DalaiLaban Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Heisann! Er det slik at når det ikke er synlig olje på peilepinnen så er det tomt for olje eller er det bare under et bestemt nivå? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Under "min" er for lite. Oljen skal vises på peilepinnen. Om det ikke vises på pinnen er det alt for lite, og er skadelig for motoren. Selv om det ikke vises på pinnen, så er det ikke sikkert det er helt tomt, det er antagelig igjen en del olje, men, som sagt, da er igjen ALT for lite. Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Pass på å ikke fylle over maksmerket heller da. Men det visste du sikkert Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om det er mulig å finne ut hvor mye det faktisk er igjen uten å tappe hele tanken og måle det som er igjen. Er det noen slags regel som f.eks sier at "hvis det er rett under synbart på peilepinnen så er det X antall liter olje igjen" eller varierer dette fra bil til bil? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fyll litt og litt olje, og peil innimellom så ser du hvor høyt nivået kommer for hver gang. Skal ligge på det skraverte området mellom de to strekene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er vel ikke helt tomt, men det er på god tur å bli det, å da kan du ødelegge hele motoren! så fyll på med olje.. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om det er mulig å finne ut hvor mye det faktisk er igjen uten å tappe hele tanken og måle det som er igjen. Håndboken til bilen skal fortelle hvor mye olje motoren tar. Dette volumet tilsvarer maksmerket. Fyll olje på motoren. Da har du følgende regnestykke: (Motorens kapasitet) - (påfylt mengde) = olje igjen på motoren. Ole Endret 25. oktober 2010 av Ole3 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Nå har vi funnet ut at det ikke er det han lurer på da Edit: dette var til de lenger opp Endret 25. oktober 2010 av Ayb Lenke til kommentar
Waco Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om det er mulig å finne ut hvor mye det faktisk er igjen uten å tappe hele tanken og måle det som er igjen. Er det noen slags regel som f.eks sier at "hvis det er rett under synbart på peilepinnen så er det X antall liter olje igjen" eller varierer dette fra bil til bil? For å si det sånn, du vet ikke om det er motorolje igjen i det hele tatt om ingenting er synbart på peilepinnen. Kanskje er det rett under peilepinnen eller så kan det være alt fra 0-x antall liter. Fyll på en halv liter mellom hver peiling til du har nivå midt mellom min og max. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 takk for alle innlegg! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Mener å huske at det er ca 1 liter fra min til max som standard. Jeg tør ikke sette penger på at dette stemmer, men mener å huske det var slik... Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Mener å huske at det er ca 1 liter fra min til max som standard. Jeg tør ikke sette penger på at dette stemmer, men mener å huske det var slik... Det varierer fra en motorstørrelse til en annen og evt hvor det måles. Hos meg er forskjellen fra max til min to liter og hele motoren tar 9 liter. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Høres ikke ut som en vanlig personbil akkurat. Lett lastebil ? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Treliters rekkesekser. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Snakker vi Mercedes her? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Snakker vi Mercedes her? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nok en tråd som sklir off-topic Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nok en tråd som sklir off-topic Ja gud så forferdelig! Trådstarter har fått samme svar på spørsmålet sitt 10 ganger og er fornøyd med det, så slenger jeg inn en liten kommentar når tråden så og si er ferdig. Beklager så meget... Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hjortedyr er egentlig ikke så spesielle som de skal ha det til Endret 26. oktober 2010 av Ayb 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå