thomas30 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hei. jeg har et problem med naboen, som bare utvikler seg, og det kommer bare mer og mer. Vi kjøpte for noen år siden en gammel hytte, som vi har bygget på, og fått en fin enebolig ut av. Huset lå i et gammelt hyttefelt, som med tiden er blitt et ganske stort byggefelt. Her bor familien vår på 7, og to hunder. For en tid tilbake ble det satt opp en tomanns bolig på nabotomten. Det var da det startet. Det flyttet inn et eldre ektepar i den ene delen, og en dansk familie i den andre. Det startet med at vi fikk en klage på at den ene hunden, etter at den tok seg en spasertur over til naboen (danskene). Det tok vi på alvor og satte opp en løpestreng på 8 meter, med 5 meter lang line festa til(Det er innenfor hva Norsk kennel klubs standard). Da fikk vi en klage fra det eldre ekteparet på at en hund ikke skal stå festet i bånd. De begrunnet det med at vi måtte sette opp gjerde rundt hele tomten, for så la hunden gå løs. men siden vi da ikke er ferdig med ute arealet, var ikke det noe alternativ. Vi fortalte hvorfor det ikke var noe alternativ. Vi fikk så en klage til på denne løpestrengen av de samme menneskene. det gikk da på at hunden kjedet seg sånn når den var fast bunnet. Så vi reduserte da ute tiden for hundene. Vi hadde da hunden fastbundet en halvtime, 2 ganger om dagen. På morgenen, og ved middagstider. Jeg satte hunden ut, og gikk i dusjen. Da jeg kom ut for å hentet hunden, var den borte. Jeg begynte da å lete byggefeltet rundt etter hunden,men fant han ikke. Da jeg kom hjem igjen, ser jeg at hunden er inne hos naboen(eldre ekteparet). Jeg gikk så til naboen og hentet den. Da ble jeg beskyldt for dyremishandling. jeg syns at deres krav var temmelig urimelige, og ga egentlig blaffen i hva de mente om det. Det gikk noen dager, få fikk jeg en telefon fra dyrevernet. De hatte fått en henvendelse fra min nabo på dyremishandling.De kom så på besøk for å se hvordan det var hos oss. De hadde ikke noe å sette fingeren på, så de reiste igjen. Noen dager gikk, og det dukket opp en mann og tok bilder av tomten, og begynte å måle diverse. Dette viste seg var en fra Mattilsynet, og var der på en undersøkelses sak som han hevdet selv. Etter en kort stund sier han at alt er innenfor lover og reglemang. Jeg ble litt oppgitt av denne situasjonen, og bestemte meg for å lage en hundegård. Den ble på 20m2. Jeg kjøpte da ferdige elementer som far godkjent til hundegård. Håper da at jeg skulle slippe mere bråk. Det gikk så noen uker uten noe som helst. Men.. så kom det to menn fra Teknisk etat i kommunen. De hadde fått klager fra naboen, på rot i hagen, en dukkestue som de mente var for stor, og fargen på en presending som lå på taket av dukkestuen (lå der før taksteinen kom på plass). De undersøkte det de skulle, og kom frem til at alt var innenfor kravene. Vi byttet presending, fra blå til grønn, og ryddet, la grus, for at det skulle se pent ut. Et par uker til gikk, og det kom noe nytt.. IGJEN! Da var det dyrelegen i kommunen som hadde fått en klage på katteholdet vårt. De mente da at vi ikke hadde katten nok innendørs. Den har et eget isolert hus/kryp inn i hagen,og en automatisk mat dispenser. Dyrelegen kom og tok en titt, og fant det tilfredstilende slik det var. Nok en gang gikk det et par uker, før det kom et brev i posten fra noe som het konfliktrådet. De hadde da fått klage fra naboen på dyreholdet vårt. Da gikk det ut på at katten vår hadde vært i hans hage og tigget etter mat. Det skal da nevnes at den ene naboen (danskene) har ved gjentatte anledninger har satt ut mat og lokket på kattene. Ble ganske frustrert.. skal dette ikke stoppe snart? Nå begynner vi å få nok. kjenner at det begynner å gå fra irritasjon over til sinne. Hva skal vi gjøre? Er dette overtramp? Trakasering? hva kan jeg gjøre? Er det noen som har noen råd til hvordan jeg skal få slutt på dette.. Endret 25. oktober 2010 av thomas30 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er nok med én tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg