Loever Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) . Endret 17. august 2017 av Loever Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Sjekk disse: http://www.housingmaps.com/?c=newyork&t=apa&p=1500_2000 http://hotpads.com/search#lat=40.66944158747388&lon=-73.96717071533203&zoom=20&listingTypes=rental,sublet,room,corporate&includeVaguePricing=false&loan=30,0.0525,0 Du vil IKKE bo i Manhattan. Det er rett og slett for dyrt å bo der som student med mindre du har millionærforeldre og de er villig til å betale for deg. Offentlig transport i New York er uansett så bra at det går mer enn greit å bo i Brooklyn eller Queens. Hvis du vil ha det billigere enn i disse bydelene kan du også bo rett utenfor byens grenser, i New Jersey (Jersey City og nordover). Edit: Du kan også sjekke Wikipedia og andre nettsider for å få en idé om kriminalitetsstatistikken i de ulike nabolagene i New York. Det er veldig få områder igjen i byen som faktisk er farlige, men det er en del steder som kan oppfattes som utrygge av nordmenn vant med norske byer (og kanskje være det hvis man oppfører seg særdeles dumt), særlig i de sene timer. Endret 24. oktober 2010 av operg Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 jf dine egne linker operg, så kan du dele en helt grei leilighet med en annen på Manhattan for mellom 4500-5000kr i måneden, hvilket er 500kr mindre enn hva jeg betaler for en relativt mer usentral leilighet i Oslo. Nå skal det sies at den reelle kostnaden i Manhattan vil være høyere, i og med at du tjener mindre på en evt deltidsjobb. Men å si at man trenger millionærforeldre for å klare det, blir en overdrivelse. Det handler bare om prioriteringer. .. Faktisk mindre enn det, nå som jeg har sjekket link nummer 2 også. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Har man i det hele tatt lov til å jobbe utenom studiene på studentvisum? Jeg ville i hvert fall sjekket dette opp. Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er viktig å sjekke. USA er ikke ennå et alternativ for meg, så jeg har ikke undersøkt det, men jeg vet at i Canada er det lov, men med timebegrensning. Man har bare lov til å jobbe 20 timer (mener jeg å huske) i uken i semesteret, og fulltid i ferier. Mulig det er noe lignende i USA. Lenke til kommentar
operg Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 jf dine egne linker operg, så kan du dele en helt grei leilighet med en annen på Manhattan for mellom 4500-5000kr i måneden, hvilket er 500kr mindre enn hva jeg betaler for en relativt mer usentral leilighet i Oslo. Nå skal det sies at den reelle kostnaden i Manhattan vil være høyere, i og med at du tjener mindre på en evt deltidsjobb. Men å si at man trenger millionærforeldre for å klare det, blir en overdrivelse. Det handler bare om prioriteringer. .. Faktisk mindre enn det, nå som jeg har sjekket link nummer 2 også. Jeg så det, men jeg mistenker at man har rimelig liten sjanse for å få disse billigste leilighetene som nordmann som ikke har mulighet til å møte opp personlig. Det er nok ingen mangel på interesserte. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ellers trodde jeg det var ganske vanlig med slike studentboliger på campus i USA. Jeg regner med at universitetet der du skal gå kan være behjelpelige med å skaffe en slik (vil tro utenlandske studenter òg har en viss kvote av disse som er reservert internasjonale studenter). Lenke til kommentar
Loever Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Sjekka opp dette og fant ut at campusen har fine leiligheter til en rimelig penge. Vet noen hvordan prosedyren for opptak av utenlandske elever er? Lenke til kommentar
Mitez Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Eit spørsmål, er skulen Columbia? Lenke til kommentar
Loever Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Nei, The Art Institute of New York City. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Sjekka opp dette og fant ut at campusen har fine leiligheter til en rimelig penge. Vet noen hvordan prosedyren for opptak av utenlandske elever er? Nå kan jeg egentlig kun snakke for de landene jeg selv vurderte å søke (Sør Afrika hovedsaklig), men ofte krever det en TOEFL prøve (Test Of English as a Foreign Language), i tillegg til letter of motivation og engelsk karakterutskrift. Engelskprøven kreves ikke alltid, hvis du har bra karakter i engelsk fra videregående slipper du ofte unna denne (usikker på om dette gjelder i USA). Jeg ville dog sjekket ut sidene til universitetet, det pleier å stå veldig bra forklart der. Oftest er det egne seksjoner for internasjonale studenter. I tillegg anbefaler jeg deg å sjekke ut: http://www.ansa.no/ANSAland/USA/Studere_i_USA/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå