vla Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hei dere Fikk for en liten tid tilbake et stort script av en kompis av meg som han selv har laget, og jeg har fått full makt av han til å gjøre hva jeg vil med scriptet. Jeg kan røpe såppass at koden er et community opplegg. Uansett, poenget er at jeg mangler mysql/databasene, altså tabelene til koden. Er det noe program som kan gå inn i PHP koden, fanger opp informasjoner som gjør at det selv klarer å lage alle tabellene? Selvfølgelig kunne jeg selv har gjort det, men det er vedlig mange tabeller det er snakk om, så for å spare meg litt tid tenkte jeg skulle høre her først. Kenneth Endret 25. oktober 2010 av vla Lenke til kommentar
quantum Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Aldri hørt om noe slikt program, men skulle ikke forundre meg om det går an å google fram et script som gjør det du vil et stykke på vei. Men det mest nærliggende er vel å spørre om ikke denne kompisen har ddl-scriptet som skal generere opp tabellene i basen? Lenke til kommentar
vla Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Aldri hørt om noe slikt program, men skulle ikke forundre meg om det går an å google fram et script som gjør det du vil et stykke på vei. Men det mest nærliggende er vel å spørre om ikke denne kompisen har ddl-scriptet som skal generere opp tabellene i basen? Ja har snakket med han, men han hadde ikke tabellene lengre, på grunn av at han har formatert alle harddiskene sine :/ Prøvd å google litt, men vet ikke helt hva jeg skal søke etter x) Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Tror det tar like lang tid å prøve å bygge den opp manuelt som å prøve å finne et script som halvveis funker og som gir deg masse manuelt arbeid i tillegg. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Tror det tar like lang tid å prøve å bygge den opp manuelt som å prøve å finne et script som halvveis funker og som gir deg masse manuelt arbeid i tillegg. Jepp, PHP er utypet og det blir ganske umulig for et script å finne ut typen til databasefeltene. Det enkleste er nok bare å grepe etter select, insert, update, delete. Da får man ihvertfall opp en oversikt over tabellnavnene og hvilke kolonner scriptet forventer. Så kan man håpe at kolonnenavn og php-script gir nok hint til at det er mulig å gi feltene fornuftige typer manuelt. Lenke til kommentar
vla Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Tror det tar like lang tid å prøve å bygge den opp manuelt som å prøve å finne et script som halvveis funker og som gir deg masse manuelt arbeid i tillegg. Jepp, PHP er utypet og det blir ganske umulig for et script å finne ut typen til databasefeltene. Det enkleste er nok bare å grepe etter select, insert, update, delete. Da får man ihvertfall opp en oversikt over tabellnavnene og hvilke kolonner scriptet forventer. Så kan man håpe at kolonnenavn og php-script gir nok hint til at det er mulig å gi feltene fornuftige typer manuelt. Ja, jeg har satt i gang å gjøre dette manuelt, kodene er veldig oversiktlige så er ikke noe stort problem, men tingen er at jeg har hvert borti dette problemet før at jeg ikke har database tabelene, derfor hadde det vært kult om det hadde eksistert et program som gjorde jobben for deg : )) Endret 30. oktober 2010 av vla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå