Stigma Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Får prøve denne guiden da. Om ikke det fungerer, må vel den eneste muligheten være at nettet rett og slett er for treigt til å kobles opp mot xbox live siden det må reise via to sikringsbokser. "for tregt" kan det umulig være. Det er ikke en faktor hvor tregt nettet er om du kan koble deg opp eller ikke - så lenge det ellers er stabilt. Forøvrig kan du normalt se ca-hastigheten på lysindikatoren på homeplug adapteren. Alle jeg har sett så langt vil ha 3 mulige homeplug-connection statuser - grønn-gul-rødt. Dette representerer hvor høy hastighetssync den har klart å oppnå mot de andre adapterene i huset. Grønnt er naturligvis best (sikkert ca 70%+), gul er "ok", og rødt er fremdeles kontakt, men dårlig (og ofte fare for at det kan dette ut helt). Du kan sjekke dette om du er i tvil. Hvilken feil (ordrett) er det du får når du skal koble deg til xbox live? og hvordan kan du komme på nett med boxoxen men ikke live? Det forsto jeg ikke helt. Det ene bør følge med den andre da live så langt jeg vet er det eneste muligheten xboxen har for å bruke nettet? ... (uten ha en eller annen hacket konsoll med et custom program). Det er riktig at xbox live må NATes for de som har nettforbindelser som bruker rutere - men det tror jeg kun skal påvirke ekstrafunksjoner på visse spill, mulighet for å hoste games, VOIP osv. xbox live generellt (som å laste ned en demo f.eks.) burde ikke være avhengig av dette. -Stigma Endret 10. november 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Xbox720 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Når jeg tester connection på xboxen, så viser den at den klarer å koble til både nettverket og internett, men det står et rødt kryss over connection mellom internett og Xbox Live. Alle lysene er forøvrig grønne, selv om lyset som viser homeplug-connection endrer farge noen ganger. Prøvde nå nettopp når alle tre lyste grønt, men det kommer fortsatt en rødt kryss mellom internett og xbox live. Edit: Jeg har powerline-adapteren koblet til selve modemet. Vil det hjelpe å koble den til selve routeren? Endret 10. november 2011 av Xbox720 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Når jeg tester connection på xboxen, så viser den at den klarer å koble til både nettverket og internett, men det står et rødt kryss over connection mellom internett og Xbox Live. Alle lysene er forøvrig grønne, selv om lyset som viser homeplug-connection endrer farge noen ganger. Prøvde nå nettopp når alle tre lyste grønt, men det kommer fortsatt en rødt kryss mellom internett og xbox live. Edit: Jeg har powerline-adapteren koblet til selve modemet. Vil det hjelpe å koble den til selve routeren? Rett i modem vil normalt fungere - men da kan kun EN enhet være på nett samtidig (du har da bare en enkelt IP adresse å bruke i hele nettverket ditt), og gitt at det er et rent modem (ikke modemruter) så slipper du da alt som har med NAT å gjøre (det er ingen NAT funksjon i et rent modem). Du skal vel ha mulighet til å bruke PCen din også - så da må det kobles i ruteren i så fall. -Stigma 1 Lenke til kommentar
Xbox720 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Har et ganske spesielt oppsett med en modemsrouter i tillegg til en router som er koblet til den igjen for å få bedre rekkevidde. Derfor trodde jeg det skulle gå å koble den til modemsrouteren, men nå som jeg har koblet den til den andre routeren, så har jeg kommet meg online. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå