Gå til innhold

jeg test Linux YellowDog 3,0

Anbefalte innlegg

Tegnspråk har en annen settningsoppbygging enn talespråket. Tenk om de som brukte tegnspråk måtte immitere hvert eneste ord i talespråket. Hadde tatt lang tid å fullføre en settning da ja.

Håper du skjønte hva jeg mente i denne posten :)

Ja, jeg er bare litt i tvil om jeg skal trø forsiktig, eller hva... greit nok, det er ingen konkrete bevis for at han kødder... men magafølelsen sier meg at han kanskje gjør det. Det hele virker... for dumt. Bl.a. sikter jeg til det at han aldri avkrefter det folk her sier nå. Det er bare noe som ikke føles helt rett, hvis du skjønner?

Joa, skjønner hva du mener. Noen ganger begynner jeg å lure selv. Men det er vel ikke nødvendig å disse han, eller kalle han dum fordet?

Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder upassende språk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er bare litt i tvil om jeg skal trø forsiktig, eller hva... greit nok, det er ingen konkrete bevis for at han kødder... men magafølelsen sier meg at han kanskje gjør det. Det hele virker... for dumt. Bl.a. sikter jeg til det at han aldri avkrefter det folk her sier nå. Det er bare noe som ikke føles helt rett, hvis du skjønner?

Joa, skjønner hva du mener. Noen ganger begynner jeg å lure selv. Men det er vel ikke nødvendig å disse han, eller kalle han dum fordet?

Bare for å oppklare, så har jeg aldri sagt det der da... Men jeg går ut i fra at du var litt kjapp da du klippet og limet her.

Lenke til kommentar
naken: En moderator skal oppføre seg. Men noen ganger må det tas harde ord i bruk for å få fram poenget, dessverre. Jeg ønsker ikke å opptre på en slik måte, men ser det som nødvendig fra tid til annen.

Når det gjelder Thomas, kan jeg opplyse om at jeg i morgen vil ta kontakt med en person nær knyttet til ham for å få en oppklaring i saken. Men ut fra det telefonnummeret jeg har sett, navnet det er registrert på og en mailadresse - da ser det ut til at Thomas ikke lyver. Jeg gjentar her min oppfordring til ham om å skjerpe seg litt når han skriver innlegg, og advarer også alvorlig mot flaming og mobbing av brukere.

Vår primære brukergruppe er i alderen 12 - 25 år. Derfor er det viktig at vi går foran med sunne holdninger. Hardware-nettverket påvirker hverdagen til veldig mange personer, derfor er det et stort ansvar som hviler på oss - de holdninger vi er med på å skape skal vi kunne stå inne for. Noen ganger skjer det selvfølgelig en glipp eller tre - det er menneskelig - men generelt sett skal vi være et godt forbilde for våre lesere. Enten det nå dreier seg om ærlighet, pålitelighet, medmenneskelige relasjoner, osv.

PS: folk som har vært en lang stund på forumet (>1 år), vet at "moderator yummy" kan være veldig skarp i kantene i perioder. Men tro meg: det funker! :)

Da ber jeg om at denne debatten legges død inntil jeg kommer tilbake med resultatet av telefonoppringningen. Jeg synes det er helt utrolig at det skal være nødvendig å gjøre slikt, men føler at det nå er det eneste rette å gjøre. Ingen skal bli mobbet, hetset eller på annen måte bli rakket ned på på dette forumet - ikke så lenge jeg får være med og bestemme. Og jeg sitter i forumstyret. ;)

Ha en fin natt, folkens!

Mvh. "moderator yummy" (denne gangen i det mildere hjørnet...).

Greit yummy , men skjønner ikke hvorfor det er jeg som får advarsel men greit nok. Thomas startet ikke bra når han begynte å lyve om at han hadde et kort som han umulig kan ha fått tak i , det blir ikke noe bedre av at han fortsatt hevder å ha dette kortet , men ikke ta dette som flaming. jeg stoler på at du klarer å finne ut av det , men hvordan kan du være sikker på at det er en "peron nær knyttet til han" , vil det si mor eller far ? hvordan kan du være sikker på at du virkelig snakker med de når du ringer ? det kan godt være at du snakker med ham , vi vet ikke hvor voksen han "høres" ut eller kanskje han får en kamerat til å hjelpe seg . poenget er at en telefonsamtale holder egentlig ikke , for som med alt annet kan det fakes. :woot:

edit: må legge til noe : Du sier at han og toas ikke har samme ip adresse , men det beviser ingenting da. hvis thomas har internett fra online.no så får man ny ip hver gang man kobler seg opp mot internett ergo kan det være samme person. :wink:

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere sa thomas.

Suse kan ikke lastes ned.

Det MÅ instaleres gjennom FTP.

Hvis du ikke har telenor da og må laste ned hele suse 8.2 delen på ftp.

Du KAN og betale for suse noe som jeg tviler sterkt på at du har lyst på.

marcel sb har skrevet en veldig bra guide om hvordan og få instalere suse 8.2 her

den guiden fra marcelsb dekker og instalasjon fra telenor og hvordan og legge inn video codecs.

Lenke til kommentar

La meg ta det punktvis:

- IP: Toas har Online, Thomas :-) har Nexgentel.

- Personen jeg skal snakke med er kvinne. Derfor anser jeg det som særdeles umulig at Thomas :-) kan fake det. Jeg antar vedkommende er moren hans.

More info will follow.

Lenke til kommentar

ok yummy , men hva hvis de får en vennine til å snakke med deg. jeg har sett på et av bildene thomas har postet , er av han og en kamerat . jeg går derfor utifra at han har en god del venner , så det er ikke umulig at du faktisk snakker med en av hans venner (venniner). jeg sier ikke dette for å være negativ , men jeg ville ikke stolt på tfl når det gjelder det der. folk kan høres så annerledes ut på tfl og en gang snakket jeg med en jeg trodde var 40 , så viste det seg at hun var 17 . (nei jeg hadde ikke tlf s*x). :lol:

Lenke til kommentar
Kan dere ikke bare la saken ligge og la Yummy orde opp.

Og det er ikke Thomas som ødelegger forumet....!!

nei vel ? hvem er det da ? det er jo han som poster ting kun for å provosere , har du i det hele tatt kikket på noe av det han har postet ? . ikke for å hisse meg opp nå , men han gjør det ikke lett for seg selv. ok glem dette med at han kanskje er døv , men det er andre ting som gjør at vi tviler på ham. bla dette med det kortet som han umulig kan ha fått tak i . enkelt og greit :grumpy:

Lenke til kommentar

nei vel ? hvem er det da ? det er jo han som poster ting kun for å provosere , har du i det hele tatt kikket på noe av det han har postet ? . ikke for å hisse meg opp nå , men han gjør det ikke lett for seg selv. ok glem dette med at han kanskje er døv , men det er andre ting som gjør at vi tviler på ham. bla dette med det kortet som han umulig kan ha fått tak i . enkelt og greit :grumpy:

Og hvem bestemmer hvorvidt du er nødt til å svare på trådene som provoserer. Når du svarer på entråd som provoserer deg, er du med på å holde liv i tråden slik at den kan provosere flere. M.a.o. du er like mye med på å ødelegge forumet som trådstarter, slik som jeg er nå. Så istedenfor å trykke på svar, trykk på tilbake. Og glem det!

Hvor morsomt tror du det hadde vært lage tulletråder hvis ingen svarer på dem.... Problemet ville vært omtrent ikke eksisterende. Prøv å tenk litt på det neste gang du ser en provoserende tråd. Dette gjelder alle i denne tråden som har gått off topic, inklusiv meg.

Nå synes jeg alle skal la tråden ligge slik at den kan dø ut og bli borte. Thomas har fått svar på spørsmålet sitt, m.a.o. end of story!

ps. Sier på ingen måte at dette er en tulletråd eller at du Thomas faker døv. Skriver på generellt grunnlag.

Lenke til kommentar

[off-topic - iallefall ikke slik trådstarter ville ha det]

DU provoserer meg mer enn Thomas. Jeg er spent på utfallet av tlf-samtalen.

[/off-topic]

Thomas:

Jeg kan anbefale SuSE for deg. Da har du MarcelSB her på forumet (tro meg: Det han ikke vet om SuSE, er ikke verdt å vite)

Han har skrevet en fin SuSE guide som du finner her.

Du burde også lese denne

Lenke til kommentar

har du enda ikke skjønt det thomas:-)?????

du kan ikke laste ned suse 8.2 hvis du ikke skal gjøre skal bryte copywriten eller betale for det.

Suse 8.2 instaleres gjennom en ftp instalasjon slik.

Det betyr at du enten må lasten ned hele suse 8.2 i data format fra ftp serveren hvis du har telenor.

Eller at du må laste ned filene under instalasjonen.

Tok ca 4 timer for meg med 704kbs fra NGT.

MarcelSB har skrevet en skikkelig bra guide om dete her

Lenke til kommentar
jeg provoser mer enn thomas ? OMG OMG OMG , vel vi får se hva slags svar yummy får da , men herregud. :grumpy:

de tre OMG´ene syns nå jeg var provoserende. Mangler bare å flette inn ordene BAD, lixom, oxo, koz og klemz.

Fy f*** hvordan de ordene provoserer meg

:evil:

Lenke til kommentar

Det er mange andre tråder jeg har lyst til å legge denne posten inn i, men er vell denne hvor det er av mest rellevanse.

I går kveld, klokken 00:57 sendte jeg en melding til Thomas:-) hvor jeg foreslo å møtes. Som de oppvakte av dere har merket så bor i nærheten av hverandre. Eller litt fram og tillbake fikk vi avtalt. En stund etter det kom det fram at yummu skulle ta en tellefon i dag. Da ble våres lille møte egentlig unødvendig, men ettersom jeg jo hadde lyst til å møte han i real life droppet jeg å avlyse det.

Min far vet at det er stor fare for 17 år gamle gutter (menn :wink: ) å bli kidnappet av onde menn med snop. Så han insisterte på å kjøre meg de 500 meterene til der vi skulle møtes. Etter en medling på mobilen møttes vi. Og for de som lurer, jo han er døv. Samme er vennen som han tokk med seg. Vi skrev på mobilen for å si hverandre ting. Det var i og for seg en koslig sammtale. Vi snakket litt om linux og Pc generelt og om grafikkort. For de som lurer på det siste, jo det var nokk tull med Geforce5900U. Skal ikke prøve å analysere hvorfor han løy, det får han heller ta opp selv. 10 minuspoeng til Thommas der.

Alikavell fikk jeg bekreftet det som var viktigst, at han faktisk var døv. Så kan folk sitte på hver sin tue og spekulere i om det er det alene som gjør at han skriver som han gjør, og det får folk bare gjøre. Personlig aksepterer jeg hvordan han skriver, og syns det er rellativt irrelevant om det er flere faktorere en døvheten som gjør det. Det viktigste er at jeg nå vet at det ikke sitter en 14 år gammal gutt der og ler av oss alle mens han gjennomfører sin fjortispøk. Jeg er heller glad for at jeg kan være med å hjelpe han i det han er interesert i, data.

Om jeg får legge til noen egene meninger på slutten.

Det er skrevet mangfoldig tusen ord om thommas, kanjse noen hundre tusen ord. Det er fryktelig mye. Mange at de ordene var heller lite hyggelige, mens andre var supporterklæringer.

Poenget er at et fåtall av de var onntopic. Jeg håper at vi blit kvitt flamingen, det var det som var hele poenget med dette møtet. Det gjelder like mye den andre veien, når noen krittiserer thomas så trenger man ikke 2 sider med mot kritikk ( selv om det noen ganger er j3vlig fristende). Jeg skal være så freidig å legge ned noen rettningslinjer her og nå. Når noen sier ting som "Jeg tror ikke en gang du er døv, din fjortis", så vet jo vi nå at det er feil. Han som skriver slikt bør kommenteres, men ikke utover mange sider. Det ideelle er at det er nokk med en post. Den bør inneholde link til denne siden, og holde en høffelig tone. Om du får lyst til bare å skrive "Dust", så dropp det (jeg vet det er hardt, men du klarer det). Det er eneste måte å slippe slike flamewarer vi har sett til nå.

Ellers så er det sikker noen som nå føler at de har esset litt på leggen. Slik jeg ser det så er det hovedsakelig 2 "typer" brukere som har krittisert thomas:-)

1) Dette er den typen som ser at forumet har mistet litt av sin seriøsitet. I sin kamp mot spammere og fjortiser så tar de thomas med i slengen. Dette er de som har sagt hva de har sagt fordi de mener at det var hva som måtte til for å gjøre forumet mer seriøst. Disse brukerene er, i mine øyne, tilgitt i utganspunktet. De handlett utifra det de mente var det beste for Hw.no, bare synd at de tokk feil.

2) Dette er de undertrykte fjortisene som ikke får ut sin agresjon på en annen måte. Når de ser en blir krittisert på forumet aner de sitt snitt til å bli med på lasset. Med her kommer også alle de som praktisk talt regget seg for å krittisere thommas. Jeg syns det er ironisk å se folk med 20 innleg, og 12 av de er kritikk av thommas:-) Spørs hvor mye datainteresse du egentlig har da. Det er disse brukerne som danner "ulveflokken", som relativt blindt flamer hva de kan kan få innenfor sin rekkevidde.

Denne gruppen kan brenne i h3lvete.

Nå tordner og lyner det her, så må nok logge av for en liten stund. Håper jummy har en koslig sammtale, og at det kan bli mest mulig on-topic fra nå av.

Med vennlig hilsen en litt lettet P@rm@nn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...