GreenRay Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Kaldt sa du? går jo ann å jobbe innendørs Har selv et prosjekt pågående, og jeg jobber inne nå, litt rot blir det jo, men hva har man støvsugere til? funker ikke så bra å pusse sparkel på soverrommet hvertfall ikke ifølge mamma Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 du har jo en svær låve da! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Kaldt sa du? går jo ann å jobbe innendørs Har selv et prosjekt pågående, og jeg jobber inne nå, litt rot blir det jo, men hva har man støvsugere til? funker ikke så bra å pusse sparkel på soverrommet hvertfall ikke ifølge mamma Legg plastikk over hele gulvet, så får du bare fjerne plastikken når du er ferdig EDIT: det tror jeg jammen jeg skal gjøre her også.. Endret 1. desember 2010 av Crazyjoey Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 regner med å ta opp dette prosjektet til våren Er for kaldt til å jobbe ute (vertfall for meg ) + att jeg må ta meg i nakkeskinnet å få Pengebingn ferdig! Den skal males og stilles ut på UKM 27. Januer (trooor d var datoen) Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Designet er kjempekult! Gleder meg til å følge med videre! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Noen som har peiling på om suben vil påvirke harddiskene? Jeg ville hatt vibrasjonsdempning i kabinettet. Tror ikke det skal skape noen problemer så lenge ikke harddisken utsettes for direkte vibrasjoner fra subwooferen, noe jeg ikke tror den blir. Hvordan har du tenkt å lage sidedørene? Det virker som en liten utfordring å lage en god feste mekanisme. Bruker du tredører eller metall? Stå på, tror dette blir et kult projekt. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Noen som har peiling på om suben vil påvirke harddiskene? Jeg ville hatt vibrasjonsdempning i kabinettet. Tror ikke det skal skape noen problemer så lenge ikke harddisken utsettes for direkte vibrasjoner fra subwooferen, noe jeg ikke tror den blir. Hvordan har du tenkt å lage sidedørene? Det virker som en liten utfordring å lage en god feste mekanisme. Bruker du tredører eller metall? Stå på, tror dette blir et kult projekt. Tenkte jeg skulle feste dørene (som er av tre/mdf) med to hengsler (som kan hektes av) i tillegg til en slags krok eller noe sånt (vet ikke hva det heter ) Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Nå må du snart fortsette med projektet ditt... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Nå må du snart fortsette med projektet ditt... +1 Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Til helga! da skal jeg prøve å få ferdig fassongen til høyttalerdelen, og eventuelt kjøpe maling! endelig en aksebtabel temperatur ute Har i tillegg strippett Chieftech kassa (siden den står uten RAM for tiden ) tenkte jeg skulle pusle litt med kabelorganisering på kveldstid men det er ikke dette som blir mest prioritert, det er Evolution v1 btw: takk for motivasjon Endret 25. januar 2011 av GreenRay Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Høres flott ut! Venter i spenning! Begynner å bli varmere på disse kanter også. Er flott å kunne gå ute uten å bli stivfrossen! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Gleder meg til neste update! Liker skissene dine, dette blir bra! Keep up the good work! Edit: skriveleif.. Endret 31. januar 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Hmm, venter på bilder. Hvor mye har du jobbet denne uken/helgen? Endret 6. februar 2011 av StianAarskaug (S10QaN) Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Hehe, bilder skal bli, men det er ikke de store forandringene, har nesten sparklet ferdig (trodde jeg var ferdig, men jeg hadde oversett noe småtteri) har også montert skillevegg mellom forsterkeren og subben, og laget lokket. Neste steg er å gjøre ferdig sparklingen og male det! Var å kjøpte malekost/rull igår så ting skjer, selv om att jeg er litt dårlig til å legge ut updates Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Må igjen si unnskyld for at det går laang tid mellom updatene, men nå har jeg vært syk en stund, og har ikke fått gjort noe mere... håper jeg blir frisk snart, er ikke mye igjen på høyttalerdelen å gjøre nå! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Gleder meg Du kan jo legge ut en update for hver ting du kjøper/lager.. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg må si jeg ble litt skeptisk da jeg så at du plasserer en sub. under selve kabinettet, dette vil føre til en den støy på diskene, og det ønsker vi vel ikke? Ved høyt støy rissikerer du at diskene kollapser.. Har sett det blitt gjort på en raptor 150. Skal mye til, men det er en SUB!... Du vil også oppleve at harddisken leser saktere, ved støy.. det er så simpelt som å bare brøle forran hdd-en, så kan du ved en måling se en kraftig brist i lese/skrive ytelse. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg må si jeg ble litt skeptisk da jeg så at du plasserer en sub. under selve kabinettet, dette vil føre til en den støy på diskene, og det ønsker vi vel ikke? Ved høyt støy rissikerer du at diskene kollapser.. Har sett det blitt gjort på en raptor 150. Skal mye til, men det er en SUB!... Du vil også oppleve at harddisken leser saktere, ved støy.. det er så simpelt som å bare brøle forran hdd-en, så kan du ved en måling se en kraftig brist i lese/skrive ytelse. hmm, nå er det ikke så veldig stor/bra sub jeg har da (er subben til ett Philips surroundanlegg som kostet ca 500kr for ca 5-6 år siden men den rister ganske bra denne også, så er litt usikker på hvordan dette vil gå. Kanskje denne delen heller bør være ekstern? altså bare stå på siden av kabinettet med samme design heller så risikerer jeg ikke livet til harddisken(e) min(e). Eller tror du det ville hjulpet noe med vibrasjonsdemping? noe lignende henge opp harddiskene i O-ringer Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 vet ikke hva som kan hjelpe mot harddiskene, men om du hadde hatt mange ssd'er så hadde nok sub'n ikek gjort noe mot de Men det blir jo kankje litt dyrt også.. Du kan jo prøve O-ringer.. hgar ikke prøvd det så vet ikek hvordan det funker. Kan jo hende viberasjonsdemping funker også.. btw, lenge til neste update? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå