Black Star Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg vurderer å ha muligheten for å boote fra enten Windows 98 eller Windows XP på min maskin. Jeg har to harddisker (en av de to er delt opp i to partisjoner). Hvordan gjør jeg dette? Og er det best å bruke samme fysiske harddisk til begge operativsystemene, eller ha de på hver sin fysiske harddisk? Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
staljin Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hei, Kjører det oppsetet (WinXP + 98SE) akkurat nå. Begge er på samme HD og har hversin partisjon. Før MÅ du installere Win98SE og deretter WinXP. Har prøvd det omvendt og det gikk ikke. Du kan alså laste ned Boot Magic og PartitionMAgic som hjelper deg med boot/partisjonering. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Installer Win98 på den en disken og WinXP på den andre. Velg i bios hvem av diskene du vil skal starte. Bruker selv 4 disker 1 til W2K 1 til WinXP 1 til Win98 + 1 til videoredigering. Starter respektive disker som jeg skal bruke i bios. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-01-31 21:55, staljin skrev:Hei, Kjører det oppsetet (WinXP + 98SE) akkurat nå. Begge er på samme HD og har hversin partisjon. Før MÅ du installere Win98SE og deretter WinXP. Har prøvd det omvendt og det gikk ikke. Du kan alså laste ned Boot Magic og PartitionMAgic som hjelper deg med boot/partisjonering.HilsenStaljin Hvordan får jeg tak i Boot Magic og Partition Magic? Er ikke det betal-programmer? Lenke til kommentar
andyp Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Du behøver ikke disse programmene. Installer Windows 98, og deretter XP. XP har en innebygd boot-manager så du kan velge hvilket OS du vil starte når maskinen starter opp. Lag først to partisjoner! Lenke til kommentar
reiding Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Hei Har xp og vil gjerne slippe å intallere det en gang til. Vil gjerne ha win98 på den andre partisjonen. Finnes det ingen muligheter å beholde xp, så instellere win98. Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Glem det det går ikke du må ha 2 partisjoner og installere først win 98 og så win Xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå