thamule Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei Kjøpte blokkleiligheit i Bergen i Sommar. Vår leiligheit er på 56 kvadratmeter og har 6 vinduer. 1 av desse er byttet ut i seinare tid. Dei 5 andre er gamle. Blei også opplyst om at vinduer kanskje måtte byttast ut på sikt av megler. Rekna vel egentlig ikkje med at det skulle skje så fort, men det er forsåvidt greit for oss. Fekk denne mailen her om dagen: Hei! Styret kaller med dette inn sameierne til møte tirsdag 9. november 2010 kl 18.00 i Fremskrittspartiets lokaler i 1.etasje. Vi har hentet inn priser på utskifting av vindu i sameiet og ønsker å diskutere finansiering med beboerne. Styret ser for seg en løsning hvor de berørte sameierne dekker utgiftene med utskifting av vindu. For å forsikre oss om at møtelokalene er store nok ønsker styret en tilbakemelding på hvem som kommer på møtet innen fredag 29. oktober. Så fort mailen var sendt ut, kom det rekasjonar frå folk som bur i blokka. Nokre meiner at utvendig oppussing skal dekkast av alle. Og at det i "lov om sameie" ikkje blir gitt muligheit for slik fordeling av kostnadar som sameiget foreslår. Det blei sendt eit par mailar fram og tilbake, og ein person meiner at det er "Eierseksjonsloven" som gjeld og ikkje "lov om sameie". I vedtektene til sameiget kjem det klart fram at vinduer er ein del av fellesinstallasjonar. Blokka består av 2 blokker, der den eine har nye vinduer (vårt eine vindu er i den blokka, mens dei resterande 5 er i den andre) Det er derfor forskjellige behov for utskifting i sameiget. Vidare er det ikkje samsvar mellom areal og antal vindu. Ei leiligheit kan vere på 50 kvadrat og ha 4 vindu, mens ei anna leiligheit med tislvarande størrelse har heile 7 vindu og verandadør. Så det eg prøver på no er å forberede meg før eg går på møtet. Håpar nokon her inne kan hjelpe litt med kva lover som faktisk gjeld. Eg lurer også litt på kva for ei løysing som vil vere til fordel for oss og kva for ei løysing vi har krav på eller som vil vere den korrekte. Håpar nokon tar seg tid til å svare, for eg har verkeleg ikkje peiling. Men eg forstår at problemstillinga er kompleks. Sameiget har forøvrig ikkje øknomi til å ta heile rekninga aleine. Lenke til kommentar
holar Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Først må du finne ut om det er eierseksjonsloven du må forholde deg til. De fleste boligsameier er under eierseksjonsloven. Det bør være tinglyst, og siden du akkurat har kjøpt, så har du vel de dokumentene? vedtektene til sameiget kjem det klart fram at vinduer er ein del av fellesinstallasjonar Bare dette bør være godt nok. Sameiet må dekke dette. Det vil nok også bety at fellesutgiftene går opp for samtlige. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ja, i et velfungerende sameie dekkes ytre vedlikehold over månedlige fellesutgifter, i forhold til eierbrøk. Denne er som regel beregnet etter areal man eier. Antall vinduer eller i hvilken grad man er berørt eller ikke man har er irrelevant. I dette tilfellet bør det være lett å forstå: Å bytte vinduer påvirker ikke den enkeltes utsikt, men gjør bygningen mer energieffektiv. Ikke bare i leiligheter der vinduene byttes, men i hele bygget, dersom det ikke er ekstremt godt isolert mellom leilighetene. Enten har sameiet penger på konto fra fellesutgiftene som betaler dette, eller så tar man opp lån og betaler lånet over fellesutgiftene, som stadig er fordelt etter eierbrøk, og ikke etter hvor mange vinduer den enkelte har fått byttet. Jeg (IANAL) vil tro at den mest relevante paragrafen er eierseksjonslovens § 23. Sameigelovens § 9 sier vel også det samme, dersom man klarer å være enige om at vinduer i likhet med isolasjon, ytterkledning, taktekking og drenering er noe alle eiere har like stor nytte av. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Takk for svar Eg skal sjekke dokumenta, slik at eg får avklart kva lov som gjeld. Men det blir ikkje før om ei veke (når eg kjem heim frå sjøen). For meg virkar det som sjølvsagt at vinduer i ei blokk er noko som gagnar alle, Svinks, så viss eg kan få meg med resten av sameiget på det, så burde jo saken vere biff. Satsar på det, men eg ser for meg at dette blir ein drakamp likevel. Men ein ting til: Møtet som er planlagt tirsdag 9. november er for å få diskutert saken med sameierne. Dette møtet er ikke en generalforsamling, og kan derfor ikke endre vedtektene. Sei at fleirtalet i burettslaget vil spare på at kvar enkelt leiligheit må betale sin del for eventuelle vindu som må skiftast. Vil desse personane (som er i fleirtal) kunne endre vedtektene på ei ny generalforsamling slik at vindu ikkje lenger er ein del av fellesinstallasjonar. Og deretter kreve at kvar leiligheit må ta sin del, fordi vindua ikkje lenger er ein del av fellesinstallasjonar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå