Korben_D Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Jeg har en HP Pavilion laptop, modell dv5041ea. Helt plutselig en dag virker ikke tastaturet skikkelig. Pc'n hadde stått på over natten. Venstre side av tastaturet virker fortreffelig, mens høyre side av bokstavtastene stort sett har bytta plass. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Jeg er ganske sikker på at det ikke har komt noe i tastaturet. For å demonstrere feilen, skriver jeg alle bokstavene på tastaturet, linje for linje: |123456789/+\ qwerty456*å¨ asdfgh123-æ' <zxcvbn0,,+ Dette er skrevet uten shift, ctrl eller funksjonstast. Når jeg bruker trådløst tastatur som nå via USB, er det ingen problemer, men har startet på skole igjen, så er litt ugunstig å dra med seg et eksternt tastatur for å kunne bruke PC'n på skolebanken.. Håper dette kan skyldes software feil, ellers må jeg bli rettledet til hvor man kan kjøpe et nytt norsk tastatur til denne pc'n. Jeg har funnet delenummer til norsk tastatur:407857-091 men erstatnings delenummer er: 407857-001 Håper noen kan hjelpe meg, Med vennlig hilsen BTW: XP SP3 operativsystem. Lenke til kommentar
Seym0ur Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Virker som Fn-lock er aktivert. Edit: To solve this, simply press the Fn+Numlk or depending of the model, press the button or Fn + Shift +Numlk Endret 25. oktober 2010 av Seym0ur 1 Lenke til kommentar
Korben_D Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Virker som Fn-lock er aktivert. Edit: To solve this, simply press the Fn+Numlk or depending of the model, press the button or Fn + Shift +Numlk Tusen takk! Helt riktig observert! Dette ble mye billigere enn jeg håpet på! Vennlig helsing, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå