South_Bridge Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Started på en ny webside i ASP.NET og tenkte å ta i bruk MVC templaten som ligger tilgjengelig. Ønsket å skrive min egen login, så det jeg ønsker å få til er å ha en form som inneholder inputfelt for brukernavn og passord samt en send knapp. Det ble noe ala i login-viewet: <form ...> <label>Username:</label><input name="username" /><br /> <label>Password:</label><input name="password" /><br /> <input type="submit" /> </form> Tanken var da at kontrolleren skulle da sjekke databasen (sql query på username og hente +sammenligne passordet) eller kanskje pre-loade username+password fra databasen inn i model og i kontrolleren loope igjennom og søke. Men her sitter jeg fast, får ikke helt til postback og slikt med MVC... noen som har konkrete tips på hva jeg skal gjøre og hvordan? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvis du har default rutinger vil den gå til Controllers/{navn}Controller/{action} Så hvis du viewet ligger under views/Login/..., og du setter <% Using(Html.BeginForm("DoLogin")) { %> ... <%}%> Så vil den sette action se etter en controller under Controllers/LoginController, og kjøre evt. public metode med navn DoLogin(...) Tror kanskje du bør kjøre gjennom en tutorial eller to på http://www.asp.net/mvc, så får du inn basic konvensjonene for rutinger og modelbinderen og sånt. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Genialt, takk for feedback! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå