Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

er jeg kald?


Gjest gutt23

Anbefalte innlegg

det var ikke en leilighet. det var i bakgata av en pub. og det var fire vitner. min venn og tre av hans. og jeg trosset hva han sa. bra for han den var uladd.

 

Bra for deg også vil jeg si. Hadde du skutt og drept ham, hadde du selvsagt blitt dømt for drap, slik flere over har sagt. Det er ikke selvforsvar å skyte noen som ligger nede og ikke representerer noen trussel mot deg lenger.

 

Uansett, har du ingen mål for livet ditt som gir mening for deg? Noen ambisjoner, mellommenneskelige savn eller noe annet som kunne gjort hverdagen litt mer meningsfylt? Om du svarer nei på alle disse spørsmålene tror jeg du kunne hatt godt av å lete på nye steder for å finne en viss mening i livet ditt.

 

Forøvrig ville jeg kanskje revurdert omgangskretsen min om det er en reell mulighet for at du får trykket en pistol i ansiktet i ny og ne. Lykke til fra meg hvertfall, håper livet ditt blir fylt med litt mer positive tanker og hendelser etterhvert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er Dexter eller en annen vet jeg ikke.

 

Om man sikter på en som ligger nede og trekker av er det to utfall om man skal følge din historie.

 

1)

Pistolen er ladd, og man har gjort et forsettelig drap.

 

2)

Pistolen er ikke ladd, og du har gjort et drapsforsøk. Det virker som om du trodde pistolen var ladd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det var ikke en leilighet. det var i bakgata av en pub. og det var fire vitner. min venn og tre av hans. og jeg trosset hva han sa. bra for han den var uladd.

 

Bra for deg også vil jeg si. Hadde du skutt og drept ham, hadde du selvsagt blitt dømt for drap, slik flere over har sagt. Det er ikke selvforsvar å skyte noen som ligger nede og ikke representerer noen trussel mot deg lenger.

 

Uansett, har du ingen mål for livet ditt som gir mening for deg? Noen ambisjoner, mellommenneskelige savn eller noe annet som kunne gjort hverdagen litt mer meningsfylt? Om du svarer nei på alle disse spørsmålene tror jeg du kunne hatt godt av å lete på nye steder for å finne en viss mening i livet ditt.

 

Forøvrig ville jeg kanskje revurdert omgangskretsen min om det er en reell mulighet for at du får trykket en pistol i ansiktet i ny og ne. Lykke til fra meg hvertfall, håper livet ditt blir fylt med litt mer positive tanker og hendelser etterhvert. :)

 

Livet mitt mistet mening lenge siden da den siste slektningen døde. Jeg har ingenting, bare en godt betalt jobb.

 

Og nei, bra for han. Med lovene i Norge for drap ville jeg heller sonet 21 år enn å ha dødd. Men ingenting hadde brydd meg. Høyst sannsynlig hadde jeg ikke blitt tatt heller. Ikke for å være negativ til etterforskere, men de potensielle vitnene hadde ikke sagt en dritt. De er de type folkene som gir deg en form for ærefrykt etter en slik situasjon. Jeg hadde også funnet et passende sted å gjemme våpenet som ikke ville blitt funnet på lenge. Så ville jeg reist ut av Norge så fort så mulig. Det er ikke så vanskelig å komme unna drap. Bare litt IQ og motivasjon. Så kanskje jeg skulle utnytte kaldheten min, min mangel på redsel og min mangel på medfølelse hos andre til å ta betalt for å fjerne andres problemer.

Lenke til kommentar

 

Livet mitt mistet mening lenge siden da den siste slektningen døde. Jeg har ingenting, bare en godt betalt jobb.

 

Men hvorfor skal du være så spesiell i forhold til alle andre som har mistet familien? Mange som ikke har jobb engang.

 

Og hvis du ikke har det du vil ha, skaff deg det, som alle andre gjør når de vil ha noe? Ekte venner, kjæreste, familie...

 

Jeg tror det at du er "kald" bare er et skjold du setter opp for å gi deg selv god samvittighet for ikke å ta tak i ting en gang for alle og skape et slikt liv du egentlig alltid ville ha.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Så kanskje jeg skulle utnytte kaldheten min, min mangel på redsel og min mangel på medfølelse hos andre til å ta betalt for å fjerne andres problemer.

 

Vel, hvis det er det du ønsker så kan du jo alltids melde deg for fremmedlegionen, og se hva fremtiden bringer i forhold til dette. Mange har tjent store penger her, men mange har også blitt drept. Men jeg fikk likevel en fornemmelse at du gjerne skulle funnet mening i livet ditt, mulig jeg tolket deg feil. Hvorfor ikke finne seg en kjæreste, og fokusere på noen positive aspekter ved livet istedet? Egne barn sies jo å vekke følelser mange ikke ante eksisterte engang. Selv om du ikke er redd for å dø, eller havne i fengsel, hva er det du egentlig ønsker i livet ditt? Har du noen drømmer om fremtiden?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Og hvis du ikke har det du vil ha, skaff deg det, som alle andre gjør når de vil ha noe? Ekte venner, kjæreste, familie...

 

 

Unnskyld meg men lettere sakt enngjort!

Lenke til kommentar

Så kanskje jeg skulle utnytte kaldheten min, min mangel på redsel og min mangel på medfølelse hos andre til å ta betalt for å fjerne andres problemer.

 

Vel, hvis det er det du ønsker så kan du jo alltids melde deg for fremmedlegionen, og se hva fremtiden bringer i forhold til dette. Mange har tjent store penger her, men mange har også blitt drept. Men jeg fikk likevel en fornemmelse at du gjerne skulle funnet mening i livet ditt, mulig jeg tolket deg feil. Hvorfor ikke finne seg en kjæreste, og fokusere på noen positive aspekter ved livet istedet? Egne barn sies jo å vekke følelser mange ikke ante eksisterte engang. Selv om du ikke er redd for å dø, eller havne i fengsel, hva er det du egentlig ønsker i livet ditt? Har du noen drømmer om fremtiden?

 

 

Det sier seg jo selv at en person uten empati aldri ville ha fungert i ett forhold, nei da burde han vel heller meldt seg for fremedlegionen men etter som jeg har forstått så bryr han seg jo ikke om noen eller noe, så det eneste han egentlig kan gjør er å legge seg ned å dø, for livet hans har jo tydeligvis ikke noen mening alikevel.

Lenke til kommentar

 

Livet mitt mistet mening lenge siden da den siste slektningen døde. Jeg har ingenting, bare en godt betalt jobb.

 

Men hvorfor skal du være så spesiell i forhold til alle andre som har mistet familien? Mange som ikke har jobb engang.

 

Og hvis du ikke har det du vil ha, skaff deg det, som alle andre gjør når de vil ha noe? Ekte venner, kjæreste, familie...

 

Jeg tror det at du er "kald" bare er et skjold du setter opp for å gi deg selv god samvittighet for ikke å ta tak i ting en gang for alle og skape et slikt liv du egentlig alltid ville ha.

 

ja, kjæreste uten følelser. det er jo hyggelig. Og ja, teorien din om at jeg alltid har villet hatt et slik liv, er en mulighet. men jeg tror jeg ville ha skjønt det. jeg har alltid ville hatt en stilling høyt oppe i hotellbransjen, men hva er poenget nå? og jeg har ekte venner. men de betyr ikke noe lenger. ingen gjør det, kanskje de heller aldri gjorde det.

 

PS! Jeg sa aldri jeg var spesiell, men jeg tipper nok de aller fleste ville felt noen tårer hvis hele familien dør rundt deg. Det gjør meg til et unntak, tror jeg. Dere er min nye måte for psykolog. for dere er kritiske

Lenke til kommentar

 

men de betyr ikke noe lenger. ingen gjør det, kanskje de heller aldri gjorde det.

 

 

Ok. Hvis de ikke betyr noe for deg, så kan du heller prøve å sette deg egne mål, som du aldri vil dele med andre. F.eks. dra rundt i verden, se ting. Prøv å finne mening!

Dra ut i skogen en plass langt unna folk, et sted hvor ingen kommer og grav ut et svært høl i bakken. Eller grav ut en fordypning, og så hugger du til noen primitive steinstoler osv. som du kan sitte på.

Dekk til hele greia med steiner i et svært kvadrat, og så legger du tømmerstokker oppå som tak. Dekk til hele greia med mose og lav, og vips! Et personlig lite tilfluktssted i skogen :w00t:

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

 

men de betyr ikke noe lenger. ingen gjør det, kanskje de heller aldri gjorde det.

 

 

Ok. Hvis de ikke betyr noe for deg, så kan du heller prøve å sette deg egne mål, som du aldri vil dele med andre. F.eks. dra rundt i verden, se ting. Prøv å finne mening!

Dra ut i skogen en plass langt unna folk, et sted hvor ingen kommer og grav ut et svært høl i bakken. Eller grav ut en fordypning, og så hugger du til noen primitive steinstoler osv. som du kan sitte på.

Dekk til hele greia med steiner i et svært kvadrat, og så legger du tømmerstokker oppå som tak. Dekk til hele greia med mose og lav, og vips! Et personlig lite tilfluktssted i skogen :w00t:

 

skal jeg si hva det morsomste er? jeg har allerede bygd meg min egen jordkjeller. jeg drar dit ofte bare for å være unna andre. mennesker har for mange spørsmål til meg.

Lenke til kommentar

Det må jo være ganske ekstremt hvis du kan si at du ikke er noe redd for å dø. Likevel handlet du "i selvforsvar", men var det for å berge deg selv eller fordi du ble sinna på han andre fyren? (Som forresten ikke høres ut som en HELT uskyldig og snill person hvis han går rundt med en magnum som han retter mot ukjente folks hoder).

 

Det eneste du spør om er hva du skal gjøre. Som coax skriver er det temmelig umulig å stille diagnose på et forum, men jeg personlig ville vel brukt "kaldheten" til min "fordel" når det gjaldt å takle vonde ting. Men sliter du kanskje også med å bli glad/oppstemt over ting? Kan du velge hva du vil føle, eller føler du bare ingenting i det hele tatt

 

Det er ikke bare snille folk i Oslo heller. det fins strøk med "slemme" folk der. og til en annen over meg: Det er ike drapsforsøk når du handler i selvforvsar. Og hva skal han gjøre? Anmelde meg? Si at han sannsynligvis en smuglet revolver som jeg tok fra han og kastet den vekk etterpå.

 

Det VAR selvforsvar når du tok fra han våpnet. Når han ligger nede og trygler og du trekker av, går det ifra selvforsvar til drap.

 

Vesentlig stor forskjell..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som et ganske klassisk tilfelle av posttraumatisk sjokk. Moren min døde av kreft for tre-fire år siden og det var skikkelig skikkelig jævlig. Hun var helt tørka inn og syltynn og lå og gapa og gjispa etter luft. Og fordi en smarting som kaller seg Pedersen ett eller annet klarte å prakke Jesus inn i huet på hu så ville jo ikke gi opp. Så hun lå sånn i over en uke uten å få mat eller vann eller noe.

 

Men etter dette så skjedde det samme med meg. Jeg ble rimelig kald og hadde ikke noen direkte sorg. Det kom litt etterpå, men fortsatt har det lissom ikke gjort meg noe særlig. Jeg tror det er en forsvarsmekanisme.

Lenke til kommentar

og det instinktet pleier å gjøre at det føles litt ubehagelig å være i en situasjon som truer livet, f eks å stå med en magnum rettet mot huet.

 

 

Ubehagelig situasjon? Ja, helt klart, men det gjør fortsatt ikke at jeg er redd for å dø, jeg er derimot redd for å bli varig skadet for resten av livet og at det da forringer livskvaliteten jeg alltid har hatt.

 

Instinkt og følelser/tanker er ikke det samme. Klart, hadde jeg opplevd en slik situasjon kanskje det hadde snudd oppned på hva jeg tenker og føler i ettertid, men det er ikke noe jeg må ta stilling til :)

Lenke til kommentar

Høres ut som et ganske klassisk tilfelle av posttraumatisk sjokk. Moren min døde av kreft for tre-fire år siden og det var skikkelig skikkelig jævlig. Hun var helt tørka inn og syltynn og lå og gapa og gjispa etter luft. Og fordi en smarting som kaller seg Pedersen ett eller annet klarte å prakke Jesus inn i huet på hu så ville jo ikke gi opp. Så hun lå sånn i over en uke uten å få mat eller vann eller noe.

 

Men etter dette så skjedde det samme med meg. Jeg ble rimelig kald og hadde ikke noen direkte sorg. Det kom litt etterpå, men fortsatt har det lissom ikke gjort meg noe særlig. Jeg tror det er en forsvarsmekanisme.

 

bare at som du sa, det var jævlig. jeg så også farmoren min gispe etter luft før hun nærmest hostet seg til døde, men det var som jeg ikke brydde meg. som om jeg liksom bare var i en kjedelig time. men allikevel, har du medfølelser for andre? hadde du trykket ned avtrykkeren til et kriminelt liv?

Lenke til kommentar

når jeg tenker over det har jeg følt noe form for enten empati eller sympati for noen andre. det har heller aldri vært sånn. jeg anter jeg fant det ut da bilulykken inntraff

 

Bullshit!

 

Du klarer bare ikke se det. Av samme grunn som det er vanskelig å forestille seg som frisk, når man er sengeliggende og syk. Å forestille seg å se, om man er blind. osv.

Det er ganske åpenbart at du låser følelsene dine inne.

Lenke til kommentar

når jeg tenker over det har jeg følt noe form for enten empati eller sympati for noen andre. det har heller aldri vært sånn. jeg anter jeg fant det ut da bilulykken inntraff

 

Bullshit!

 

Du klarer bare ikke se det. Av samme grunn som det er vanskelig å forestille seg som frisk, når man er sengeliggende og syk. Å forestille seg å se, om man er blind. osv.

Det er ganske åpenbart at du låser følelsene dine inne.

 

klarer ikke du å se at jeg virkelig ikke bryr meg om andre? det at jeg ikke bryr meg engang når mannen ringte meg og ga meg de nyhetene om at begge foreldrene mine var omkommet er ikke helt normalt. ei å gi samme faen i hvert eneste annet familiemedlem. hvordan kan jeg sperre inne følelser jeg ikke har?

Lenke til kommentar

Jo, det er ganske normalt. Du er i en sjokktilstand.

Det kan hende du ikke vil føle noe på flere måneder. Folk kan gå over et år uten å felle en tåre.

Jeg anbefaler deg å søke etter hjelp. Gjerne en psykolog.

Lenke til kommentar

Jo, det er ganske normalt. Du er i en sjokktilstand.

Det kan hende du ikke vil føle noe på flere måneder. Folk kan gå over et år uten å felle en tåre.

Jeg anbefaler deg å søke etter hjelp. Gjerne en psykolog.

 

sa det i TS innlegget. har vært hos psykologen over 40ganger. og det er over et år siden jeg mistet foreldrene mine.

Lenke til kommentar

sa det i TS innlegget. har vært hos psykologen over 40ganger. og det er over et år siden jeg mistet foreldrene mine.

 

Men hva ønsker i livet ditt? Ønsker du å leve et "normalt" liv hvis det går an, eller ønsker du å bli en leiemorder? Eller er det det samme hva som skjer, fordi du ikke har følelser? Hvis du lukker øynene og forsøker å forestille deg ditt "idealliv", hva ser du da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...