Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er jeg kald?


Gjest gutt23

Anbefalte innlegg

Hehe du minner litt om de nerdegutta som skal inn som marinejeger i millitæret fordi det er tøft og stilig. Samme folka går rundt og tror de er så sinnsykt proffe og kule i millitærbukser på skolen. Utrolig teit, og det viser seg tilslutt at de er evneveike tullinger, som aldri i livet hadde kommet inn. Du er annerledes? Hvem vet. Men når du lager en tråd på diskusjon.no om det, heller du veldig mot skrytehalsene i millitærbukser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

men de betyr ikke noe lenger. ingen gjør det, kanskje de heller aldri gjorde det.

 

 

Ok. Hvis de ikke betyr noe for deg, så kan du heller prøve å sette deg egne mål, som du aldri vil dele med andre. F.eks. dra rundt i verden, se ting. Prøv å finne mening!

Dra ut i skogen en plass langt unna folk, et sted hvor ingen kommer og grav ut et svært høl i bakken. Eller grav ut en fordypning, og så hugger du til noen primitive steinstoler osv. som du kan sitte på.

Dekk til hele greia med steiner i et svært kvadrat, og så legger du tømmerstokker oppå som tak. Dekk til hele greia med mose og lav, og vips! Et personlig lite tilfluktssted i skogen :w00t:

 

skal jeg si hva det morsomste er? jeg har allerede bygd meg min egen jordkjeller. jeg drar dit ofte bare for å være unna andre. mennesker har for mange spørsmål til meg.

 

Den stusset jeg litt på. Du vil ikke ha folk spørrende om tilstanden din, men samtidig spør du folk på ett forum med nesten 200.000 medlemmer. Tror ën psykolog ville gjort jobben bedre enn hva alle medlemmene her kan.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Folk som påstår at de ikke er redde for noe er ofte pissredde for et eller annet.

 

lystløgner og feig. Det er deg, trådstarter.

 

vet du hva jeg er lei av? Tilbakestående mennesker med hjerneskade som ikke klarer å oppfatte hva jeg faktisk har sagt. Men jeg er ihvertfall ikke redd for å dø så da er det samme faen. Hvis du hadde stått i det smuget den gangen hadde det vært deg som pissa i buksa, den testen har allerede jeg tatt

Lenke til kommentar

vet du hva jeg er lei av? Tilbakestående mennesker med hjerneskade som ikke klarer å oppfatte hva jeg faktisk har sagt. Men jeg er ihvertfall ikke redd for å dø så da er det samme faen. Hvis du hadde stått i det smuget den gangen hadde det vært deg som pissa i buksa, den testen har allerede jeg tatt

 

Patetisk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som påstår at de ikke er redde for noe er ofte pissredde for et eller annet.

 

lystløgner og feig. Det er deg, trådstarter.

 

vet du hva jeg er lei av? Tilbakestående mennesker med hjerneskade som ikke klarer å oppfatte hva jeg faktisk har sagt. Men jeg er ihvertfall ikke redd for å dø så da er det samme faen. Hvis du hadde stått i det smuget den gangen hadde det vært deg som pissa i buksa, den testen har allerede jeg tatt

Jeg er heller ikke redd for å dø til det punktet hvor instinktet tar over-mener du at du mangler overlevelses instinkt?

edit:glemte spørsmålstegn.

Endret av Sarah78
Lenke til kommentar

Kan du ikke prøve å finne deg bedre venner?

Eller ha det gøy? Føle deg glad?

Finne damer?

Noe som får deg til å få fram noe

 

Men som mange har skrevet før, jeg tror du er i en sjokktilstand eller noe.

 

Det ordner seg til slutt:)

 

Jeg har fire gode venner som har vært der for meg.

Jeg har det gøy på alle like måter som alle andre. Ler av komedier osv.

Finne damer? Trokke det nei. Uten følelser er jeg jo bare en drittsekk for å være sammen med hun.

men ellers takk for omtanken.

 

her setter den kalde mannen pris på omtanke, jøss .... :D

 

det var for å heve frem et sakelig svar...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Anonym a

For å gjøre mange historier korte: Et halvt år siden døde foreldrene mine i en bilulykke. Tre besteforeldre har vært borte lenge og den siste døde nå nylig, mens jeg så på. Problemet er, jeg kjente ingenting, ingen følelser, bare et tomt rom. Jeg har aldri vært kjent for å være den som gråter, men det har aldri kommet av følelser. Både jeg, min mor, og min far var enebarn, så jeg er den siste i slekte som står alene. Så jeg tenker: Hva skal jeg gjøre? skal jeg bruke "kaldheten" min til en fordel?

 

Ikke bare det, men for en stund siden dro jeg og en kompis til et strøk i Oslo, og etter mye dritt og masse ting som skjedde, hadde jeg en magnum opp i ansiktet. Nok igjen, jeg brydde meg ikke. Jeg er ikke redd for å dø. Det endte med at jeg, i selvforsvar, tok våpenet hans, slo han i bakken og så vart det jeg som sto der med revolveren peket mot han. Han lå hjelpesløs på bakken. Så sa han at han hadde kjæreste og mange som han hadde kjært, litt som på en film. Og vet du hva? jeg tenkte ikke, brydde meg ikke, bare at jeg gjorde ting som jeg ville og at jeg var drittlei sånne klyser som han. Og jeg trykket avtrekkeren. Et lite klikk kunne høres og det var åpenbart den ikke var ladd. Noe han ikke var fullt klar over selv. Så, jeg hadde skutt han. Drept et uskyldig menneske.

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg poster dette på dette temaet, dvs. om det er riktig tema, men uansett.

 

Nei, jeg har ikke innestengte følelser. Jeg har gått utallige ganger til psykolog uten noe svar. Så jeg antar jeg bare er blitt til den kalde jævelen du ikke vil tråkke på tærne, fordi jeg gjør ting som jeg vil, når jeg vil og hvordan jeg vil. Jeg bryr meg ikke om hvem og hvorfor. Det som skjer etterpå er også samme ****. Jeg gjør ting som passer meg, til mine fordeler, uten å tenkte på andre. Psykisk eller fysisk.

 

Jeg bryr meg ikke lenger

Noe av det mest harry jeg har lest, skamme seg burde du!!

Lenke til kommentar

Du høres ikke noe mer "kald" ut enn det jeg er, og for meg virker det fremdeles som om du har sett for mange filmer. En ting er å søke jobb i CIA og få seg amerikansk statsborgerskap. Men noe helt annet er om du faktisk vil bli akseptert med dine holdninger, meninger og den ustabile psyken som kommer frem her, som for meg virker usannsynlig. De aller fleste (militære)organisasjoner som driver kontraspionasje ol. vil ha stabile personer som kan ta riktige beslutninger i pressede situasjoner.

 

Nå skal jo ikke jeg komme til noen konklusjon, men prøv deg som Jeger i militæret, så får du nok en god pekepinn om hvor du ligger. I tillegg; hvis du består og oppnår status som "operativ", vil du ha en meget overbevisende CV.

Lenke til kommentar
Minimum requirements for Paramilitary Operations Officers include a bachelor's degree, military special operations or combat arms experience (ground, air or maritime), as well as combat leadership experience. Previous foreign travel and foreign language proficiency is highly valued. For Specialized Skills Officers, minimum requirements also include a bachelor's degree. A background in aviation, maritime, military psychological warfare and/or information operations, as well as communications, business and counterintelligence are preferred. The 35-year maximum age requirement can be waived on a case-by-case basis.

 

All applicants must successfully complete a thorough medical and psychological exam, a polygraph interview and an extensive background investigation. US citizenship is required.

 

To be considered suitable for Agency employment, applicants must generally not have used illegal drugs within the last twelve months. The issue of illegal drug use prior to twelve months ago is carefully evaluated during the medical and security processing.

 

Ja, det er vel bare statsborgerskapet det står på for din del, gutt_23! "Høyere militære" og greier :yes: You go girl! :hmm:

 

Edit: Når jeg tenker meg om, er det jo utrolig norsk å rakke ned på folk som har litt annerledes drømmer og ambisjoner.... Jeg er 100% sikker på at det er derfor vi ikke har noen verdenskjent norsk merkevare ala Ikea, Nokia, Mercedes e.l.

Og jeg liker ikke å være en av de som er med på å holde andre nede. Så du får bare kjøre på, og ikke la deg holde deg tilbake av hva alle andre rundt deg sier :yes:

Endret av audunk
Lenke til kommentar

Jeg blir gærn av folk som sier TS skal skamme seg på grunnlag av manglende følelser, eller skamme seg over å lure på om han mangler dem.

 

Når folk reagerer så voldsomt, eller ikke får seg til svare på problemstillingen selv om de åpenbart får behov for å si noe... det er mystisk.

Hva kommer det av? For de som fordømmer må det åpenbart ha med moral å gjøre. De som ikke tør adressere problemet er redde.

 

Er det sånn for dem selv at følelser til en viss grad er noe de 'lager' ved egne fortolkninger (litt som ts beskrev at han tror han har gjort i blant), og er det isåfall gjennom den prosessen man BLIR et sosialt vesen (moral), eller er det noe man gjør i frykt for å bli avslørt som unormal? Sånn at dét å stille spørsmål enten vitner om manglende tillit og engasjement i prosessen, eller minner om ting man ikke kan innrømme selv.

 

Eller kan det være mange har en idé fra egen erfaring om hvordan det kan gå for seg at man blir følelsesløs. Og at det er forbundet med et valg, et feigt et, selv om det for noen ikke kan sies å være noe de har kontroll over likevel.

 

Jeg blir ihvertfall beklemt av inntrykket av følelser som noe som ikke kan stilles spørsmål ved uten at de oppløses. Da er det ihvertfall ikke bare den 'følelsesløse' som fordømmes.

 

Forøvrig falt jeg litt av på 'jordkjelleren'...

 

Men i tilfelle det ikke er trolling. Savner du (ts) noe annet enn oppmerksomhet på og aksept for at du faktisk finnes? At Mål og Mening og Må og Burde som andre finner identitet i er irrelevant for deg? Har du noen slags idé om hvordan det ville vært å ha 'ordentlige' følelser, har du noen som helst slags sentimentale minner? Psykologen din har seff lest og satt seg inn i mye mer enn meg, men han er nå uansett én person som har funnet seg et én teori om hva mennesker er. Hvis det er noe du savner utenom å kunne si fritt og leve ut hvordan du oppfatter deg selv (du har jo åpenbart noen moralske retningslinjer i at du ikke vil være med en dame på feil grunnlag), synes jeg ikke du skal gi opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...