Gå til innhold

Søknad på epost - Oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt spørsmål. Jeg har sendt en søknad på e-post, og jeg fikk jobben.

Dette inneholdt e-posten:

Hei Fornavn Etternavn

Tillater meg med dette å sende en søknad med CV på stillingen som [skriv tittel her].

Med vennlig hilsen

Fornavn Etternavn

Hvorvidt det er normalt vet jeg ikke, men jeg ser egentlig ikke hensikten med å ha med disse tingene to ganger, underforstått at det står i søknad og/eller CV som er vedlagt.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
<Navn på kontaktperson>

Viser til stillingsannonse på Deres nettsider, og oversender her søknad på stilling som <stilling> i <navn på firma>.

Søknad, CV og aktuelle bevis er vedlagt.

Møter gjerne til samtale. Referanser gis på forespørsel.

Med vennlig hilsen

<Ditt navn>

Denne har jeg brukt ved flere anledninger. Trenger vel ikke si at CV og søknad legges med som vedlegg.

Lenke til kommentar

Dere svarer ikke helt på grunnspørsmålet mitt. Skal man bruke fullstendig brevmal som i en hvilken som helst søknad per post, selv om man sender den på epost. Er det noen forskjell på dette?

Brevmal:

<mitt navn>

<adresse>

<firma/navn>

<adresse>

<TITTEL>

<søknadstekst>

<fra>

<vedlegg>

Endret av Blodsbaronen
Lenke til kommentar

Hei Fornavn Etternavn

Tillater meg med dette å sende en søknad med CV på stillingen som [skriv tittel her].

Med vennlig hilsen

Fornavn Etternavn

Var dette hele søknaden din? Du la vel ved en egen søknad da?!

Nei, det var ikke hele søknaden. CV og søknad var lagt som vedlegg. Jeg skrev det under sitatet, men jeg ser nå at kan kanskje være greit å skrive det i teksten til e-posten.

Grunnen til at jeg har lagt CV og søknad som vedlegg og ikke inkludert det i selve e-posten er fordi at det ser en del bedre ut, også kan det være litt "knotete" og lese en e-post, da linjeskift og avsnitt kan bli helt feil.

Personlig har jeg aldri sett noen bruke en standard brevmal i en e-post, men det blir brukt i vedlegg til e-post. I en e-post står jo adresse til avsender, mottaker og tidspunktet den ble sendt på. Det blir liksom smør på flesk.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...