Special P Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg skal være ute i 3 netter i nesten minusgrader og muligens dårlig vær. Tror nok at jeg vil sette pris på en sovepose og gaffateip da. Soveposen ser jeg, vist du er en frysepinne. Men gaffa teipen? Kan ikke tape deg en gapahuk, vist det er det du tenker... 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det å ta med gaffateip i seg selv er ikke dumt tenkt. Kan brukes til mangt. Men, ta med ett tau og ei bok med allverdens knuter i. Det hjelper ! Eller om du er gammel speider så trenger du vel ikke det Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kvitsund kristlige gymnasium? Du får nok støtte ovenfra, men jeg hadde skaffet meg en meget varm sovepose. Jeg vet ikke om du bør prøve dette i november om du ikke har ligget ute i telt før. Det er nemlig ganske kaldt og tungt. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hmmm gaffateip... prøver å komme på bruksområder for det i skogen... Tja, lappe soveposen og sekken, men det er jo eksremt sjeldent man behøver det, hvis ikke man ikke ramler utenfor en skrent eller lignende Et tips. Ta med en bitteliten presening. 3x3 meter, og tja, ca.4 meter tau. Dette skulle ikke veie mye. Finn da 4 trær som står i en firkant. Lag hull i alle fire hjørene på preseningen til å feste tauene i, så fester du tauene stramt i vært tree, og vips så har du en tørr flekk å sove på. Her kan du også ha leirbålet, da røyken vil blåse ut uansett Sånne preseninger har alle altmuligbutikker. Biltema har en for hundrelappen. Og tau for du for slikk og ingenting Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 De fleste presseninger HAR hull med aluringer i hjørnene da fra før. Samt at du kan lage stormvegg av halvepresseningen i mellom to trær. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Kvitsund kristlige gymnasium? Du får nok støtte ovenfra, men jeg hadde skaffet meg en meget varm sovepose. Jeg vet ikke om du bør prøve dette i november om du ikke har ligget ute i telt før. Det er nemlig ganske kaldt og tungt. Oi han går på kristen skole, da må han være kristen! Våkn opp og les resten av tråden, jeg har sovepose. Jeg har også tau, og det med presenning er vi ferdig med. Jeg skal se om jeg får tak i det, men jeg drar uten om jeg ikke finner det. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kvitsund kristlige gymnasium? Du får nok støtte ovenfra, men jeg hadde skaffet meg en meget varm sovepose. Jeg vet ikke om du bør prøve dette i november om du ikke har ligget ute i telt før. Det er nemlig ganske kaldt og tungt. Oi han går på kristen skole, da må han være kristen! Våkn opp og les resten av tråden, jeg har sovepose. Jeg har også tau, og det med presenning er vi ferdig med. Jeg skal se om jeg får tak i det, men jeg drar uten om jeg ikke finner det. Kvitsund jo. Klart du er kristen da. Andakt både sent og tidlig. Dessuten nytter det ikke å ligge ute alene uten skikkelig utstyr og uten erfaring. Men det er klart, om du skal være 200 meter fra butikken og bebyggelse så kan det jo gå en natt. Bare ikke innbill deg at det er lett, og si uansett i fra til noen skikkelig voksne først om du skal ut i øde fjellområder. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Kvitsund jo. Klart du er kristen da. Andakt både sent og tidlig. Dessuten nytter det ikke å ligge ute alene uten skikkelig utstyr og uten erfaring. Men det er klart, om du skal være 200 meter fra butikken og bebyggelse så kan det jo gå en natt. Bare ikke innbill deg at det er lett, og si uansett i fra til noen skikkelig voksne først om du skal ut i øde fjellområder. Ber til gud om at den øverste linja var ironi Hva av utstyr mener du jeg ikke har? Sier ifra til alle og enhver, skal til og med ringe 2 ganger daglig til mamma, Petter og en kompis som bor i nærheten. Endret 26. oktober 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvordan mat er det du har tenkt å spise da? fyrestrøket mat type real turmat fungerer veldig fint. Veier fint lite og inneholder nok næring. Skaff deg et ordentlig kart over området som du laminerer samt kompass. Fullstendig galskap å dra ut i ukjent teig uten kart. Og ikke minst en mengde ullsokker. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hvordan mat er det du har tenkt å spise da? fyrestrøket mat type real turmat fungerer veldig fint. Veier fint lite og inneholder nok næring. Skaff deg et ordentlig kart over området som du laminerer samt kompass. Fullstendig galskap å dra ut i ukjent teig uten kart. Og ikke minst en mengde ullsokker. Det var det ja! Har du lyst til å utdype litt mer hva du mener med fyrestrøket mat? Forstod ikke den helt. Kommer hvertfall til å ta med meg pølser, litt usikker på hvordan det er med næring på den. Så river jeg vel med meg noe annet som er ganske lettlagd. Nuddler som en kompis foreslo kommer jeg til å holde meg unna da det er veldig lite næring i de. Lurer på om jeg skal ta med litt grøt og som Monsen gjør. Kom gjerne med forslag! Edit: Ullsokker kommer ikke til å være noe problem. Endret 26. oktober 2010 av Aleks Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nudler er bad idea. Kjøp ett grovrbød av typen JÆVLIG grovt. Tubepålegg og Toro rett i koppen potetmos/bolognesepasta el. Mye mer energi enn det lille som er i nudler. Kjøp med mye kjappe karbohydrater og. Sjokolade er minstekrav. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) real turmat Fyrsetørket mat --> poser med mat som du bare trenger å tilsette vann til. Det forsvaret bruker til feltrasjoner. Smaken er ikke all verden. Ihvertfall ikke om du spiser akkurat det samme flere dager i strekk. Men du får i deg nok næring. Bare viktig å huske å drikke nok vann. Ellers vil du få en særdeles lite behagelig opplevelse når maten skal ut igjen. Ellers så ville jeg ha tatt med nøtter, siden det inneholder masse fett og kan oppbevares lett tilgjengelig. Ellers så fungerer snurring ganske greit. Edit: dropp Toro rett i koppen potetmos/bolognesepasta o.l Sats heller på noe som inneholder fett, siden det er du vil forbrenne mest av. Endret 26. oktober 2010 av Runarbs Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvis han allerede har ett stramt budsjett er det vel ikke lurt å komme med forslag som koster opp mot 80 kroner for måltidet? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Takker får forslagene, skal se etter begge og vurdere pris. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Glemte av å sjekke hva real turmat ligger på i pris. Er noen år siden jeg kjøpte det, fikk utlevert alt for mye av det i militæret. Ellers så kan jo en pølsesnabb også være en god ide. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Må jo nesten ha med seg pølser på tur. Går vel til innkjøp av en pakke med pipetobakk og. Begynner å bli lenge siden, så det blir kos. Har nummeret til Mikkel og på en eller annen måte jeg ikke er sikker på. Husker ikke at jeg fikk det, men kan jo sikkert sende han en melding å høre om råd om jeg lurer på noe. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Haaper du har ullundertoy. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Haaper du har ullundertoy. Det har jeg vettu Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Godt aa hoere. Fint lite som er bedre. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Må jo nesten ha med seg pølser på tur. Går vel til innkjøp av en pakke med pipetobakk og. Begynner å bli lenge siden, så det blir kos. Har nummeret til Mikkel og på en eller annen måte jeg ikke er sikker på. Husker ikke at jeg fikk det, men kan jo sikkert sende han en melding å høre om råd om jeg lurer på noe. Ill be there for you Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå