Gå til innhold

Min tur ut i villmarken. 4. - 7. November.

Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å vise alle gærningene på diskusjon.no hvor du skal være ute i villmarken alene var kanskje ikke et sjakktrekk. Jeg hadde i vertfall vært veldig redd om jeg var deg.

Vet hvem mange av de er, blandt annet Mikkel som jeg godt kan stole på med dette.

Edit: Og btw, jeg blir ikke redd.

Edit2: :cool:

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Da ser det ut til at jeg akkurat slipper unna regnværet i følge yr. Men i og med at det er så langt fram i tid kan det fremdeles endre seg. De siste dagene har har det bare vært regnvær hele tiden. Begynner å bli litt forkjøla og, men håper det gir seg før turen.

Lenke til kommentar

Å vise alle gærningene på diskusjon.no hvor du skal være ute i villmarken alene var kanskje ikke et sjakktrekk. Jeg hadde i vertfall vært veldig redd om jeg var deg.

Ja, for alle de slemme, farlige brukerne her kommer sikkert til å hunte han ned. :!:

November er, i følge meg, en av de aller dårligste månedene til å dra ut på tur i. En ustabil måned værmessig og været er sjefen når man er ute på tur. Vet ikke helt hvordan det er der du bor, men her er det som regel snø i fjellet, da snø som i snøbroer og snø over steinur. Feller over alt med andre ord. Isen på innsjøer er også veldig ustabil. Hater å gå med bikkja på denne tida siden jeg er konstant redd for at han skal gå gjennom. Men samtidig kan isen være trygg. Så det er veldig ustabilt.

Du skal være noen dager på tur og det virker som om du har tenkt å ha med deg minst mulig. Det kan bli dumt. Ta i det minste med deg telt og sovepose. Og noe for å få varme. Mat sier seg selv. Real Turmat er tingen. Lett i vekt, enkelt, kjapt og mettende. Ta også med deg noe sjokolade og kanskje nøtter. Hodelykt er også en vinner. Nok klær ffs. Regner med det er lett tilgang på vann der, så lenge det ikke fryser. Det er kjipt å bære unødvendig drikke. Eller ei øl eller to kommer du ikke til å angre på. Kanskje ei god bok og. Jeg har noen små nødbluss som jeg alltid tar med meg. Vet jo aldri. Kart/kompass/gps er selvsagt. Og så en mobil så klart. Fulladet.

Sier du fra hvor du ca. går og bruker hodet generelt så går det nok bra. God tur. :)

Lenke til kommentar

Takk for informativt svar, men har du lest tråden? Jeg tar med meg det meste du prater om der. Akkurat nå er det ikke snø her, men det byr på et annet problem. Nemlig at det lettere kan begynne å regne, noe som kan være koselig og kjedelig. Vi får se. :)

Lenke til kommentar

Tok en dagstur i går for å gå inn de nye skoene mine. Gikk fint, var vel ute i en 5-6 timer. Prøvde å lage bål, men det var problematisk på grunn av at alt var så fuktig. Fikk tips av en kompis at det var lurt å gå i tett granskog og se nederst på trærne. Tar gjerne i mot flere tips. Ellers så må jeg dra ut en dag tidligere på grunn av at internatet stenger onsdagen klokken 6. Tenker jeg skal søke fri siste timen sånn at jeg kan dra ut i 9 tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...