Gå til innhold

konemobil: touch, godt kamera & lett å bruke

Fixit

Anbefalte innlegg

Driver å skal finne en ny telefon til min kone.

Det aller viktigste er kamera, gjerne også bra på video. Hun har også lyst på en touchtelefon, men den må være lett å bruke! Virker som om angsten melder seg med en gang hun må utforske noe nytt, spesielt om det ikke fungerer....

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satio, N8, Galaxy S... Er ikke helt sikker på hva hun oppfatter som brukervennlig og ikke eller hvor bra kameraet skal være før det er godkjent...

Lurer på om de modellene blir vel avanserte for henne, hun er flink til å ha med seg kameraet, men vil gjerne ha et som er bra nok til å kunne kjøre ut bilder opp til a4 om det er mulig.

Har sett litt på både samsung wave og jet, se Vivaz og nokia N8. Er veldig usikker på hva som vil fungere best.

Bør også være ripefri i og med at den transporteres løs i veska...

Lenke til kommentar

Wave har jevnt over fått knallgode kritikker. Selv er jeg svært fornøyd med N8 men mange mener jo at denne er lite brukervennlig. Personlig har jeg ikke dette problemet men jeg er neppe representativ for en som vil ha det så enkelt som mulig.

N8 er i alle fall best av denne typen telefoner i forhold til å stå imot riper etc, se mer her dersom du er interessert:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224639&st=1480&gopid=16386013entry16386013

Vivaz vet jeg ikke så mye om, men du kan jo sjekke denne testen om du ikke allerede har gjort det: http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_vivaz/75350/konklusjon

Utover det som er nevnt nå tror jeg det viktigste er at hun får 'ta og føle' litt. Det er ofte noe helt annet å ha flere modeller foran seg og måle dem opp mot hverandre, spesielt hvis man har gjort litt research og vet hva man er på jakt etter.

Kvalitetskameramobiler er rett og slett en mangelvare for øyeblikket. Det går rykter om at neste halvår bringer en haug med nye kameramonstre så det blir spennende å se. Klart, som du nevnte var jo ikke dèt det viktigste men bare det å kunne blåse opp et bilde til A4 krever mer enn de fleste mobiler kan gjøre, med mindre man kun skal ta bilder av bygninger i perfekt belysning. Sier dette på bakgrunn av å ha sett bilder fra det meste av HTC modellene, iPhones og noen Samsung. Snakker da selvfølgelig om bilder folk jeg kjenner har tatt i 'typiske' situasjoner, ikke testbildene som er nøye planlagt og skutt.

Håper det hjalp!

Lenke til kommentar

Wave har jevnt over fått knallgode kritikker. Selv er jeg svært fornøyd med N8 men mange mener jo at denne er lite brukervennlig. Personlig har jeg ikke dette problemet men jeg er neppe representativ for en som vil ha det så enkelt som mulig.

N8 er i alle fall best av denne typen telefoner i forhold til å stå imot riper etc, se mer her dersom du er interessert:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224639&st=1480&gopid=16386013entry16386013

Vivaz vet jeg ikke så mye om, men du kan jo sjekke denne testen om du ikke allerede har gjort det: http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_vivaz/75350/konklusjon

Utover det som er nevnt nå tror jeg det viktigste er at hun får 'ta og føle' litt. Det er ofte noe helt annet å ha flere modeller foran seg og måle dem opp mot hverandre, spesielt hvis man har gjort litt research og vet hva man er på jakt etter.

Kvalitetskameramobiler er rett og slett en mangelvare for øyeblikket. Det går rykter om at neste halvår bringer en haug med nye kameramonstre så det blir spennende å se. Klart, som du nevnte var jo ikke dèt det viktigste men bare det å kunne blåse opp et bilde til A4 krever mer enn de fleste mobiler kan gjøre, med mindre man kun skal ta bilder av bygninger i perfekt belysning. Sier dette på bakgrunn av å ha sett bilder fra det meste av HTC modellene, iPhones og noen Samsung. Snakker da selvfølgelig om bilder folk jeg kjenner har tatt i 'typiske' situasjoner, ikke testbildene som er nøye planlagt og skutt.

Håper det hjalp!

Takk for input, veldig nyttig!

Må se om hun er motivert for å bruke min gamle n73 frem til det kommer nye modeller, eller om vi skal gå for noe nå. Da tror jeg kanskje wave pr idag

Har jeg forstått det riktig at wave 2 får lcd skjerm istedet, hvor mye dårligere er denne?

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

LCD og SAMOLED er 2 helt forskjellige verdener. Det må nesten sees selv for å forstå. Første gang jeg så en Samsung Galaxy S med egne øyne var jeg utrolig imponert, selv om jeg hadde sett div. tester online.

Tror på alle måter at Wave er en god telefon til disse behovene :)

Lenke til kommentar

LCD og SAMOLED er 2 helt forskjellige verdener. Det må nesten sees selv for å forstå. Første gang jeg så en Samsung Galaxy S med egne øyne var jeg utrolig imponert, selv om jeg hadde sett div. tester online.

Tror på alle måter at Wave er en god telefon til disse behovene :)

Da går vi for den :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...