Quote Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg ser du har tenkt å ha med deg kart og kompass. Håper du vet hvordan du kan bruke dette til å navigere med? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Kan jo like greit linke til hvordan man bruker kompass Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Takker, var noe nytt der og, men kan bruke det greit. Da er det bare å pakke ferdig også er det ut og gå! Lenke til kommentar
notorled Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg mener at overlevelse koker ned til to viktige kriterier: 1. Viljestyrke 2. Trening/kunnskap om faget. Å legge ut på en overlevelsestur uten vidre form for erfaring fra villmarka er meningsløst. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vel, for å lære må du prøve. Du må feile for å kunne forstå hvordan du kan bli bedre. Jeg lærte ENORMT mye på min langtur i sommer selv om jeg har 6 år i speidern, og ørten helgaturer i sekken allerede. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hvor kjøper man boka til Monsen? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Å legge ut på en overlevelsestur uten vidre form for erfaring fra villmarka er meningsløst. Ja, mye bedre å legge ned hele prosjektet og sove i rennesteinen over helga. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Nå har jeg nettop snakket med Aleks, han har det fint. Han har fått opp en fin soveplass for natten og et greit bål. Så alt er vist bare velstand. Lenke til kommentar
Kraziebone Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Siden vi allerede er på temaet.. Forresten, si ifra til Aleks at han ikke må være så positiv, det er mye kjekkere å komme hjem og få dusjet når man tenker at man har hatt det jævlig! 1 Lenke til kommentar
notorled Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Å legge ut på en overlevelsestur uten vidre form for erfaring fra villmarka er meningsløst. Ja, mye bedre å legge ned hele prosjektet og sove i rennesteinen over helga. Ønsker han lykke til og synes det er tøft gjort, som jeg har nevnt tidligere i tråden. Hadde dog ikke fått med meg at han ville legge et slik overlevelses fokus på det og slik jeg har forstått tråden har han ikke verdens mest med erfaring(For all del, jeg kan ta feil her). Er tråden slik jeg har tolket den, så ville han ha større utbytte av å tilbringe dagene sine ute som tilvenning. Det er mye som må på plass først. Som f.eks evnen til å holde seg tørr, som er særdeles kritisk. Slik jeg ser det, så handler det om rutiner. Det å ha rutinene på plass før man tester og finner ut hvor langt man faktisk kan presse kroppen. Disse erfaringene kan oppnås på smartere måter. Det som jeg tror vil bli problemet nå er at han kommer til å bruke masse tid på rutiner og tilvenning.(Slik som f.eks å lære seg orientering.) Det er bedre å gjøre ting riktig første gang, på mett mage og nok søvn enn å gjøre ting halvveis og få et mindre utbytte av det.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Nå har jeg nettop snakket med Aleks, han har det fint. Han har fått opp en fin soveplass for natten og et greit bål. Så alt er vist bare velstand. Vent til i mårra Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Da har jeg snakket med Aleks igjen. Han hadde sovet godt i natt hadde fått rundt 6 timer søvn. Hadde ikke vert spesielt kaldt. Han skal begynne og gå videre snart og gå til rundt klokka 15-16. Været var kjempe fint helt klar himmel og sol. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Høres bra ut. Ønsker han ihvertfall lykke til, har lyst å gjøre det samme en gang. Muligens til sommeren igjen! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Minn han på det at om det er klar himmel så blir det kaldt i natt Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Mine innlegg. Dette skal jeg følge med på! Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Minn han på det at om det er klar himmel så blir det kaldt i natt Sa det til han Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Du får hilse og si at forumet heier på han. 1 Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Vi skulle hatt en tur traad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå