Ranglefanten Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hvordan setter man opp en epost-søknad? Skal alt av adresse, dato, sted, overskrift osv videre være med, akkurat som i en brevsøknad? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Godt spørsmål. Jeg har sendt en søknad på e-post, og jeg fikk jobben. Dette inneholdt e-posten: Hei Fornavn Etternavn Tillater meg med dette å sende en søknad med CV på stillingen som [skriv tittel her]. Med vennlig hilsen Fornavn Etternavn Hvorvidt det er normalt vet jeg ikke, men jeg ser egentlig ikke hensikten med å ha med disse tingene to ganger, underforstått at det står i søknad og/eller CV som er vedlagt. Endret 25. oktober 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei Fornavn Etternavn Tillater meg med dette å sende en søknad med CV på stillingen som [skriv tittel her]. Med vennlig hilsen Fornavn Etternavn Var dette hele søknaden din? Du la vel ved en egen søknad da?! Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 <Navn på kontaktperson> Viser til stillingsannonse på Deres nettsider, og oversender her søknad på stilling som <stilling> i <navn på firma>. Søknad, CV og aktuelle bevis er vedlagt. Møter gjerne til samtale. Referanser gis på forespørsel. Med vennlig hilsen <Ditt navn> Denne har jeg brukt ved flere anledninger. Trenger vel ikke si at CV og søknad legges med som vedlegg. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Dere svarer ikke helt på grunnspørsmålet mitt. Skal man bruke fullstendig brevmal som i en hvilken som helst søknad per post, selv om man sender den på epost. Er det noen forskjell på dette? Brevmal: <mitt navn> <adresse> <firma/navn> <adresse> <TITTEL> <søknadstekst> <fra> <vedlegg> Endret 25. oktober 2010 av Blodsbaronen Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Hei Fornavn Etternavn Tillater meg med dette å sende en søknad med CV på stillingen som [skriv tittel her]. Med vennlig hilsen Fornavn Etternavn Var dette hele søknaden din? Du la vel ved en egen søknad da?! Nei, det var ikke hele søknaden. CV og søknad var lagt som vedlegg. Jeg skrev det under sitatet, men jeg ser nå at kan kanskje være greit å skrive det i teksten til e-posten. Grunnen til at jeg har lagt CV og søknad som vedlegg og ikke inkludert det i selve e-posten er fordi at det ser en del bedre ut, også kan det være litt "knotete" og lese en e-post, da linjeskift og avsnitt kan bli helt feil. Personlig har jeg aldri sett noen bruke en standard brevmal i en e-post, men det blir brukt i vedlegg til e-post. I en e-post står jo adresse til avsender, mottaker og tidspunktet den ble sendt på. Det blir liksom smør på flesk. Endret 25. oktober 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Skal prøve å utdype spørsmålet mitt litt, så dere skjønner det: Skal jeg bruke brevmal selv om jeg sender søknaden som et vedlegg i en epost, på samme måte som når jeg sender den i posten? Hvis nei, hvordan skal da søknaden settes opp? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Selve søknaden skal settes opp som den vanligvis gjør. Altså brevmal. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Selve søknaden skal settes opp som den vanligvis gjør. Altså brevmal. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå