Kaarerekanraadi Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Kan jeg søke om å slippe restskatt? Hvor skal jeg henvende meg? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Søknad om ettergivelse av skattekrav avgjøres etter skattebetalingsloven kapittel 15, og behandles av ditt skattekontor. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hvordan tolkes varig nedsatt skatteevne? Herregud, man må jo omtrent være halvdød og sengeliggende resten av livet for å komme noen vei ut i fra den lovteksten! Endret 25. oktober 2010 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Med varig svekket betalingsevne mener man, iflg Skattebetalingshåndboken, at det ikke er utsikt til bedring av din evne til å betale dine forpliktelser innen et rimelig tidsrom (7+ år). Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Søknad om ettergivelse av skattekrav avgjøres etter skattebetalingsloven kapittel 15, og behandles av ditt skattekontor. Nja, ikke helt. Det er Skatteutvalget som behandler søknader om lemping, etter innstilling fra Skatteoppkreveren, som er innkrevingsmyndighet for skattekrav. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Skatteutvalget avgjør, skatteoppkreveren behandler/forbereder. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Skatteutvalget avgjør, skatteoppkreveren behandler/forbereder. Jeg var upresis i rollefordelingen, beklager. Men du sa at skattekontoret behandlet slike saker, det var det jeg ville påpeke var feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå