Gå til innhold

Hvilke nyheter kommer på hardware fronten?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny pc. Den skal brukes til adobe-programmer, surfing, litt spilling osv. Da er det naturlig å putte sammen intel i7, 6gb ram, kraftig skjermkort osv osv.

Men det som er mer interessant er: Hva kommer snart? -Er det ventet noen nyheter utover høsten / vinteren det er verd å vente på? Jeg leste at det snart kommer en ny SSD serie fra Intel med større kapasitet og lavere priser. Dermed kan jeg vente med den.

Hva annet kan det være verd å vente på? Har Intel hintet om en ny prosessor serie?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja selvsagt, og venter jeg to år så får jeg sikkert tak i 8gb rambrikker også. Eller iPhone5. Poenget mitt er mer det at det er kjedelig å kjøpe et produkt i dag, om det lanseres noe nytt i morgen.

Som oftest annonseres nyheter i rimelig god tid i forveien, de dukker ikke opp på dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Både intel og amd jobber med nye cpu arkitekturer, som skal erstatte mye av det som eksisterer idag.

Intel er forventet til og slippe sitt nye om et godt års tid, mens AMD har forventet slipp nå på nyåret (Q1 2011).

Intel blir det for lenge og vente, og med hensyn til ditt bruk ville jeg ikke gått for AMD. Så det du har sett deg ut foreløpig er nok veldig ok.

Ellers ble AMD's nye skjermkort generasjon (6000-serien) sluppet på fredag, foreløpig er det bare mid-end som er sluppet, men high-end blir sluppet i begynnelsen av november, disse kan det være verdt og vente på.

Eller så er det som du nevner, nye SSDer er på vei, hadde heller kjøpt en slik disk når de har kommet pga bedre pris/GB forhold.

Ellers er det ikke mye og utsette :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...