Gå til innhold

Win 98 + Win XP?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ha muligheten for å boote fra enten Windows 98 eller Windows XP på min maskin. Jeg har to harddisker (en av de to er delt opp i to partisjoner).

Hvordan gjør jeg dette? Og er det best å bruke samme fysiske harddisk til begge operativsystemene, eller ha de på hver sin fysiske harddisk?

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kjører det oppsetet (WinXP + 98SE) akkurat nå. Begge er på samme HD og har hversin partisjon. Før MÅ du installere Win98SE og deretter WinXP. Har prøvd det omvendt og det gikk ikke. Du kan alså laste ned Boot Magic og PartitionMAgic som hjelper deg med boot/partisjonering.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Installer Win98 på den en disken og WinXP på den andre. Velg i bios hvem av diskene du vil skal starte.

Bruker selv 4 disker 1 til W2K 1 til WinXP 1 til Win98 + 1 til videoredigering.

Starter respektive disker som jeg skal bruke i bios.

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 21:55, staljin skrev:

Hei,

Kjører det oppsetet (WinXP + 98SE) akkurat nå. Begge er på samme HD og har hversin partisjon. Før MÅ du installere Win98SE og deretter WinXP. Har prøvd det omvendt og det gikk ikke. Du kan alså laste ned Boot Magic og PartitionMAgic som hjelper deg med boot/partisjonering.

Hilsen

Staljin

Hvordan får jeg tak i Boot Magic og Partition Magic? Er ikke det betal-programmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...