Pokey Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Er viktig å ha en kontakt hjemme hvis man plutselig kommer på noe man vil spørre forumet om! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Godt å høre Mikkel Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har alltid med Lars monsens 101 villmarkstips lita bok som ikke tar noe særlig plass. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har alltid med Lars monsens 101 villmarkstips lita bok som ikke tar noe særlig plass. Den har jeg lyst på, men får vel neppe skaffet den i tide. Kanskje jeg bare skal bestille den nå. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Da var boka bestilt! Håper jeg får den før jeg drar. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Når drar du? I morgen? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Dato står i emnetittelen. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Du har hørt at det ofte er streifdyr av ulv og bjørn i området? Dette er fra 2002, men Kviteseid er et bjørneområde fra gammelt av. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.296803 Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Prosentsjangsen for å treffe bjørn her tror jeg er temmelig liten. Har hørt om bjørn i Hjartdal osv, men bjørnehistorier nylig i Kviteseid har jeg aldri hørt om. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Å vise alle gærningene på diskusjon.no hvor du skal være ute i villmarken alene var kanskje ikke et sjakktrekk. Jeg hadde i vertfall vært veldig redd om jeg var deg. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dato står i emnetittelen. LOL, ja øya er de første man blir blind på :!: Hvis du skal inn i bjørneterritorie, ta med deg fyrverkeri, de liker de dårlig Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Å vise alle gærningene på diskusjon.no hvor du skal være ute i villmarken alene var kanskje ikke et sjakktrekk. Jeg hadde i vertfall vært veldig redd om jeg var deg. Vet hvem mange av de er, blandt annet Mikkel som jeg godt kan stole på med dette. Edit: Og btw, jeg blir ikke redd. Edit2: Endret 28. oktober 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Da ser det ut til at jeg akkurat slipper unna regnværet i følge yr. Men i og med at det er så langt fram i tid kan det fremdeles endre seg. De siste dagene har har det bare vært regnvær hele tiden. Begynner å bli litt forkjøla og, men håper det gir seg før turen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Å vise alle gærningene på diskusjon.no hvor du skal være ute i villmarken alene var kanskje ikke et sjakktrekk. Jeg hadde i vertfall vært veldig redd om jeg var deg. Ja, for alle de slemme, farlige brukerne her kommer sikkert til å hunte han ned. :!: November er, i følge meg, en av de aller dårligste månedene til å dra ut på tur i. En ustabil måned værmessig og været er sjefen når man er ute på tur. Vet ikke helt hvordan det er der du bor, men her er det som regel snø i fjellet, da snø som i snøbroer og snø over steinur. Feller over alt med andre ord. Isen på innsjøer er også veldig ustabil. Hater å gå med bikkja på denne tida siden jeg er konstant redd for at han skal gå gjennom. Men samtidig kan isen være trygg. Så det er veldig ustabilt. Du skal være noen dager på tur og det virker som om du har tenkt å ha med deg minst mulig. Det kan bli dumt. Ta i det minste med deg telt og sovepose. Og noe for å få varme. Mat sier seg selv. Real Turmat er tingen. Lett i vekt, enkelt, kjapt og mettende. Ta også med deg noe sjokolade og kanskje nøtter. Hodelykt er også en vinner. Nok klær ffs. Regner med det er lett tilgang på vann der, så lenge det ikke fryser. Det er kjipt å bære unødvendig drikke. Eller ei øl eller to kommer du ikke til å angre på. Kanskje ei god bok og. Jeg har noen små nødbluss som jeg alltid tar med meg. Vet jo aldri. Kart/kompass/gps er selvsagt. Og så en mobil så klart. Fulladet. Sier du fra hvor du ca. går og bruker hodet generelt så går det nok bra. God tur. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Takk for informativt svar, men har du lest tråden? Jeg tar med meg det meste du prater om der. Akkurat nå er det ikke snø her, men det byr på et annet problem. Nemlig at det lettere kan begynne å regne, noe som kan være koselig og kjedelig. Vi får se. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Har ikke lest særlig mye i tråden nei. Men hvis det er fare for regn er det i vært fall lurt med telt. Stoler på deg. Tar meg selv en liten jakttur i morgen. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Sier du fra hvor du ca. går og bruker hodet generelt så går det nok bra. God tur. Det er vel det beste og viktigste tipset ever! Siden du skal ut alene, i mulig ustabilt vær, så pass på at noen vet hvor lenge du skal være borte, og sånn ca hvor du befinner deg. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Tok en dagstur i går for å gå inn de nye skoene mine. Gikk fint, var vel ute i en 5-6 timer. Prøvde å lage bål, men det var problematisk på grunn av at alt var så fuktig. Fikk tips av en kompis at det var lurt å gå i tett granskog og se nederst på trærne. Tar gjerne i mot flere tips. Ellers så må jeg dra ut en dag tidligere på grunn av at internatet stenger onsdagen klokken 6. Tenker jeg skal søke fri siste timen sånn at jeg kan dra ut i 9 tiden. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Og da var presenning i boks. Vet om en som har kompass nå, så skal jeg høre med han etterpå. Lenke til kommentar
Kraziebone Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Ta med deg et telt for sikkerhets skyld, jeg har selv vært ute i november og det ble jævlig mye kaldere enn jeg trodde. Hvis du ikke trenger det, gratulerer, men hvis du ligger under Macgyver gapahuken din og skjelver kommer du til å angre. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå