John Keats Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hallo alle sammen! Dere har sikkert sett meg poste mye her på forumet, men en introduksjon trengs muligens alikevel. Heter Morten, og har spilt dataspill aktivt siden jeg var et lite småbarn, for tiden kun Starcraft II. Egentlig det meste av tiden min går med på å holde på med Starcraft, enten det er å spille spillet, eller gjøre noe relatert til det. Jeg har spilt mye dataspill, alt i fra Math Rescue som 6åring, til Croc, Populous( Når jeg fikk smaken for RTS ), Warcraft II, Brood War, en periode med World of Warcraft, og nå Starcraft II på fulltid. Som spiller av alt dette har jeg jo lært veldig mye om generell dataspilling, hva som er viktig, hva som gjør en god, og annet. Jeg har alltid hatt et "problem" med at jeg er alt for glad i å hjelpe folk. På World of Warcraft har jeg ofte hatt en vane med å tiltrekke folk som var helt forferdelige, og det har ført til mang et vennskap. En del av disse har også blitt riktig gode etterhvert. Som med enhver ting en er interessert i, så lærer en gjerne raskt, og for meg gjelder dette dataspill. Jeg føler derfor at jeg har en god del jeg kan lære bort, og har ønsket å opprette min egen youtubekanal til dette. Planen er at jeg skal se igjennom replays fra folk, og lage videoer av dette så alle kan bli gode. Jeg kan ikke love at jeg lager video av alt som blir sendt meg, det er jo ikke realistisk, men jeg skal prøve om jeg føler det er en replay der det er klart rom for forbedring. Youtubekanalen min finnes her Hvis du har lyst til at jeg skal se igjennom en kamp du har spilt, hvor det enten ikke gikk så bra, hvor du følte du spilte ditt beste og alikevel tapte, eller vant, men mener du har mye du kunne gjort bedre, så vær så snill å sende meg en replay, sammen med en kort beskrivelse av hva som skjedde til meg på epost. Eksempel på epost er: Taper mot 4gate Hei, jeg spilte TvZ, og ble slaktet ned av et 4gate-build. Hva burde jeg gjort bedre? Attachment: TvPLosingToFourGate.SC2Replay Håper dette er noe som kan bli populært etterhvert Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Eg trenger vel generelt litt h jelp med hvordan å countre rush, heldige meg havnet i plat league og vekk fra bronze så ikke så mye rush nå, men eg sliter når eg må bruke mineral line til å beskytte mot enten zealot eller lings. hold on for replay Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Fantastisk bra initiativ Jeg spiller i Gold league og kommer GARANTERT til å benytte meg av dette "tilbudet". Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Bra initiativ, men YouTube-filmen din var ikke bra. Mikrofonen din er elendig, eller så bruker du den veldig feil. Flere steder i filmen så fryser alt opp i 3-5 sekunder. Lyden var offset med ihvertfall 4-7 sekunder. Prøv igjen Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg vet den ble mislykket men takk uansett Problemet er NTFS som har en cap på 4GB per fil. Hver gang den må begynne på en ny AVI får jeg noen sekunder offset på lyd i forhold til bilde, og jeg har enda ikke greid å finne ut av hvorfor. Også trenger jeg noe annet enn den 50kroners mikrofonen fra clas ohlson :| Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg vet den ble mislykket men takk uansett Problemet er NTFS som har en cap på 4GB per fil. Hver gang den må begynne på en ny AVI får jeg noen sekunder offset på lyd i forhold til bilde, og jeg har enda ikke greid å finne ut av hvorfor. Også trenger jeg noe annet enn den 50kroners mikrofonen fra clas ohlson :| Teknisk sett har NTFS maks filstørrelse på 16 TERRABYTE. Sikker på at du ikke har fat32? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Googlet det etter jeg skrev det ja. Nei det er visst et problem med AVI 1.0 Burde jo ikke hakke alikevel Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Tja jeg slenger meg på da. Jeg spiller protoss rundt 1300 diamond league og vinner bokstavelig talt 90% av gamene mine mot terran og protoss men til motsetning taper jeg 90% av mine games mot zerg. Jeg har absolutt null peiling på hvordan jeg skal vinne. Jeg har prøvd det aller meste, noe som kanskje ikke er så veldig lurt siden man da aldri blir spesielt flink på den builden man driver på med men har i det siste prøvd meg på fast expansions + å forhindre at zerg expander ved å slenge en pylon eller noe lignende i hans natural slik at han ikke kan legge ned hatchery. Hvis han ser at jeg fast expander bruker han uansett å drite i expansion og istedet gjør en five roach rush eller noe lignende som gruser kanonene mine og så bare dreper han nexus og stikker, så dette funker dårlig. Ellers er twogate robo en ålreit løsning, men om han før mutas før jeg har en STOR hær med blinkstalkers eller en neve phoenix er det gg med en gang da det er umulig å beskytte minerallinjene til to baser samtidig, for ikke å snakke om at speedlings er så kjappe at det er plent umulig å ha 3 baser, noe zerg ofte kan gjøre med en gang. Nei jeg vet ærlig talt ikke, jeg tenkte jeg skulle sjekke GSL for å se hvordan protossene der gjorde det men alle protossene i GSL som møtte zerg ble offentlig ydmyket og sendt på huet heim, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal spørre etter hjelp Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Detectable, hva er ratingen din og average apm? (Vet at apm ikke har noe å si, men nysgjerrigheten kjenner ingen grenser.) Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg fant forresten selv en god løsning på mitt problem i tilfelle noen andre protoss har det samme: Jeg har imidlertid gruset 15 nexus FE til fordel for twogate robo, har tenkt å kanskje gå tilbake til å prøvem eg litt med 15 nexus igjen men etter roach range increase funker det bare ikke da du ikke kan beskytte kanonene med andre bygninger lenger og kanonene er i seg selv alt for svake mot roaches. Uansett - 2gate robo, pump ut en observer snøggast råd og gå til motstanderns base. Om du ser en spire eller noe lignende slenger du ned stargate og sparer opp chronoboosts til phoenixes, ikke produser noe fra robo bay med mindre du også ser roaches på mappet, ellers fortsetter du å produsere en mix av stalkers, sentries, og zealots. Du kan godt begynne å harass med phoenixes om du vil når du når cirka 4, men jeg anbefaler å vente til motstandern angriper deg (han vet ikke at du har phoenixes og kommer sannsynligvis til å komme med 10+ mutas for å rasskjøre minerallinjene dine, men han kommer til å miste hele bøljingen om du vet hvordan man skal micro phoenixes) og dette er som regel et stort tap for zerg. Sannsynligheten er nå stor for at han techer videre til hydralisks, så gjør klar en robo bay eller expand, alt ettersom, i mellomtiden bør du prøve å gjøre så mye fanskap du kan med de phoenixene og de gir deg superb map control. Jeg inbiller meg at taktikken kommer til å virke noe dårlig når man havner i 1600-1700 diamond league da det er en god mulighet for at man ikke har ressurser å ofre til både robo facility og stargate, men i 99% av tilfellene trenger man den robo facilitien uansett og den lar deg teche videre mot collossus mye kjappere om zerg techswitcher til hydras. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Detectable, hva er ratingen din og average apm? (Vet at apm ikke har noe å si, men nysgjerrigheten kjenner ingen grenser.) Jeg spiller i Platinum. Føler alikevel at jeg er rette person til å kunne gi gode råd ang hvordan folk spiller, rett og slett fordi jeg skjønner fundamentale ting som macro og taktikk. Jeg spiller også alle 3 rasene, noe som såklart hjelepr. APM varierer fryktelig for min del, men som regel ligger jeg på en rundt 100-120 average. Ikke at det har noe å si. Savner forresten replays :> Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Her er en pakke av mine siste replays, trenger å bli bedre, vet det allerede, og noen var bare epic fail Her er mine siste replays, spilte dårlig vet det SC2 replay pack.zip Endret 28. oktober 2010 av Gabbe Lenke til kommentar
kleshenger Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 På YouTube'n din så står det: "Losing to early banshee Hello, I was playing PvZ, where he opened with a two port banshee and crushed me. TwoPortBanshee.SC2Replay" Hvordan får man banshee i PvZ? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Ved hjelp av skriveleif Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Helt ærlig tror jeg ikke du bør hjelpe folk. Av postene dine vil jeg kvalifisere deg på et middelmådig nivå. En middelmådig person kan alltids få nybegynnere til å bli middelmådig, men vranglæren man lærer da, er vanskelig å kvitte seg med... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Selv om en fotballtrener ikke er supergod til å sparke ball selv, har han fortsatt en forståelse for fotball, og vet hvordan det bør spilles. Det at han ikke er like god med ballen som spillerene, gjør han ikke noe mindre kvalifisert til jobben. Edit: Poenget mitt var altså at.. selv om Detectable kanskje ikke er verdens beste til å spille, har han en god spillforståelse - og vet ofte hva som vil lønne sev, selv om han selv ikke alltid får til å utføre det. Endret 30. oktober 2010 av Ajaco Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hallo, kan eg få noen tips om hva til å gjøre bedre? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du må nok være litt mer spesifik enn som så. Rase spiller du? Hvilke matchup spiller du mot? Hvor høyt nivå er du på atm nå? Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Har en del replays fra han så det et greit nok. Har ikke hatt tid jeg rett og slett. Har neste uke fri, skal få kommentert er par da. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Eg er "The Crab" Forresten Endret 3. november 2010 av Gabbe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå