Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyder i bensin motor,(mulig ventiltikking) av og til (Mercedes 190)

peace2

Anbefalte innlegg

Tipper det er sikringen i overspenningsreleet, eller dårlig kontakt i det.

Om du ikke har strømt til styreenheten så vil ikke kaldstartsprogrammet fungere.

I motsetning til moderne biler så kan en 190e/230e etc. gå uten at styreenheten har strøm, men da faller kaldstartsprogrammet bort.

Det ser omtrent slik ut og sitter bak batteriet ditt :

1168_0.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er sikringen i overspenningsreleet, eller dårlig kontakt i det.

Om du ikke har strømt til styreenheten så vil ikke kaldstartsprogrammet fungere.

I motsetning til moderne biler så kan en 190e/230e etc. gå uten at styreenheten har strøm, men da faller kaldstartsprogrammet bort.

Det ser omtrent slik ut og sitter bak batteriet ditt :

1168_0.jpg

hvordan sjekker man om den virker? koble d ut å se om det blir forskjell på oppstarten av bilen evt?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det sitter en sikring på toppen av det releet, og om den har gått får du samme symptomer.

Jeg ville først sjekket sikringen, og er ikke den defekt så kan det godt være at du må skifte releet. Det skal også være mulig å koble seg rundt overspenningsreelet ved å sette en ledning (MED 15 AMP. sikring) mellom 15 og 87 på releet (om jeg ikke husker helt feil.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det sitter en sikring på toppen av det releet, og om den har gått får du samme symptomer.

Jeg ville først sjekket sikringen, og er ikke den defekt så kan det godt være at du må skifte releet. Det skal også være mulig å koble seg rundt overspenningsreelet ved å sette en ledning (MED 15 AMP. sikring) mellom 15 og 87 på releet (om jeg ikke husker helt feil.)

flott da får jeg ta en sjekk på det:)

Lenke til kommentar

Tok en sjekk på sikringene , de "vanlige" siktingene viste seg til å være i orden , Jeg klarte ikke å finne relleet du referte til (muligens forskjell i modellen). bilen står hos verksted akuratt nå for en annen sak :) skal ta et dypere sjekk når jeg får den tilbake igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...