svarttrosten Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Heihei! Jeg sliter veldig med vindusviskeren på biln min som er en Mercedes c180 93 modell. I den siste måneden har frontruta blitt utrulig seig og dermed sliter viskeren å viske, så den går veldig sakte og stopper av og til opp midt på ruta. Hvis jeg kjenner med fingeren på ruta er det ett lag med dritt som ligger der. Dette tror jeg tilslutt kan ødelegge vindusvisker-motoren hvis jeg bruker den mye i høstværet Jeg lurer da på om dere har forslag på hvordan jeg kan rense ruta, slik at det laget med dritt blir borte. Har prøv med vindusrens og tørke etterpå, insektsmuss og mange dl spylevæske. Har også prøvd å tørke med avisapapir på vinduet. Ingenting av dette har funket bra, men bare litt. Har også prøv å bytte vindusviskerblad. Seigheten kan muligens komme av ett tre som står i hagen nå, som har mistet alle sine blader.. Endret 25. oktober 2010 av torrytor Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Prøv glassforseglingspakken herifra (velg proffmodellen) http://nor.nanolotus.dk/268-143-bilpleie.htm rensen, svampene og microfiberene som følger med denne pakken er geniale. Du får jo også forseglet ruta med denne pakken som kan anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hvis viskeren faktisk stopper opp på ruta så er allerede motoren/mekanismen ødelagt. Viskermotoren skal klare å dra seg gjennom store mengder snø og annet som kan havne på ruta. Anbefaler å fikse det umiddelbart, da den gangen du får erfare hvorfor det er et problem er den gangen du passerer en lastebil på sørpete vei som slenger opp en mengde våt snø på ruta. Og, hvis du vil ha noe som virkelig renser ruta, så trenger du noe abrasivt f.eks rensen som følger med forseglingen linket til over. Forseglingen i seg selv har jeg svært dårlige erfaringer med på frontrute, da den vil gjøre det enda tyngre for viskermotoren og bladene som følge av at vannet ikke fungerer som smøring lengre. Forseglingen kan uansett ikke erstatte viskerene. Det går an å kjøpe denne løst, og sammen med en mikrofiber får denne ruta virkelig ren for partikler: http://www.nanowebshop.no/catalog/product_info.php?products_id=253 Endret 25. oktober 2010 av gxi 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå