Gjest Kim Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei Det har seg sånn at jeg har en god venn som ikke klarer å si nei. Og det er det mange som utnytter desverre. Hvordan kan jeg få banket det inn i skallen på han at han må tenke litt mer på seg selv? For eksempel, han blir mobbet på jobben. Han ler bare med og ender opp med å bekrefte alle negative kommentarer, og det ender med at han blir deppet og stenger seg inne i leiligheten sin en periode. Huseieren hans fant plutselig at han skulle sette opp leia 1000 kr i måneden fordi han mente det var nødvendig pga slitasje osv. Jeg tok det opp med han, og sa at detta må du ikke finne deg i. Men han betaler nå høyere husleie i frykt for å såre noen. Han er støttemedlem på 3 treningsstudioer, og har vært medlem av det ene i over 5 år! (Vi trente en del sammen før, og har byttet studio underveis) Han sier alltid ja til telefonselgere, og sitter med flere dyre mobilabbonementer og andre ting som han sitter og betaler seg blakk på. Hvordan kan jeg hjelpe han når han sier han skal skjerpe seg, men dagen etter er han den samme igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå