Gå til innhold

Liste over spill-PCdeler jeg tenker å kjøpe: Noen synspunkter?

Anbefalte innlegg

Heisann. Før høstferien en gang, lagde jeg et innlegg hvor jeg hadde satt opp et budsjett for en stasjonær spill-PC til cirka 16-17000+, og lurte på hva dere anbefalte til den prisen. De eneste kravene jeg hadde, var at jeg ville ha en så sterk og fancy PC som overhodet mulig for prisen uten å måtte overklokke, samt at den skulle støtte DirectX 11:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1262638&st=0

Jeg fikk masse svar, men grunnet flere PC/Internettproblemer som dukket opp underveis, har jeg ikke fått muligheten til å fullføre planene før nå. Jeg har imidlertid sett over forslagene, og satt opp en slags liste over hva jeg forsto det som at ville være det beste jeg kunne få til den prisen:

XFX Radeon HD 5970, som jeg skal kjøre i Crossfire med min gamle Sapphire Radeon HD 5870.

EVGA x58 3xSLI 1366

Samsung Spinpoint F3 1TB

Corsair HX 1000W PSU

Corsair Dominator GT DDR3 2kMHZ 6GB

Intel Core i7 Quad 950

Cooler Master HAF 932 Big Tower

Cooler Master Silent Pro Gold 1000W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6pin+4x 6+2pin PCIe, 9x SATA

Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB SATA 6 Gb/s, 355MB/140MB -sec read/write

Noctua NH-D14 CPU Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1300 RPM, 110,3 m³/h, 19,8 dBA, 140mm fan.

Hva synes folk? PC er ikke helt mitt største talent, så hvis det er noe jeg enten har ført opp for mye eller for lite av, eller som dere mener er overflødig, så vennligst la meg få høre det. En venn av meg tok en rask titt på listen, og han mente at det eneste listen manglet for at jeg skulle ende opp med en fullstendig PC, er lydkort og CD/DVD-ROM. Kan jeg eventuelt bare resirkulere mitt gamle Creative SB X-Fi lydkort, og DVD-ROM?

Og til slutt - viktigst av alt: vil en PC med det oppsettet greie å kjøre de mest nymotens, krevende spillene på maks med bra ytelse på DirectX 11? Det var liksom det som var hovedpoenget med å kjøpe ny. Er det noe listen mangler?

Takk på forhånd.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke dra med full quotes hele tida, er fremdeles på første sida og det roter bare ting til. (trippelposter hjelper heller ikke ;) )

Forøvrig: ja cdrom og lydkort kan du fint dra med deg videre. Med mindre det er ett PCI lydkort og HK du skal kjøpe bare har PCI-E spor da.

Men det innebygde lydkortet fungerer som regel fint det også da.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Du har 2 PSUer. dropp den ene.

Aah. Jeg ser jeg har prestert å føre opp to, ja. Takk for at dere oppdaget det. Jeg holdt akkurat på å kaste bort et par tusen. :whistle:

@ TarzanIUnderbuksa2: Jeg burde altså beholde "Corsair HX 1000W PSU"?

Noen synspunkter utover dette?

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Da har jeg satt opp en ny liste, basert på denne tråden, og en annen:

XFX Radeon HD 5970, (i Crossfire med en gammel Sapphire Radeon HD 5870.)

EVGA x58 3xSLI 1366

Samsung Spinpoint F3 1TB

Corsair Dominator GT DDR3 2kMHZ 6GB

Intel Core i7 Quad 950

Cooler Master HAF 932 Big Tower

Cooler Master Silent Pro Gold 1000W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 4x 6pin+4x 6+2pin PCIe, 9x SATA

To (2) Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB SATA 6 Gb/s, 355MB/140MB -sec read/write, Kjørt i Raid. En Western Digital Caviar Green 2 TB 64 MB Cache. Så i alt 3 harddisker.

Noctua NH-D14 CPU Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1300 RPM, 110,3 m³/h, 19,8 dBA, 140mm fan.

Jeg skal bruke de to SSD'ene i Raid og installere spillene mine på dem, så spillene får best mulig ytelse. Alt annet av filer skal lagres på den med 2 terrabyte.

Så da har jeg en ny, oppdatert liste på gang. Takk for info. Er det noe dere har lyst til å kommentere på denne? Jeg vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på den potensielle ytelsen til denne maskinen...

Lenke til kommentar

TRIM er en funksjon som sørger for at SSDen ikke blir treigere over tid. Tidligere støttet ikke RAID driverene TRIM ved bruk av RAID, men nå har tydeligvis Intel i alle fall, lansert drivere som støtter TRIM og RAID samtidig. Ergo er det ikke ett problem, så lenge du bruker intel HK/chipset OG bruker oppdaterte HK/RAID drivere.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
TRIM er en funksjon som sørger for at SSDen ikke blir treigere over tid. Tidligere støttet ikke RAID driverene TRIM ved bruk av RAID, men nå har tydeligvis Intel i alle fall, lansert drivere som støtter TRIM og RAID samtidig. Ergo er det ikke ett problem, så lenge du bruker intel HK/chipset OG bruker oppdaterte HK/RAID drivere.

...Ah. Skjønner. Takker så mye for forklaringen. :thumbup:

Da tenker jeg etterhvert jeg går hen og kjøper disse greiene, jeg. Noen last-minute bemerkninger før jeg eventuelt går i gang? Dersom det er et eller annet idiotisk feilgrep jeg har begått, så ville det være kos om jeg fikk vite det nå...

Endret av St1gar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...