Gå til innhold

2xP4 2.8 CPU`er på mitt ABIT IC7-G. Nå trenger jeg hjelp.

Anbefalte innlegg

Dette er ganske utrolig å få til. I enhetsbehandlingen vises det 2 x P4 2.8 Jeg reagerte ikke til å begynne med, men etter å ha kjørt programmet MVsoft PcInfo for Windows, så reagerte jeg. Der står det svart på hvitt at maskinen er bestykket med 2 CPU`er.

Nå lurer jeg imidlertid på hvordan dette har skjedd, og hva gjør jeg for å kvitte meg med den ene (noen som vil kjøpe en luftCPU?). Skal jeg rett og slett avinstallere den i enhetsbehandlingen, og håpe på det beste?

En annen ting er at syntes maskinen bruker utrolig lang tid på bootingen idet Windowslogoen kommer opp. Hendelsesforløpet (de blå prikkene som vandrer fra venstre til høyre) er utrolig trege i ca 15 sekunder, det er så vidt de kryper bortover. Etter hvert får prikkene opp steamen, og da går det ganske kjapt. I utgangspunktet syntes jeg dette er unormalt. Selvfølgelig kan det ha noe med min schizofrene CPU å gjøre.

Jeg gjorde et forsøk på å flashe BIOS, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har gjort det riktig. Følgende versjonsnummer har jeg for øyeblikket:

Phoenix-Award BIOS v6.00PG

03/27/2003-i875P-W83627H-6A79BA19C-10

Et annet problem, er når jeg starter opp maskinen, så slår den seg av etter et par sekunder. Dette må jeg gjøre et par ganger, så kommer den.

Info om oppsettet:

ABIT IC7-G

2 x GAIL Golden Dragon 3200

P4 2.8 PC 800 Boxed

RADEON 9000 128 MB

2 x Seagate 120GB S-ATA HD`er

1 x WD 120GB 8MB P-ATA HD på Serillel2 converter (P-ATA til S-ATA)

Hyggelig om noen har litt tid til å besvare mine spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ganske utrolig å få til. I enhetsbehandlingen vises det 2 x P4 2.8 Jeg reagerte ikke til å begynne med, men etter å ha kjørt programmet MVsoft PcInfo for Windows, så reagerte jeg. Der står det svart på hvitt at maskinen er bestykket med 2 CPU`er.

Jeg kjenner ikke til programmet du har brukt her, men kan det ha noe med at CPU'en din har Hyper-Threading teknologi? Bare en tanke...

Lenke til kommentar

stian-hg ogLord_Linus har helt rett. CPU og HK er støttet av HT teknologien. Har dette noe for seg, eller er det gimmick? HW har bl.a. DENNE artikkelen fra september 2002.

Enhetsbehandling høres mer ut som et begrep innen behandling av asylsøknader for viderekommende. Alle for en - en for alle.

Lenke til kommentar
Et annet problem, er når jeg starter opp maskinen, så slår den seg av etter et par sekunder. Dette må jeg gjøre et par ganger, så kommer den.

Jeg ser du har Geil ram. Jeg har lest i en annen post i dag at Geil rammen er glad i spenning, så prøv å øke volten på denne. Kanskje dette vil hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jeg ser du har Geil ram. Jeg har lest i en annen post i dag at Geil rammen er glad i spenning, så prøv å øke volten på denne. Kanskje dette vil hjelpe deg.

Ja geil rammen tåler opp til 3,1v kjør den på 2,8v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...