TheCatIsALie Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Tenkte først å kjøre Windows 7 via minnepenn, men fikk i svar at det kunne skape flere problemer på grunn av drivere, og lisenser. Nå vil jeg prøve noe som jeg håper er lettere, linux på minnepenn. Spørsmålet er egentlig: Ubuntu, eller BackTrack? Ubuntu skal være veldig greit tror jeg, men hva er forskjellene mellom dem? Hva vil jeg mangle om jeg velger den ene, og ikke den andre? Og, vil det fungere via minnepenn? er 30 MB/s write, 15 MB/s read tror jeg. EDIT: Vil legge til at jeg har ca 0 kunnskap med linux baserte OS, men om jeg begynner å bruke, pleier jeg å lære fort. Endret 24. oktober 2010 av Jevrio Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Aner ikke. Lære linux for det meste. Så "The Social Network" idag, og merket av nesten alle der hadde linux, så bare må få prøvd det mer enn jeg har. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 For utforsking og leking med Linux så er Ubuntu det naturlige valget fremfor BackTrack som har et helt bestemt bruksområde. En minnepenn er en grei måte å teste i starten, men ytelsen vil være merkbart dårligere enn hvis du installerer på disk. Wubi er en slags mellomting. Installerer på disk enkelt fra Windows, men har fortsatt ikke ytelsen til en normal installasjon Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Wubi tingen funka. Bruker nå Ubuntu fra minnepenn. Muligens mest fra rammen men.. Tror ikke noenting funker.. ikke skype, ikke flash, ikke steam, ikke xfire, og jeg vil ha dem alle.. vet linux ikke er for spilling, men bruker programmene som chatting også. Bortsett fra det virker det OK til nå. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ting som ikke fungerer optimalt fra minnepenn kan fungere bedre fra disk. Skype og flash skal ikke være noe problem. Steam fungerer vel for en del gjennom Wine. Samme med en del spill, men langt fra alle. Det er ikke noen spillplatform Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Fant litt ut av det. La in wine greia, og brukte "software manager" elns. Bare søkte på "flash", så fant den flere programmer. Tror jeg skal legge inn og ha dualboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå