fiksdata Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Etter å ha byttet hardisk og operativsystem fra XP til WIN7, står det i systemet at jeg nå har 2 gb minne, mens før jeg byttet hadde 4 gb minne. Originalt var det montert 2x250 Mb harddisk mens jeg nå har montert 1TB Harddisk. Kan det ha noe å si for minnet at jeg går fra 2 til 1 harddisk? Noen som har erfaring med dette, tips?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Harddisken din påvriker ikke hvor mye minne du har tilgjenglig. Derimot vil operativsystem påvirke. Minnet som kan benyttes er avhenging av hva som kan adresseres (innenfor 32/64 bits systemer) I tillegg bruker annen hardware også opp minneadresser. Du kan lese mer om dette i sticky øverst i delforumet. Benytter du 32 eller 64 bits operativsystem? Lenke til kommentar
fiksdata Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Harddisken din påvriker ikke hvor mye minne du har tilgjenglig. Derimot vil operativsystem påvirke. Minnet som kan benyttes er avhenging av hva som kan adresseres (innenfor 32/64 bits systemer) I tillegg bruker annen hardware også opp minneadresser. Du kan lese mer om dette i sticky øverst i delforumet. Benytter du 32 eller 64 bits operativsystem? Hei! Jeg bruker 32 bits operativsystem Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Da er det ikke rart. Etter mye klager fra HåPløs og co over brukere som ringte inn og meldte om "Tapt" RAM i PCene forandret MS sitt 32 bit OS til å lyve og si at du hadde 4Gb RAM mens den kunne utnytte rundt 2-3Gb maks. Windows 7 viser deg den reelle situasjonen akkurat nå, det du kan utnytte og dette er grensa for hva 32 bit kan håndtere. Slenger du inn Windows 7 64 bit så skal du straks se at du får dine 4Gb RAM tilgjengelig. Hva og hvordan står forklart i Minne FAQ Sticky tråden her i minne forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå