sabohn Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er en lykkelig eier av en 2000 mod IS200 Automat og har lenge mysa på å kunne få til et fjernstartsystem i bilen min. Jeg har skjønt at Lexus har slike systemer, men til nyere modeller en 2000. eks RX450 osv... ??? Uansett så har jeg nå laget et slik system selv vha en mikrokontroller som jeg selv har programmert og kobla opp i bilen med de signalene jeg trengte for å lage fornuftige "regler" for start/stopp av motor. Har også tatt med speilinnslag og hovelys så dette er automatisert sammen med start av bilen. Jeg lurer på om det er noen her som veit hvordan de originale fjernstart-systemene virker? -Vil gjerne etterlikne disse så mye som mulig da det antagelig er lover og regler for hvordan slike systemer skal virke i norge. tenker på forsikring og slikt... Altså: Jeg har nå pushbutton start også. og det er ikke noe i veien for å fjernstarte bilen for så å sette seg inn å kjøre uten nøkkelen. En trenger nøkkelen for å komme inn i bilen da, men ikke for å kjøre bilen. Hvordan virker dette på originale systemer? De innebærer kanskje ikke pushbutton, men at en må benytte nøkkelen i tenningslåsen for å få lov å sette bilen i gir eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå