Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjell i forhold

Gjest oslo19

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en jente på 19 år som har, dum nok som jeg er, forelska meg i en gutt som er 17! vi har kjent hverandre lenge, og vi snakker ilag hele tiden. Vi har på en måte hvert kjærester i all hemmelighet. En dag fant foreldrene hans ut at vi hadde sex å de flippet helt ut! Jeg får ikke lov til å snakke til ham, men jeg klarer ikke å la være! vi er begge ganske forelsket, å det er en vanskelig situasjon. Bør jeg trosse foreldrene sine meninger, eller bør jeg komme over han? hva synest dere om at han bare er 17 mens jeg er 19? har foreldrene hans rett til å bestemme hvem han får snakke med å ikke?

svar plis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldrene hans kan si og bestemme akkurat hva de vil, men samtidig er det helt tullete av dem å nekte han å se deg. Hvis jeg var han ville jeg aldri akseptert det, og jeg kunne lovet dem bråk i heimen.

Jeg vet ikke om den beste løsningen er å trosse dem, men det er hva jeg ville gjort. Gutten er 17 år gammel :ermm:

Lenke til kommentar

To års forskjell er jo ingenting, er ikke noe å snakke om. Det fantastisk gode forholdet som det virker som dere har, bør dere IKKE la forutinntatte, uvitende foreldre få ødelegge; ikke for noe i verden.

Vi lever i Norge - ikke i Midt-Østen. Ingen har lov til å bestemme hvem du kan eller ikke kan ha forhold til (så lenge begge er over seksuell lavalder).

Gutten er jo ikke myndig, og foreldrene har sikkert mye de skal ha sagt rent juridisk, men de rammene kjenner jeg ikke.

Stå på!

Lenke til kommentar

Begge er over den seksuelle lavalderen, dermed kan ingen klandres for noe som helst. Såfremt det ikke er noen form for tvang eller misbruk inni bildet, så er det veldig lite som forhindrer et seksuelt forhold når begge er over den seksuelle lavalderen. Videre er jo også aldersforskjellen av en ubetydelig art.

Å være umyndig betyr at du har en begrenset handleevne av rettslig art som i hovedsak går ut på formuesaker. Dette betyr for eksempel at man ikke kan inngå avtaler som stifter gjeld.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hva var det foreldrene flippet over? Var det fordi det var deg og at du er et par år eldre? Eller kun på vegne av sønnens for dem premature debut?

Anbefaler å prøve å finne en måte å komme overens med foreldrene på. Selvfølgelig kan ikke de stoppe dere om dere absolutt vil, men et forhold på tross av foreldre må tåle mye hardt vær. Om så at dere må love å vente til han er blitt myndig, så ville vel ikke det være verdens undergang - om dere da virkelig er glade i hverandre.

Endret av vad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...