Gå til innhold

Min tur ut i villmarken. 4. - 7. November.

Aleks

Anbefalte innlegg

Indeed! Husk aleks! hvis du skal bruke syntetisk undertøy husk at det må være reint! skittent superundertøy varmer mye dårligere en reint

Antar jeg setter på en vask nå etterpå da, eller så glemmer jeg sånt. :p Håper jeg ikke greier å ødelegge det da. Meg og vaskemaskiner er ikke helt bra :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare kvinnfolk som er missunnelig og klager på at det er uhygienisk. Samme gjelder forsåvidt resten av kroppen og. Jo mer svett du blir jo mer fett legger seg utenpå huden. Dette isolerer og det eneste du må "lide" med er lukt. Selv så lukta jeg så jævlig etter den turen min på 24 mil at jeg ikke merka noe av det før etter at jeg kom hjem og dusja.

Lenke til kommentar

Tror jeg må skaffe meg et kompass! Retningssansen min kan være litt på trynet av og til. En gang så gikk jeg meg vill på toalettet på flyplassen i London. Fant fram til utgangsdøra, men den var låst og i og med at det var sent på kvelden sa logikken min at de måtte ha låst den. Så jeg begynte å hamre på døra og rope etter noen folk. Når jeg stoppet å hamre hørte jeg en svak stemme: "Sorry, it's occupied". Da hadde jeg stått å hamret på en annen do. :ermm:

Bare kvinnfolk som er missunnelig og klager på at det er uhygienisk. Samme gjelder forsåvidt resten av kroppen og. Jo mer svett du blir jo mer fett legger seg utenpå huden. Dette isolerer og det eneste du må "lide" med er lukt. Selv så lukta jeg så jævlig etter den turen min på 24 mil at jeg ikke merka noe av det før etter at jeg kom hjem og dusja.

Nja, er vel ikke så bra å være svett når kulda kommer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Uhm... Du får ikke LOV av meg (jeg kommer personlig og stopper deg!) å ramle rundt uti skauen uten kompass. Skaff deg kart og. Slik at du evt. kan krysspeile deg inn og fortelle folk hvor du er om ulykka er ute. Oh, btw. Se om du ikke får lånt en sånn oransje refleksvest. Det er kjekt å ha med seg.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Nja, er vel ikke så bra å være svett når kulda kommer?

Ikke om du er våt nei. Men så lenge du ikke skrubber deg med såpe og bare skifter klær/tørker av deg så ligger fremdeles fettlaget der :)

Lenke til kommentar

Uhm... Du får ikke LOV av meg (jeg kommer personlig og stopper deg!) å ramle rundt uti skauen uten kompass. Skaff deg kart og. Slik at du evt. kan krysspeile deg inn og fortelle folk hvor du er om ulykka er ute. Oh, btw. Se om du ikke får lånt en sånn oransje refleksvest. Det er kjekt å ha med seg.

Javel Mikkel. Kart kan jeg vel sikker printe ut i fra google maps eller noe. Kompass blir litt mer interessant å finne, men det er nok noen her som har det.

Lenke til kommentar

Er det nå jeg skal copypaste fjellvettreglene :innocent:?

EDIT! To late :evil:

1:Legg ikke ut på langtur uten trening.

2:Meld fra hvor du går.

3:Vis respekt for været og værmeldingen.

4:Vær rustet mot uvær og kulde selv på korte turer. Ta alltid med ryggsekk og det utstyret som fjellet krever.

5:Lytt til erfarne fjellfolk.

6:Bruk kart og kompass.

7:Gå ikke alene.

8:Vend i tide. Det er ingen skam å snu.

9:Spar på kreftene og grav deg inn i snøen om nødvendig.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Javel Mikkel. Kart kan jeg vel sikker printe ut i fra google maps eller noe. Kompass blir litt mer interessant å finne, men det er nok noen her som har det.

Hehe, google maps fungerer nok dårlig til navigering tror jeg. Må ha de linjene på kartet for å kunne navigere skikkelig, så vidt jeg vet.

Men mitt tips er å ta med seg så absolutt lite som mulig, masse av det som er nevnt i tråden er bare tull og tøys å ta med seg.

Trenger bare masse bagasje vist du skal ha en luksus tur på fjellet, men dra kan du likegodt dra på hytta ellerno.

Lenke til kommentar

Men mitt tips er å ta med seg så absolutt lite som mulig, masse av det som er nevnt i tråden er bare tull og tøys å ta med seg.

Som feks. Det meste som har blitt nevnt her er vel fornuftig?

Endret av Aleks
Lenke til kommentar

Fornuftig vist du skal dra på hyttetur ja. Men når du skal på en kort helgetur så trenger du ikke gaffateip, presenning, tau, telt, sovepose, kart, kompass, masse mat, masse bytteklær, primus og rødsprit.

Ta med deg varme klær, kniv, noe å lage ild med, fiskestang, litt tørr og lett mat og en liten sekk til å ha tingene oppi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...