Gå til innhold

LC 27.10.10 Newcastle vs Arsenal, St. James's Park

Benbjo

Anbefalte innlegg

27.10.2010

Newcastle - Arsenal

Carling Cup

20:45 @ St. James' Park

Canal Pluss Fotball

3786076292-soccer-barclays-premier-league-arsenal-v-newcastle-united-emirates-stadium.jpg

Etter en tur nede i den nest øverste divisjonen er Newcastle tilbake i det gode selskap. De har hatt en helt grei start på sesongen med 3 seiere, 1 uavgjort og 5 tap. Dette gir en 9. plass etter 9 serierunder. Arsenal på sin side ligger på 2. plass og er i stigende form etter utklassing av Shaktar Donetsk og Manchester City den siste uka. Før dette ble det tap for WBA og Chelsea i Premier League.

-----------------------------------------

Newcastle

Form siste 5: WLLDW

Newcastle har skader på Campbell, Harper, Gosling, Taylor og ikke minst Ben Arfa. De møter også Sunderland til helgen i en veldig viktig kamp for begge lag. Derfor er det trolig at Chris Hughton sparer noen spillere til denne kampen.

Forventet lagoppstilling:

Krul

Perch - Taylor - Willamson - Enrique

Routledge - Guthrie - Smith - Jonas

Ameobi - Løvenkrands

Man to watch: Jonas Gutiérrez

-----------------------------------------

Arsenal

Form siste 5: LLWWW

Arsenal har fortsatt en rekke skader. Spillere som Vermaelen, RvP og Ramsey er fortsatt ute. Wilshere har karantene etter rødt kort mot Birmingham. I Carling Cup er Wenger uansett kjent for å spare en del spillere og denne kampen blir neppe noe unntak. Trolig vil Koscielny, Fabregas og Walcott starte for å spille seg i form etter skader.

Forventet startoppstilling:

Szczesny

Eboue - Djourou - Koschielny - Gibbs

Fàbregas - Denilson - Lansbury

Walcott - Bendtner - Vela

Man to watch: Nicklas Bendtner

------------------------------------------

Siste 5 innbyrdes oppgjør

Coming Soon!

Resultattips:

Newcastle 1-3 Arsenal

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig om vi kommer videre herfra. Om laget vi stiller er som Benbjo skriver over bør vi ha faire sjanser mot et Newcastle i form. Det er disse lagene, rundt midten av tabellen og nedover som virkelig vil gå for Carling Cup og FA Cup seire, derfor bør disse kampene aldri taes lett på.

Edit: Derfor er jeg litt usikker på om de vil prioritere denne, eller evt. spare de viktige spillerne til neste helgs oppgjør mot Sunderland. Begge er forsåvidt ganske sannsynlig.

Håper Lansbury får sjansen igjen, han imponerte virkelig mot Tottenham. Noenlunde enig med startoppstillingen, men savner kanskje en Jay Emmanuel-Thomas inne i førsteelveren.

Ellers en veldig veldig god førstepost!

Endret av Elastico
Lenke til kommentar

Herlig med tidlig kamptråd!

Håper på dette laget, hvis jeg får lov av Wendelinho:

Wojciech Szczesny

Emmanuel Eboue - Laurent Koscielny - Håvard Nordtveit - Kieran Gibbs

Chucks Aneke - Craig Eastmond - Henri Lansbury

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Jay Emmanuel-Thomas

Men det blir nok mer som det laget Benbjo satte opp i førstepost. Wenger sa at han kom til å stille med et sterkt lag. Kanskje like greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig med tidlig kamptråd!

Håper på dette laget, hvis jeg får lov av Wendelinho:

Wojciech Szczesny

Emmanuel Eboue - Laurent Koscielny - Håvard Nordtveit - Kieran Gibbs

Chucks Aneke - Craig Eastmond - Henri Lansbury

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Jay Emmanuel-Thomas

Men det blir nok mer som det laget Benbjo satte opp i førstepost. Wenger sa at han kom til å stille med et sterkt lag. Kanskje like greit.

Nordtveit er vel skadet? Hvis ikke håper jeg han spiller i stedet for DJ selv om sistnevnte nok trenger noen kamper under beltet. Tror ikke JET starter av den grunn at de tre på topp jeg nevner alle trenger kamptrening. Kan kommer nok inn i andre omgang. Eneste sannsynlige endringen fra mitt lag er vel Fabregas ut og Rosicky inn. Dog kan Wenger selvsagt overrasket.

Newcastle sitt lag er ikke så lett å spå. Tok derfor en blanding av førstelag og reserver. Er nok det mest sannsynlige tror jeg.

Vi har nok gode muligheter på avansement. Spesielt om vi stiller er relativt sterk lag.

Lenke til kommentar

To enkle innspill å spå. Le Prof's lag vil jeg så absolutt se, det hadde vært veldig artig. Men blir nok Benbjo som kommer nærmest det laget vi vil stille. Wenger sa han ville stille sterkt, men hvor ofte har vi ikke hørt om de eksepsjonelt gode ungdommene våres. Kanskje han overrasker?

Lenke til kommentar

Benbjo: Nordtveit spilte hvertfall hele kampen mot West Ham.

Kult! Da håper jeg han får sjansen. Litt tvilsomt da Wenger nok vil spille Koscielny tilbake og gi Djourou litt mer kamptrening. Kanskje Nordtveit får sjansen på høyreback?

Var sikker på at jeg leste at han var skadet, men kom jo på nå at han skaffet WH straffe i den kampen. Det går an å ha dårlig hukommelse ;)

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke på noe lag, det er ikke min oppgave. Det er Wenger sin.

:D

Satser på at vi får se en god kombinasjon av talenter og A-lagsspillere her. Djourou + Kos bak er et must da begge må spille seg iform. Bak kan CSCFcsfhaheacheany stå, Gibbs og Eboue på backene. Framover er jeg litt mer usikker, synes Diaby burde få lov til og spille den defensive av midtbanen vår. Det nye systemet vårt krever at han må en dypere forståelse av rollen og denne kampen er utmerket for han og lære dette. Vil også se Cesc og Denilson på midten, i noenlunde like roller som de hadde mot City, de trenger også å spille seg iform. Framme ser jeg gjerne Lansbury - JET/Bendtner - Vela. Bendtner og JET kan få hver sin omgang. Aneke vil jeg også se senere i kampen, virker som et veldig spennende talent.

Satser på seier her, tror vi har en grei sjangse og gå til topps i denne cupen i år.

Lenke til kommentar

Newcastle starter nok med endel unggutter og b-lagsmateriale denne kampen og, og det funka bra mot Chelsea, så hvorfor ikke?

Krul

Perch - Williamson - Kadar - Ferguson

R.Taylor - Smith - Guthrie - Routledge

Vuckic

Ranger

Edit: Campbell spiller jo ikke.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Magpies har imo minst like lovende ungguttter som Arsenal, spesielt dersom vi visker ut Wilshere mot Carroll. Ranger og Vuckic er bare de som har kommet lengst, det finnes mye godt å blanda lengre ned i rekkene for Newcastle om dagen.

Denne går til ekstraomganger btw. Ameobi matchhjelte.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke prøve på CC? De siste årene ville jeg gjerne tatt imot ett trofee, uansett hvilken cup/liga. En moralboost vil det helt sikkert bli, det er jo alltid gøy å vinne. Flere gode lag er ute, og vi har alle tiders muligheter. Og hvor gøy hadde det ikke vært om et reservepreget Arsenal hadde løftet trofeet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...