Gå til innhold

Google har fått en diger kakemann

Anbefalte innlegg

Når så og si alle produsentene av Android-mobiler, inkludert HTC, Samsung, SE og LG, er ufattelig trege med offisielle oppdateringer, så er det kanskje på tide å vurdere muligheten om at svakheten ligger i operativsystemet, ikke hos hver enkelt produsent.

Tja, HTC var i hvert fall veldig rask med oppdateringen fra 2.1 til 2.2 for Desire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen anelse om hvorfor det er vanskelig for produsentene og kjapt og effektivt oppgradere et større antall modeller. Jeg bare noterer at det er helt vanlig blant alle de største Android-produsentene å bruke svært lang tid på oppdateringer.

Og det igjen får meg til å tenke at utfordringene ligger i Android, ikke innad i SE, HTC osv.. Om det stemmer eller ikke kan ikke jeg gi noe svar på, men kjøper man en Android-mobil er realiteten at man ikke kan forvente hyppige oppdateringer av OS, uansett produsent.

Det er fordi de vil ha oss til å kjøpe nye mobiler. Når f.eks. Froyo ble sluppet kom det uoffisiell oppdatering til Desire bare dager etter.

Lenke til kommentar

Tviler på at Sony Ericsson utsetter oppdateringen av X10 fordi de vil ha oss til å kjøpe nye telefoner.

Fint eksempel.

Det er sannsynligvis ingenting SE hadde ønsket mer enn å få 2.1/2.1 ut til mobilene så fort som mulig. Dette er SE's prestisjemodeller for 2010, og oppdateringen av OS gir veldig god hype. Hadde det vært relativt lett for produsentene å oppgradere sine mobiler hadde det eksistert oppdateringer til X10-familien for lenge siden.

Lenke til kommentar

Tviler på at Sony Ericsson utsetter oppdateringen av X10 fordi de vil ha oss til å kjøpe nye telefoner.

Nei, men Sony Ericssons problem er jo at hele Android utviklerdelen har sagt opp og begynner hos HTC istedet.

Har du noe link til mer informasjon om dette, eller er det bare løse rykter?

Lenke til kommentar

Nei, men Sony Ericssons problem er jo at hele Android utviklerdelen har sagt opp og begynner hos HTC istedet.

Har du noe link til mer informasjon om dette, eller er det bare løse rykter?

Har ingen link, men har blitt fortalt dette fra sikre kilder.

Lenke til kommentar

Dersom Sony Ericsson kun hadde to personer som skulle foreta all utvikling av Android skjønner jeg at det tar tid :p

Det er vel ikke uvanlig at sjefer bytter jobb, spesielt dersom det er uenigheter internt, men også dersom de får gode tilbud. Jeg regner med at utviklerne fortsatt jobber for SE, og daglig irriterer seg på sjefene som bestemte at alle Xperia skulle ha enkelte sære løsninger.

I en perfekt verden kunne vi fått velge om vi ville oppgradere med SE-spesialutgave eller standard Android.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dersom Sony Ericsson kun hadde to personer som skulle foreta all utvikling av Android skjønner jeg at det tar tid :p

2 sjefer av produktutvikling eller hva de nå er vel relativt vesentlig vil jeg si.

Kanskje de som erstattet disse sjefene hadde en annen satsing enn de forrige og derfor dropper "gamle" modeller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...