mariusberg Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei. Har ett stort bygg hvor det i dag er satt opp kablet nettverk gjennom hele huset. Jeg har nå fått en forespørsel om å utvide nettverket til å dekke visse områder med trådløst nett. Her er det snakk om mye mur og brannvegger. Tanken min er derfor og sette opp et access punkt og en del repeatere?? Jeg tenker også å gå for dlink etter som at de har gode og stabile produkter. Men her trenger jeg deres hjelp, meninger og kommentarer. Takker for svar. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvorfor trenger du repeatere hvis det er kablet nettverk rundtom i bygget? Da kobler du bare på flere tilgangspunkter Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) ok, så setter opp flere ap med samme oppsett så vil enhetene bare gli over til den nærmeste og det vil ikke være noe ustabilitet eller annet? EDIT: har fått anbefalt fra dlink enten å gå for dap 1360 eller dap 2590. Hva tror dere? Endret 25. oktober 2010 av mariusberg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du behøver ikke å velge de aksesspunktene når du ikke behøver repeater mode. Leste omtale om DAP1360 som var ganske negativ. Foreslår du heller velger Buffalo WZR-HP-G300NH til ca 700kr pr stk. Disse har lengre rekkevidde enn f.eks D-link DIR-655. Routeren har en bryter, som gjør den om til aksesspunkt. Buffalos 'HP' serie har innbygget preamp som gir den god følsomhet. I tillegg er sendereffekten noe høyere enn gjennomsnittsrouteren. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du bare setter tilgangspunktene opp med samme SSID (navn) og sikkerhet, og så setter du de enten på kanal 1, 6 eller 11 (den som er minst brukt rundt det aktuelle tilgangspunktet), så vil klientene bare gli mellom ja Er det mange brukere som skal bruke det her eller? 1 Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Er snakk om noen ipads og noen laptoper, blir maks 5 enheter vil jeg tro. Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Du behøver ikke å velge de aksesspunktene når du ikke behøver repeater mode. Leste omtale om DAP1360 som var ganske negativ. Foreslår du heller velger Buffalo WZR-HP-G300NH til ca 700kr pr stk. Disse har lengre rekkevidde enn f.eks D-link DIR-655. Routeren har en bryter, som gjør den om til aksesspunkt. Buffalos 'HP' serie har innbygget preamp som gir den god følsomhet. I tillegg er sendereffekten noe høyere enn gjennomsnittsrouteren. Har aldri hvert borti det merke før, og sliter med å finne steder som selger det.. Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har nå hvert og sett på området. Det blir i starten satt opp ett ap for kontor og kjøkken, det er mur mellom disse to rommene, men det blir gjort ett forsøk på å gi dekning i med ett ap. Så er det soverom og stue, her blir det også satt opp ett ap for disse to rommene, de er under hverandre og er bare tre i mellom. Disse to apene skal kommer ikke til å få kontakt med hverandre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Man finner de i prisguiden: https://prisguiden.no/sok?pg-q=wzr-hp-g300nh&n= Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) jo men jeg ønsker ikke å prøve meg på ett helt nytt merke jeg ikke kjenner til, dlink kjenner jeg godt til. Dessuten blir det solgt fra nettbutikker jeg ikke ønsker å handle fra.. EDIT: To DAP-2590 er bestilt Endret 26. oktober 2010 av mariusberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå