Brunøye Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei, er student så har ikke så mye penger lenger å bruke på pc. Har behov for en pc som skal brukes til spill og se film (koble opp til 50” tv) Dette er delene jeg har valgt. Har prøvd og holde prisen nede, derfor har jeg for eksempel ikke valgt og ha SSD disk til operativsystemet (er det anbefalt?) Her er listen av deler Corsair HX 850W PSU PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 x2 Samsung SpinPoint F3EG 1.5TB ASUS Rampage III GENE, X58, S-1366 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Antec Twelve Hundred Big Tower Sort Så er spørsmålet om jeg kan kun bruke en blu-ray spiller, eller om jeg burde ha en dvd spiller også? Ser mye blu-ray filmer, og skal brukes opp mot tv, så derfor er det viktig. Ellers lurer jeg på hvordan skjerm som er og anbefale? Noen innspill og smarte ting jeg burde ta hensyn til? Og siden jeg ikke kan det og bygge pc, hva trenger jeg av kabler osv? Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hei, er student så har ikke så mye penger lenger å bruke på pc. Har behov for en pc som skal brukes til spill og se film (koble opp til 50” tv) Dette er delene jeg har valgt. Har prøvd og holde prisen nede, derfor har jeg for eksempel ikke valgt og ha SSD disk til operativsystemet (er det anbefalt?) Her er listen av deler Corsair HX 850W PSU PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 x2 Samsung SpinPoint F3EG 1.5TB ASUS Rampage III GENE, X58, S-1366 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Antec Twelve Hundred Big Tower Sort Så er spørsmålet om jeg kan kun bruke en blu-ray spiller, eller om jeg burde ha en dvd spiller også? Ser mye blu-ray filmer, og skal brukes opp mot tv, så derfor er det viktig. Ellers lurer jeg på hvordan skjerm som er og anbefale? Noen innspill og smarte ting jeg burde ta hensyn til? Og siden jeg ikke kan det og bygge pc, hva trenger jeg av kabler osv? Først og fremst så følger alle kabler du behøver med. Alle komponentene fungerer bra sammen, MEN, jeg ville absolutt ikke gått for et i7 oppsett. Du kan spare inn masse penger ved å gå for en 1090T og 890FX hovedkort. Du vil heller ikke miste noe ytelse. Men ville gått for en bedre CPU kjøler, NH-D14 f. eks. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Hva er grunnen til du ikke vil gå for i7 da? Så også at jeg glemte og spørre om ram. Hvordan ram burde jeg gå for? Og hvor mye ram? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 En pc til 12000 i dag uten ssd er for meg galskap. Ytelsesforbedringen under "vanlig" bruk er enorm. Du trenger ikke dvd-spiller i tillegg. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Det kommer vel nye SSD disker snart? Kanskje vente på de? Når det kommer til CPU kjøling, har jeg vurdert enten vannkjøling eller TEC kjøling (da tenkte jeg enten på Ultra Chill Tec eller Cooler Master V8) Hva er best? Vannkjøling eller TEC? Har planer om og overklokke. Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ang. forslag om å skifte til AMD oppsett. En core i7 950 og 1090t koster rundt det samme. Og til TS bruk vil en quadcore fungere bedre enn en sekskjerner. Anbefaller deg å skifte hovedkort da kortet du har valgt er et micro-atx og vil virke veldig lite i et big-tower. Best og billigst er nok dette. Og hva er grunnen til at du har valgt et så gammelt kabinett som Antec twelve hundred? Det finnes mange bedre og billigere kabinett der ute. Det var nok et bra kabinett for et par år siden, men det har kommet mange nye siden den tid. Et MIDI kabinett vil forøvrig være stort nok for deg, men det er en smakssak. Vannkjøling er nok best, men nå vet jeg ikke så veldig mye om TEC kjøling så det må nesten noen andre svare på. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei, takk for svar. Så nå at det var et micro atx kort. skal selvsagt ha det vanlige. Har satt opp nytt oppsett. BenQ 24" LCD G2420HD (1920 x 1080, 40000:1, 5ms, VGA/DVI/HDMI) Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S (DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black) Seagate Barracuda 7200.11 1,5TB, (SATA, 7200RPM, 32MB) Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB (SATA2, 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" bracket) ASUS Rampage III Extreme, X58 (Socket-1366, DDR3, ATX, SATA 6Gb's, USB 3.0, 4xPCI-Ex(2.0)x16) Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 (Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan) Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort (valgte det pga og få ned prisen) Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 6GB CL8 (Kit w/3x 2GB BallistiX modules, CL8-8-8-24, 1.65V, for Core i7) XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 (venter på den nye serien. Skal ha det beste i serien. husker ikke navne på korte) Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W PSU (ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Vifte) Totalt kommer dette på 13.604 kr. Noe jeg må si meg fornøyd med. Så kjøper jeg det nye korte samt vannkjøling og TEC kjøing til nyåret da det kommer et stort stipend. Og kanskje jeg er heldig og får grafikkorte jeg vil ha i julegave ... Hva sier dere til det nye oppsette? Budsjette er tøyd så langt som mulig. Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Med mindre du har tenkt til å slå rekorder med overklokking vil hovedkortet jeg linket til fungere like godt. Overklokker fint 4Ghz+ og koster halve prisen. Da er du kommet ned igjen til 12 000kr http://www.overclock3d.net/reviews/cpu_mainboard/asus_p6x58d-e_review/7 Endret 27. oktober 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) skal vurdere det hovedkorte. noe som veier for og imot det korte i forhold til det jeg hadde tenkt meg, sett bort i fra pris? ellers ser oppsette mitt bra ut? anbefaling av skjermkort som vil kunne dra alt av spill på max, ikke bare i dag men om et år eller to Endret 28. oktober 2010 av tja_ Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Det nye 69xx serien som kommer skal ha vanvittig med kraft, så det drar nok noen spill om ett par år. Dessuten så kan du kjøpe ett helt identisk kort litt senere(om 2 år kanskje) og kjøre dem i Crossfire. Blir neste 2 ganger bedre ytelse enn med ett kort. Endret 28. oktober 2010 av jonskja Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Men da er spørsmålet når kommer den nye 69xx serien ut da. Har ikke lyst og vente så utrolig lenge på og få spillemaskinen klar for spilling Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 I november har jeg hørt, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) HD 69xx kommer i november. Og ja, jeg er sikker Du får vurdere om du vil bruke 1500 kr extra på hovedkort. Asus Rampage 3 er et veldig bra kort, men er som sagt for entusiaster som klokker mye. Viss du har tenkt til å klokke mye når du får vannkjøling (opp mot 5Ghz) så er det et veldig bra kort, men ellera vil kortet jeg anbefalte gi en lik spill opplevelse og solide overklokkings muligeheter. Les testen jeg linket til i posten ovenfor. Endret 28. oktober 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 nå mangler jeg kun strømforyning. hvordan er lurt og velge? må ha nokk uttak til 2 skjermkort osv. tenkte på og gå for 1000watt. noen forslag til billig og god strømforsyning? Lenke til kommentar
utvikling Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 nå mangler jeg kun strømforyning. hvordan er lurt og velge? må ha nokk uttak til 2 skjermkort osv. tenkte på og gå for 1000watt. noen forslag til billig og god strømforsyning? corsair 850w ikke moduler ,billig hvis du tenker på hvor bra den er , den drar 2 skjermkort å da har du veldig mye til overs! Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 er det ikke fordel og ha ei modulær strømforsynig? Tenkte på ei litt biligere strømforsyning en corsair Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Kanskje denne hadde vært noe? https://prisguiden.no/produkt/128399 750w versjonen av denne ble testet av hardware http://www.hardware.no/artikler/chieftec_nitro_series_750_w/77470 Nå HÅPER jeg at du ikke skal kjøpe asus rampage 3 for så å nedprioritere andre ting?? Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Haf X er bedre enn 932 Les tester på hardware.no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå