde latt vinduet stå åpent i tilfelle jeg måtte trekke meg tilbake. Maten var også nydelig! Takk til Mikkel for forslag om Toro mat. Hadde med meg tomatsuppe, den bolognese saken og tacosuppe. I tillegg til det groveste brødet jeg fant og kaviar og leverpostei. Noe som var helt latterlig var at jeg greide å glemme igjen kniven min her. Så den måtte jeg greie meg uten hele turen^^ Alt i alt var det fantastisk, men det er også godt å vite at jeg skal sove på en varm plass i natt. Endret 7. november 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Bilder og video vil komme etterhvert. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Woho! Neste gang driter du i øksa og tar med deg klappsag Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Hadde nok vært mer praktisk det ja. Men heller øks enn samekniv hvertfall. Nå var det usakelig godt med en varm dusj! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Jo takk skal du ha! Håper ikke verden raste helt sammen uten meg. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Bilder i fra turen. En film vil komme ut i løpet av dagen eller morgendagen. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ja , det ser ut som du faktisk har gjennomført prosjektet. Men det er lettere å få tiden til å gå om man fisker på dagtid - går til små vann o.l. Nå er det jo alltid noe å gjøre når man er ute uansett da. På hardangervidda går jeg ofte opp på fjelltopper for å se utover. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Absolutt nydelig med fine utsikter ja. Gikk endel tid til å se på dem. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Dag 3 bestemte jeg meg for å bare tilbringe på fjellet. Jeg samlet mer ved, utforsket fjellet, var nede å hentet vann, nøt utsikten mens jeg røkte pipe og leste mer i boken min. Dette regner jeg som den beste dagen på hele turen. På kvelden i 10 tiden tilbringte jeg en hel time ved å se på den fantastiske stjernehimmelen i kombinasjon med utsikten. Når jeg leste dette fikk jeg en ufattelig varm og god følelse inni meg, satt her og smilte og lo til og med. Det høres jo helt fantastisk ut; pipe, bok, utsikt, stjernehimmel og natur. Er veldig imponert over initiativet ditt, og du har gitt meg inspirasjon. Jeg er ungdom som er veldig glad i natur, utfordringer og å bruke kroppen. Kunne tenkt meg å dratt på en lignende tur selv, kanskje ikke over 4 netter i første omgang. Har absolutt null erfaring med slikt, så det kom godt med å lese tråden. Utrolig fine bilder, virkelig vakker natur. Får vel bare si gratulerer med tilsynelatende vel utført tur, og gleder meg til filmen ^^ Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Fy faen for en utsikt! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Dag 3 bestemte jeg meg for å bare tilbringe på fjellet. Jeg samlet mer ved, utforsket fjellet, var nede å hentet vann, nøt utsikten mens jeg røkte pipe og leste mer i boken min. Dette regner jeg som den beste dagen på hele turen. På kvelden i 10 tiden tilbringte jeg en hel time ved å se på den fantastiske stjernehimmelen i kombinasjon med utsikten. Når jeg leste dette fikk jeg en ufattelig varm og god følelse inni meg, satt her og smilte og lo til og med. Det høres jo helt fantastisk ut; pipe, bok, utsikt, stjernehimmel og natur. Er veldig imponert over initiativet ditt, og du har gitt meg inspirasjon. Jeg er ungdom som er veldig glad i natur, utfordringer og å bruke kroppen. Kunne tenkt meg å dratt på en lignende tur selv, kanskje ikke over 4 netter i første omgang. Har absolutt null erfaring med slikt, så det kom godt med å lese tråden. Utrolig fine bilder, virkelig vakker natur. Får vel bare si gratulerer med tilsynelatende vel utført tur, og gleder meg til filmen ^^ Fy faen for en utsikt! Dere skulle sett den i virkeligheten! Ingenting i forhold til bildene. Og om kvelden da stjernene kom. Da ville jeg rett og slett ikke ta bilde for jeg ville huske hvor fint det var ut i fra hukommelsen og ikke i fra et bilde. Sitronsaft! Erfaringen min før denne turen var en natt ute, masse Man vs. Wild episoder med Bear Grylls og filmer av Lars Monsen. Les litt rundt, skaff deg utstyr også anbefaler jeg absolutt at du gjør det samme for det var fantastisk. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Filmen kommer trolig ut innen en time. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå