Gå til innhold

1 gamer og 1 surfer


Anbefalte innlegg

En gaming maskin til wow, sc2 og diablo3 når det kommer. Den har skjermer, tastatur og mus fra før.

Gamer

og en surfer (kanskje litt gaming), har skjerm fra før

Surfer

denne får mitt gamle PSU corsair HX 650

 

Begge vil dele lagringsområde på en NAS og har ikke behov for mye intern lagring.

 

noen gode forslag til vettig forbedring?

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Gameren så veldig OK ut, du hadde nok greid deg men en PC til 10k, men gidder ikke å ta den praten med deg.

Ellers ser jeg ingen vits i og bruke 110,- kroner på en S-ata kabel?

Du har høyst sannsylig ikke noe behov for Windows 7 Ultimate, så sant du ikke kjører lokalt domene og har behov for bitlocker, Home Premium er for de fleste hjemmebrukerene, mer enn nok.

 

Ellers så synes jeg at surfe pcen blir litt i det drøyeste laget, bare for og ta et eksempel så duger denne helt topp til kun surfing: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530

Vist du legger litt vekt i gaming så ville jeg heller valgt amd 3-kjerne + hovedkort til 700-800 kroner, 4 GB minne og GTX 460 768mb .

Lenke til kommentar

Gamer maskina er litt overkill i pris og kunne sikkert blitt redusert til 10k dersom jeg kjørte pirat os, annet kabinett osv og som du skriver gidder du ikke ta den praten, men det ble nevnt så jeg svarer på punktet så man slipper at andre også tar opp det samme.

Den kommer til å bli vannkjølt, klokket og skal være i blått, svart og metall(det som må være det). Det er derfor jeg ikke bruker en "normal" kabel til sata og har dårlig erfaring med sleeving av sata kabler.

Os er ikke tema for diskusjon pga behov for funksjonene til ultimate

 

Surfemaskina er litt overkill til surfing, men kabinettet her er viktig, det estetiske må beholdes så samboer ikke går på veggen av datahjørne i stua, blir nok litt spilling på den så den må fungere til gaming. skal brukes til endel bilderedigering, men dette er vel nesten irrelevant siden all hardware vil fungere tilfredsstillende til dette formålet?

forstår ikke hvorfor jeg skal kjøpe et gtx460 når et 6850 koster det samme og yter det samme og bruker mindre strøm?

 

begge vil bo ved siden av hverandre og må støye så lite som mulig uten å vannkjøle surfern

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

GTX 460 er som regel litt billigere (ikke på komplett vist du ekskluderer de som ikke er på lager) og støyer litt mindre, strømforbruket er ikke akkurat høyt likevel og de fleste kan vel si at Nvidia har bedre drivere enn AMD.

Ser ikke helt poenget med det estetiske ved en sort-kabel, når du ikke har vindu i kabinettet likevel, men det er vel bare meg ? :tease:

 

Med tanke på bruksområdet og slikt ser det ellers veldig ok ut :-)

Ikke glem dvd-brenner vist det er aktuelt, så er det iallefall nevnt.

 

Du kunne også spart noen kroner på og bruker HX650w din i den nye gameren og heller kjøpt mid-end PSU til kontorpcen, f.eks. denne fra Silver power: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376060

Som er kjent for og være bortimot lydløs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

det kommer et playboy formet vindu med rosa baklys på surfer maskina. :new_woot:

 

vil det være å foretrekke å bruke nvidia i gamer maskina også da med tanke på drivere?

Jeg er veldig begistret for Nvidia selv pga drivere som nevnt og mer eyecandy, GTX 470 er også blitt latterlig billig (under 2000 kroner). Største problemmet med det kortet er at med referanse kjøleren støyer det en del, høyt strømforbruk og det blir veldig varmt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=600369

Den over har en bedre kjøler en referanse, skal du ha vannkjøling så er jo alle minusene med GTX 470 eliminert mener jeg.

Hadde lest litt tester og sett hvordan 6870 har plassert seg i forhold til GTX 470 (som jeg mener yter på lik linje med 5870).

6870 er nok ikke et helt dårlig kjøp det heller, men har ikke lest nok om hvordan kortene yter i forhold til hverandre til at jeg greier og utdype det hele mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...