LegendMVB Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei, er nybegynner med C++. Har disse 2 feilmeldingene men finner ikke hva som er feil. Jeg har laget en abstrakt klasse som heter CFigur. Så har jeg 3 klasser som arver fra CFigur som er CRektangel, CTriangle og CSirkel. Så laget jeg en testklasse for å teste ut klassene, men får da disse feilmeldingene. Klassene ligger i vedlegget. Håper noen kan hjelpe meg, takk:) øving6.rar Lenke til kommentar
LegendMVB Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Nå har jeg samlet alle klassene i en fil i stedet. Da fikk jeg ikke disse errorene. Men fikk nå: Error 1 error LNK2019: unresolved external symbol _main referenced in function ___tmainCRTStartup Error 2 error LNK1120: 1 unresolved externals . Prøvde et eksempel kode hentet fra C++ boka, men fikk også denne feilen i visual studio 2010. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Bruk gjerne #pragma once i alle header filer. Merk dog at #pragma once ikke er standard, men er støttet av de fleste kompilatorer. Ellers kompilerer koden din fint hos meg med noen små justeringer: - #pragma once (eventuelt #ifdef) i header filene - slett destructor-definisjonene ~CRectangle() etc. (du hverken bruker dem, eller har bruk for dem) Den unresolved reference er at den ikke finner entry point i koden din. Denne skal normalt være slik for console programmer: int main(int argc, char** argv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå