- Cre8or - Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Hei. Skal gå til innkjøp av ny tv men er i tvil om hva jeg bør gå for, Og har noen spm ang dette.. Det er disse jeg har sett på hittil: Samsung 50" Plasma http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589090 Phillips 46" LCD http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591025 Samsung 46" LCD http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604168 I ren bildekvalitet, vil LCD'n være et bedre valg enn plasma? Siden jeg vil ha så stor 3d-opplevelse som mulig, er det da bedre å foretrekke en 50" kontra en 46" selvom bildekvaliteten i tilfelle vil være bedre på LCD'n? (erfaringer?) At Plasma ikke er like godt egnet til spilling, stemmer det fortsatt? (Var vel sånn før ettersom jeg kan huske) Er sortnivået vanligvis bedre på på Plasma, kontra LCD? (noen unntak i overnevnte tv'er?) Tv'n skal brukes til alt mulig. Men mest Film (3d og 2d)! Skal også koble opp pc'n med en hdmi v4 kabel så jeg får utnytta den muligheten. Blir også endel spilling via PC og PS3. Kobler opp tv'n via egen forsterker så lyd-egenskaper har ingenting å si. Takker for svar Endret 25. oktober 2010 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg er ingen ekspert på området, men jeg har hørt det er en god ide å vente med å kjøpe 3D- TV. Standardene kan endre seg. Plutselig ender du opp med den TV2- sending i 3d som kun kan vises i 2d, siden TV'en din har en annen standard... Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Takk for tipset. Skal sjekke litt rundt dette. Noen som kan svare på det jeg lurte på ? Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) 3d tv er forbudt pga den er ikke EU godkjent. Jeg vet ikke hvordan det er i Norge siden vi ikke er med i EU. Ellers synes jeg 3d tv er fett som faen, men man må ha briller på + at kontrast og lystyrken blir 60% redusert når man bruker brillene. Endret 25. oktober 2010 av Game-master Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Er nok lov siden dem selger det overalt Endret 25. oktober 2010 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 3d tv er forbudt pga den er ikke EU godkjent. Jeg vet ikke hvordan det er i Norge siden vi ikke er med i EU. Ellers synes jeg 3d tv er fett som faen, men man må ha briller på + at kontrast og lystyrken blir 60% redusert når man bruker brillene. Haha, jada da får nok Politiet det travelt fremover Er du sikker på at du er Eu godkjent selv? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) kontrast og lystyrken blir 60% redusert når man bruker brillene. Kan det virkelig stemme? Er iallefall ikke noe jeg har lagt merke til de stedene jeg har sett. Er det i tilfelle bildet generelt i 3d kontra 2d på samme tv? Endret 26. oktober 2010 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Kontrasten på 3d tv er det samme, det er kontrasten man ser gjennom 3d brillene som er mørkere. Man får ikke samme bildekvalitet som på skjermbildet via 3dbrillene for å si det sånn. Ellers var det litt overdrivelse å si at 3d tver er "forbudt", men de er hvertfall ikke EU godkjent. Det er kun de største eletro kjedene som selger 3d tv i norge. Endret 26. oktober 2010 av Game-master Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Men jeg lurer fortsatt på det jeg skrev i første post Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 både plasma og LCD har sine fordeler og ulemper. Plasma er best egnet til film, tv og spill, billigere med tanke på størrelsen 50 tommer + LED LCD er best egnet til Data bruk, lysere kontrast, film og TV, mindre strøm krevende enn plasma tv. Gjør research på modellene som du skal kjøpe via youtube og les tilbakemeldingene osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå