ninjacowgirl Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hei, har fått meg en ny skjerm, Samsung p2770. Denne har altså støtte for 1080p, som er vel og bra det. Problemet er bare at jeg ikke vet helt om jeg liker denne oppløsningen når jeg f.eks surfer, leser, dvs det jeg som oftest bruker skjermen til. Alt blir liksom litt lite. I tillegg får skjermen et blålig skjær, noe som ikke er der om jeg velger 1440x900. Denne oppløsningen synes passer bedre til tradisjonelle pc-formål. Men når jeg setter på en HD-video(Media Player Classic) er det ikke i tvil om at 1080 oppløsningen er best, da fyller videoen hele skjermen og, det er mulig jeg ser syner, bildet ser bedre ut. Spørsmålet er om det er mulig å få i pose og sekk? Noen opplever dette likt som meg? Er det en innstilling som kan skifte oppløsning når jeg setter på en video? Håper på svar fra noen som er flinkere enn meg PS! Skjermen er tilkoblet med HDMI og skjermkortet er et ATI HD 4770. Endret 25. oktober 2010 av bjarnessen Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Selv kjører jeg med en oppløsning på 1920 X 1080 og har ingen problemer med det, hverken ved surfing eller film, var litt uvant i begynnelsen, men en blir vant til det. Jeg har forøvrig en 24" Benq skjerm. Kunne forsåvidt tenkt meg ennda større skjerm og enda større oppløsning. Har gått fra 12", 14", 15", 17", 18,5", 19",22" og til 24" neste blir nok 30" Lenke til kommentar
ninjacowgirl Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Mulig jeg blir vant det, men skriften virker dratt. Har jo et håp om å slippe dette... Blir ikke oppløsningen skiftet på spill om du velger en annen enn den du har i windows? Skulle vært en lignende funksjon på avspilling av video(full skjerm)? Er jeg helt på sopptur her eller? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Mulig jeg blir vant det, men skriften virker dratt. Har jo et håp om å slippe dette... Blir ikke oppløsningen skiftet på spill om du velger en annen enn den du har i windows? Skulle vært en lignende funksjon på avspilling av video(full skjerm)? Er jeg helt på sopptur her eller? Jo i spill så blir den forandret til den oppløsningen du velger. Mulig VLC har noe sånn, jeg har i allefall satt den til å vise 16:9 når den åpner, men om man kan forandre oppløsning i det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du kan jo alltids zoome litt for å få ting større. Selv sitter jeg på en 24" med 1920x1200 oppløsning, og skriften er da stor nok her. Mulig du sitter for langt unna skjermen? Når det gjelder blåskjæret, så vet jeg ikke hva jeg skal si. Har du prøvd innstillinger på skjermen? Skjer det kun over det hvite på bildet? Det er jo også en TN-skjerm, og da er det viktig å sitte i rett vinkel foran skjermen, både vertikalt og horisontalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå