Gå til innhold

Amobil vs Mobilen.no -> Føler at amobil er blitt dårligere enn mobilen.no

Hvordan ser dette ut i dine øyne?  

5 stemmer

1. 1. Hvem vinner tronen, Norges beste mobilside?

• Amobil beholder tronen over beste mobilside i Norge
      3
    • Mobilen.no er i ferd med å overta mobiltronen over beste mobilside i Norge
      1
    • Begge er like gode på hver sin måte
      1

Anbefalte innlegg

Amobil.no v.s Mobilen.no - Hvem er best?

Har i alle år vært trofast amobil.no-bruker og har alltid lagt deres tester og meninger til grunn for mine mobilvalg. Men nå i senere tid har jeg stadig tatt meg selv i å foretrekke mobilen.no fremfor amobil. Og grunnen til dette er som for eksempel i dag, så er de først ute med en utpakningsvideo av HTC Desire HD. Altså er de tidlig ute med å gjøre oss oppmerksomme på at det er test på gang, og at de allerede har fått tak i et eksemplar.

Nå har sikkert amobil også fått sitt, men alt foregår i det stille. Og det er ikke like spennende føler jeg å sjekke amobil.no lenger som før. Artiklene er tynnere enn før, og det er lite spennende å finne..

Hva med litt gjennomføring av ting.. Nye ting.. Jeg har det inntrykket at amobil går mye på autopilot og de er generelt kjedelig lesning. Mange smånotiser, og en og annen test i ny og ne.. Men ikke noe pondus ala "Vi er først ute med test av HTC Desire HD" eller Amobil flesker til med-hva-det-nå-enn-skulle-være..

Det er heller slik at vi er nå her, og vi gjør nå litt. Savner litt pondusen her.

Hva mener folket?

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei,

Amobil er ikke på noen måte overlegne på å publisere tester så tidlig som mulig. I det siste har vi likevel vært blant de første på toppmodeller, typiske telefoner med best lesertall som altså er mest interessant for brukerne våre.

Til tider er vi svært tidlig ute med grundige nyheter, mens andre ganger er vi litt bakpå på nyhetsfronten. Årsaken er i 99 av 100 tilfeller at vi må prioritere annerledes. Dersom vi jobber med mange testprodukter det haster med, kan det gå noe ut over nyhetsdekningen. I den siste tiden har vi ansatt tre nye frilansjournalister. Målet er å være mindre sårbare når det kommer store lass med produkter det haster med å teste.

Utpakkingsvideoer har vi ikke satset på. Vi ser ikke at det kan være så enorm stor verdi med en haug videoer som viser at vi åpner esker og snakker om hva vi finner. I stedet går vi rett på sak og begynner å teste telefonen for fullt for å få en så grundig test som mulig på kortest mulig tid.

Vi mener at vi har de desidert grundigste testene, og i veldig mange tilfeller har vi oppdaget haugevis av elementer ved en telefon som konkurrenter ikke har oppdaget og som får betydning for forbrukeren. Årsaken er i all hovedsak at vi bruker en telefon i lengre tid før vi skriver testen, og vi er svært nøye på å sjekke funksjoner grundig og utfordre telefonen på så mange måter som mulig. I de tilfeller vi kommer senere ut enn konkurrentene med tester, mener vi at brukerne får igjen ved at testen er grundigere. Vi finner ofte tegn til at konkurrenter har forhastet seg.

Grundige og korrekte tester (både produkttester og samletester) mener vi er det viktigste elementet ved forbrukerjournalistikk. Å være tidlig ute gir et konkurransefortrinn for nettstedets del, men å strebe etter å være tidlig ute mer enn man streber etter å skrive grundige tester kommer ikke forbrukerne til gode!

Vi har også et overlegent testsystem der terningkastene justerer seg over tid, slik at testoversikten alltid viser karakter som gjenspeiler dagens marked. Nokia N95 fikk toppscore i sin tid, men leter man etter testen nå har den på ingen måte terningkast seks lenger. Det krever litt vedlikehold, men det er verdt det.

Prisguiden vår er vanskelig å slå, der vi har stor aktivitet når det gjelder å legge inn produkter og spesifikasjoner. Vi har avtaler med svært mange butikker, slik at man skal finne de prisene som faktisk er billigst på markedet. Og dette innlegget skrives i Norges andre største forum etter VG Netts diskusjonsforum og verdens største PHPBB-forum .

Som nevnt jobber vi med å være tidlig ute med nyheter, og vi ønsker også å skrive mer om applikasjoner og flere guider. Akkurat nå har vi imidlertid mange produkttester og noen samletester å få unna.

Endret av EinarEriksen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kunne kanskje vært en ide å hatt en oversikt over produkter som er inne for test? Det å ha utpakning videoer burde heller ikke være noe problem eller ta noe spesielt lang tid. Dere må pakke opp utstyret og pleier vel å ha med et bilde av hva pakken inneholder også (?)

Ang prisguiden vet jeg ikke om jeg tør å uttale meg da jeg sluttet å bruke den etter overgangen til versjon 2.0 Jeg har heller aldri vært noe spesielt aktiv på kamera delen, så om dere er flinkere til å legge inn specs enn PC-folkene vet jeg ikke. (Håper det!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...